Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 08:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Cph high end audio event (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 05 April 2023 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Udstillingsrapport fra udstilllingen på Amager den 2. april.
http://www.pladespilleren.dk/Besoeg/High%20Performance%20
2023.html




__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
schlager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 05 April 2023 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Tak for din lille reportage. Angående din kommentar til Avantgarde, så tænker jeg at ingen med ørerne skruet rigtigt på, ville komme til den
konklusion, at det var en stor oplevelse og jeg spiller endda på horn Det lød aldeles.......

__________________
Horn må ha' synergy
Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager
 
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 05 April 2023 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hvornår kommer den store messe i Odense ,Der var ENGANG , KT radio men der findes jo andre bikse og importør , medlyd
,sas, Gryphon,baunhifi,dantax, jeg kunne blive ved , hvem vil starte noget, Jensen er der ikke mere , men andre pushere må da
ha interesse i messer for hi-fi
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 05 April 2023 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

jørstad skrev:
Hvornår kommer den store messe i Odense ,Der var ENGANG , KT radio men der findes jo andre bikse og importør , medlyd
,sas, Gryphon,baunhifi,dantax, jeg kunne blive ved , hvem vil starte noget, Jensen er der ikke mere , men andre pushere må da
ha interesse i messer for hi-fi

. til

Der kommer den største af alle udstillingerne her i maj. HIGH END i München. 18- til 21. maj. De første 2 dage kun for branchemedlemmer, men
lørdag og sønda for alle der tager turen derned. Jeg har booket hotel og billetter og der kommer også en rapport derfra.


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Ole-i-Kbh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 05 April 2023 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Kan for reportagen.... du har nok bare været uheldig omkring lyt fra pladespillerne... om eftermiddagen hørte vi samme plade (to
forskellige udgaver oprindelig/nyere) simultant på begge grammofoner og så skift fra den ene til den anden.... En GOD lille messe !
Til top Vis Ole-i-Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole-i-Kbh
 
jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 05 April 2023 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Tak janils men du var jo selv med i Old days High Fidelity store udstillinger , savner det her i Odense . Vi er mange gamle nørder
plus 50 snart flere der er plus 60 ,
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad
 
Ductrolden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 05 April 2023 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Tak for lidt indblik i din oplevelse af messen, altid sjovt at hører om hvad andre oplever

Jeg fik hørt Ventere pladespilleren på Stenheim højtalerne , og det var messen bedste lyd i mine øre.
Avantgarde højtalerne mudrede i bassen, men det var måske ens lytteposition i rummet, så var ikke imponeret.
P.S Audio højtalerne lød godt i det jeg hørte.
KII højtalerne har jeg hørt bedre i Bremen hos en forhandler sidste år, der var bulderbass fra de små højtaler i messens rum, men jeg stod også bag i
rummet, men det hele rystede. så rimelig trættende at hører på.
Fik aldrig hørt Sonus Faber, da de ikke kunne få det til at spille, de 2 gange jeg var forbi.
Magico har jeg også hørt bedre, de lød indelukket og kedeligt i mine øre.

Men heldigvis er lyd jo en smagsag og bortset fra de mega varme rum, så klap i mine små hænder, at der er nogen som gider besværet med at arrangere
sådan en mini messe
Til top Vis Ductrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ductrolden
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 06 April 2023 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jeg var nok mest til PS Audios højtalere. Super rumgengivelse og dejlig fast bas, når man tænker på udfordringerne på et sådan
sted. Men det er altid svært når der er så mange mennesker, at sidde lige i super lyden. Jeg er ikke så meget til plader, og de var
ikke lige på den time jeg var der. Men fik Shazamet nogle gode numre til hjemmehifien!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 06 April 2023 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Men....HighEnd betyder åbenbart også HighEnd priser! Det er jo lidt chok for en almindelig offentlig ansat. Men fred med det. De
Avangarde horn var der noget galt med? Ellers fedt nummer, med en akustisk version af Rage Against The Machine! Det hele
foregik i midten? Hmmm...

Hvem køber højtalere til 1,3 mill?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
schlager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 06 April 2023 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger skrev:

Hvem køber højtalere til 1,3 mill?

Rige mennesker?

__________________
Horn må ha' synergy
Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 07 April 2023 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg var også forbi... og normalt er tale er sølv, og tavshed er guld!

Men da flere giver udtryk for, at de synes det lød godt i flere rum, må jeg som anmelder og ud fra erfaring tage bladet fra munden...

Når man fremviser udstyr af denne kaliber, så er det ens pligt - ikke mindst over for producenterne - at få det ypperste ud af udstyret. Og undskyldninger om at lokalerne ikke er egnet holder ikke vand i dette tilfælde. Rummene var yderst veldæmpede med et minimum af efterklang!

Jeg oplevede at lyden generelt var ud af fokus, og der var mangel på præcision og placeringer i lydbilledet - i alle lokaler! Ligeledes var lyden enten hård eller boostet i bassen. Det skal lyde godt allerede inden man kommer ind i lokalet, og endnu bedre når man sidder i sweetspot. Det oplevede jeg i ingen af rummene... det kan godt lade sig gøre! I et af rummene lød det ligefrem som om begge højtalere spillede ude af fase.

Jeg vil gerne undskylde over for Morten og Co. for deres fine "udstilling"... for det burde kun have været en udstilling. Og det var min intention, at holde bladet for munden. Men jeg synes også, at det er min forbandede pligt, at sige fra når flere besøgende giver udtryk for at det lød godt... I har desværre ikke hørt hvad godt så er! Jeg er så priviligeret at have et setup, der lyder så meget bedre, både digitalt og analogt... og har ligeledes hørt det jeg vil kalde verdens bedste setup mange gange!

Jeg var der kun i et kvarter, så gik jeg igen... og jeg oplevede desværre at andre gjorde det samme

Jeg vil anbefale, at man tager forbi Morten's butik og hører det en ekstra gang... denne udstilling svarede desværre til, at man skulle testkøre en Lamborghini eller Ferrari, men kun fik stillet en kort villavej til rådighed!

 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 07 April 2023 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Uha Mikkel! Jeg plejer at kalde mig selv for ”gammel sur mand”, men du har da vist fået det forkerte ben ud af sengen i dag.

Jo, det lyder bedre hjemme, men det gør det hver gang. Vi har været år om at sætte op og tweake vores anlæg. De har et par timer søndag morgen. Desuden så var repræsentanter for de enkelte firmaer til stede. Hvis de ikke kan sætte deres eget udstyr op, hvem kan så? Går så også ud fra. at de er tilfredse, i forhold til hvad omgivelser, tid og evt. ukendte faktorer betyder. Men det her er en udstilling. Den samme kritik kan du fremføre om alle andre af samme slags. Det er primært smagsprøver og en se/føle oplevelse. Oplevede ikke nogen steder med lyden ude af fase, men ellers korrekt at der nogle steder var manglende fokus, dog absolut afhængig af hvor man sad. Endnu værre hvis man stod op i døråbningen.

Jeg talte med en repræsentant fra KII Audio og han sagde at de havde brugt tid på opsætning og DSP korrektion. Jeg hørte det i et næsten tomt lokale og lyden var absolut godkendt, forholdene taget i betragtning. Er sikker på at disse højttalere kan spille endnu bedre, men det kræver nok lidt mere tid.

Kun et kvarter? Nok en del af forklaringen på din oplevelse og vel nærmest en fornærmelse, over for dem der har arrangere det hele! Du er godt nok gået glip af meget. Den tid brugte jeg i flere enkelte rum. Jeg brugte også langt mere tid til snak med de personer, der nu var fløjet ind fra udlandet. Sjældent man får den mulighed. Tak til Morten for det tiltag, her får vi direkte fra hestens mund historier om filosofi og udvikling.

Jeg tror godt jeg ved, hvad det er du kalde ”verdens bedste setup”. Hvis jeg gætter korrekt har jeg også hørt det og var/er ikke imponeret. Sådan er vi alle sammen forskellige.

Vil absolut ikke anbefale dig at tage til München. Tror du vil rejse hjem igen efter 5 minutter!

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 07 April 2023 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Jeg tror godt jeg ved, hvad det er du kalde ”verdens bedste setup”. Hvis jeg gætter korrekt har jeg også hørt det og var/er
ikke imponeret. Sådan er vi alle samme forskellige.


Hvis du tænker på undertegnede, så er 10 år siden du har lyttet.

Der er sket en hel del siden.

Jeg lyttede også på de forskellige setups, og min konklusion var, at der var 6 gange "imponerende højttalerlyd"!!

Men meget langt fra en naturlig gengivelse af musikken/stemmerne.

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 07 April 2023 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej Boman

Ja, det er nok ca. 10 år siden. Helt sikkert er der sket noget, det samme gælder de fleste af os.

Som jeg husker det var det et MEGET stort rum med Quad elektrostater og nogle lidt anderledes subs med Peerless XLS enhder. Det hele var
computer optimeret og spillede meget srot og åbent med mange detaljer. Der var ingen pladespiller. Jeg savnede dog noget dynamik og "ud af
højttalerne" oplevelsen. Det samme kan så siges om stort set alle de elektrostater jeg har hørt.

Hvad spiller du så på i dag? Du er vist nok flyttet til noget mindre lokaler.

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 07 April 2023 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Uha Mikkel! Jeg plejer at kalde mig selv for ”gammel sur mand”, men du har da vist fået det forkerte ben ud af sengen i dag.

Jo, det lyder bedre hjemme, men det gør det hver gang. Vi har været år om at sætte op og tweake vores anlæg. De har et par timer søndag morgen. Desuden så var repræsentanter for de enkelte firmaer til stede. Hvis de ikke kan sætte deres eget udstyr op, hvem kan så? Går så også ud fra. at de er tilfredse, i forhold til hvad omgivelser, tid og evt. ukendte faktorer betyder. Men det her er en udstilling. Den samme kritik kan du fremføre om alle andre af samme slags. Det er primært smagsprøver og en se/føle oplevelse. Oplevede ikke nogen steder med lyden ude af fase, men ellers korrekt at der nogle steder var manglende fokus, dog absolut afhængig af hvor man sad. Endnu værre hvis man stod op i døråbningen.

Jeg talte med en repræsentant fra KII Audio og han sagde at de havde brugt tid på opsætning og DSP korrektion. Jeg hørte det i et næsten tomt lokale og lyden var absolut godkendt, forholdene taget i betragtning. Er sikker på at disse højttalere kan spille endnu bedre, men det kræver nok lidt mere tid.

Kun et kvarter? Nok en del af forklaringen på din oplevelse og vel nærmest en fornærmelse, over for dem der har arrangere det hele! Du er godt nok gået glip af meget. Den tid brugte jeg i flere enkelte rum. Jeg brugte også langt mere tid til snak med de personer, der nu var fløjet ind fra udlandet. Sjældent man får den mulighed. Tak til Morten for det tiltag, her får vi direkte fra hestens mund historier om filosofi og udvikling.

Jeg tror godt jeg ved, hvad det er du kalde ”verdens bedste setup”. Hvis jeg gætter korrekt har jeg også hørt det og var/er ikke imponeret. Sådan er vi alle sammen forskellige.

Vil absolut ikke anbefale dig at tage til München. Tror du vil rejse hjem igen efter 5 minutter!

Jan, hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro at du var betalt for dine indlæg om denne udstilling

Nej, lyden var ikke blevet god eller bedre derude, uanset hvor meget tid jeg havde brugt på det. Det skal lyde godt første gang og hver gang. Ikke efter flere timer hvor hjernen har vænnet sig til det.

Der kommer mange gæster, som ikke har mulighed for at høre denne slags udstyr til hverdag, og hvis de kører derfra i den tro at sådan skal det lyde, så gør Morten og Co. branchen en stor bjørnetjeneste (i min gammeldags ordbog er det ikke godt!).

Og at man taler med folkene bag gør ikke lytteindtrykket anderledes... det gør måske en selv lidt mere accepterende i forhold til lydens kvalitet, når man er blevet præpareret af søde ord?! Og at de kun har haft et par timer til opsætning er deres valg... og resultatet er deraf!

Jeg mener at min kritik er fuldt beretiget... som forhandler har man et ansvar for at præsentere udstyret bedst muligt. Men tommelen op for at adgang var gratis!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 07 April 2023 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Hej Boman

Ja, det er nok ca. 10 år siden. Helt sikkert er der sket noget, det samme gælder de fleste af os.

Som jeg husker det var det et MEGET stort rum med Quad elektrostater og nogle lidt anderledes subs med Peerless XLS enhder. Det hele
var
computer optimeret og spillede meget srot og åbent med mange detaljer. Der var ingen pladespiller. Jeg savnede dog noget dynamik og "ud
af
højttalerne" oplevelsen. Det samme kan så siges om stort set alle de elektrostater jeg har hørt.

Hvad spiller du så på i dag? Du er vist nok flyttet til noget mindre lokaler.


Jeg bruger stadig Quad elektrostater - men en nyere version, samt to dipol basser med 2 styk 12" basser i.

Og den digitale korrektion er meget bedre.

I forhold til det vi hørte på udstillingen kommer lyden "ud af højttalerne" her i kælderen.

Du kan prøve at komme til Farum og lytte:-)

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 07 April 2023 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  



Man tager for 10 millioner kroner udstyr og har forinden pakket det i 220 kasser. Det hele vejer 4,5 tons, som man bærer ud af
butikken og fylder 2 varebiler og 1 lastbil, som man kører til et hotel og får det hele slæbt op på 3. sal, så pakker man alt ud,
samler møbler, flytter rundt og sætter op, samt forbinder elektronikken med 190 meter kabler og gemmer 220 tomme kasser af
vejen og slår derefter dørene op til 650 besøgene. Alt dette tog et døgn og ja, lyden var ikke perfekt, hvilket ville være umuligt
på den ultrakorte tid vi havde til rådighed. Men vi gjorde noget som ingen har gjort på Sjælland siden 2019, og intentionen var
at vise noget udstyr frem, som man ellers kun får lejlighed til at se på internettet.



Med ønsket om en god påske.
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 07 April 2023 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Tænker at det er prisværdigt! Det må være en udfordring af rang. Jeg syntes der var rigtig gode oplevelser, og som nævnt var jeg ret begejstret for PS Audios FR30. Jeg syntes de kunne noget jeg sjældent (aldrig?) hører på en messe/udstilling/ forhandler-ting. Udstyr af den prisklasse er out of my league, men en oplevelse værdig. Og så med indhentede relevante folk der kunne fortælle lidt.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 07 April 2023 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

HPA skrev:
Man tager for 10 millioner kroner udstyr og har forinden pakket det i 220 kasser. Det hele vejer 4,5 tons, som man bærer ud af butikken og fylder 2 varebiler og 1 lastbil, som man kører til et hotel og får det hele slæbt op på 3. sal, så pakker man alt ud, samler møbler, flytter rundt og sætter op, samt forbinder elektronikken med 190 meter kabler og gemmer 220 tomme kasser af vejen og slår derefter dørene op til 650 besøgene. Alt dette tog et døgn og ja, lyden var ikke perfekt, hvilket ville være umuligt på den ultrakorte tid vi havde til rådighed. Men vi gjorde noget som ingen har gjort på Sjælland siden 2019, og intentionen var at vise noget udstyr frem, som man ellers kun får lejlighed til at se på internettet.

Med ønsket om en god påske.

Hej Morten!

Det er godt at du reagerer, og det er super prisværdigt at du sætter sådan et show op... og det er slet ikke det mine tidligere indlæg kører på!

Problemet er, at nogen synes det var god lyd... jeg ved bare at det kan lyde meget bedre, og så er det vigtigt at pointere at det ikke var optimalt. Normalt holder jeg altid pennen i lommen, når jeg ikke har noget godt at skrive, men dette var så undtagelsen. Af samme årsag skriver jeg også at man bør tage forbi din butik, så man kan  høre hvordan det rigtig lyder.

Men som sagt hatten af for at sætte det op, og så ganske gratis!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 07 April 2023 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Kære Mikkel

Jeg har nu læst din kommentar igennem 3 gange, men forstår det stadig ikke. Jo, du har din mening og jeg har en helt anden. Men baggrunden for din mening er sådan ca. 1-2 minuts lytning i hver af de 6 rum. Flere steder var der næsten 10 min. ventetid, for at komme ind. Mere, hvis man ville have en god plads. Hvordan du så kategorisk kan bedømme noget på den korte tid, fatter jeg ikke.

Din insinuation omkring at jeg skulle få penge, er direkte fornærmende. H4A får penge for annoncer, jeg gør det hele gratis fordi hifi interesserer mig. Har ikke modtaget penge siden 2009, hvor jeg skrev for HF.

Husker en klog mand engang sagde til mig; ”Hvis du skal skrive om hifi, så vis begejstring. Lad det stråle ud af din tekst”. Jeg synes du virker alt andet end begejstret?

En del af den begejstring er en spændende teknik- og filosofisnak med producenterne. Jeg vil gerne sætte mig ind i produkterne og kan ikke se det skulle have indflydelse på mit lytteindtryk. Tvært imod.

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes