Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 01:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Silhouette’s Surround nu med billeder!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Silhouette
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Nå, nu har jeg efterhånden fulgt med på sidelinien herinde som skabs surroundentusiast. Men nu er det vist på høje tid jeg kommer ud af skabet, og selv viser lidt frem...

Men lad mig os da starte der, hvor det hele også starter i signalrækken, for jeg har det som et lille barn op til jul, og jeg kan ikke vente til på fredag med at dele mine visioner med jer.

Der mangler desværre stadig lige en center for at det bliver komplet, men det er desværre lidt op til Hifiklubben hvornår den kommer.

DVD afspiller:

Denon 3910:   Så kom den endelig ind af døren, med et enormt løft i billede og lydkvalitet til følge...

Forstærker:

Denon AVC-A11SR:   7 kanals surround forstærker, THX Ultra certificeret. Leverer 125 watt i alle 7 kanaler, hvilket er rigeligt til langt de fleste højttalere. Jeg købte den for ca. et års siden som demomodel. Et efter min mening et p***e godt køb. Det er en forstærker der har hamrende godt styr på højttalerne, og leverer en dynamisk og meget detaljeret lyd. Det er også imponerende at høre panoreringerne i surround, hvor den virkelig gør det imponerende godt. Den har godt nok ikke rumkorrektionen som der er i de nyere modeller, men den kan jeg godt leve uden, med den lyd jeg har fået for pengene.

Højttalere:

Front 2 stk. B&W Nautilus 804s:   Dem købte jeg som et køtilbud i søndags... De har fået lov til at stå og spille hver dag jeg har været på arbejde siden jeg købte dem. Det har løftet lyden i dem til nye højder, mere og fastere bund, klarere diskant og mellemtone, og rummet i musikken har åbnet sig helt op og alle detaljer bliver vist frem...

Center 1 stk. B&W Nautilus HTM4s:   Tja... Den kan Hifiklubben så først leverer omkring 1 juni, på trods af at jeg oprindeligt fik at vide at jeg kunne få dem fredagen efter jeg bestilte den... Så den venter jeg stadig på, men min fronter klare det fint ind til videre...

Bagkanaler 2 stk. B&W Nautilus SCMS:  Kom ind af døren i går. Tja, valgte dem frem for 805s pga. den mindre dybde, og at det er en højttalere der er lavet til at hænge på en væg. Det er en dejlig lille monopol højtaler, ikke noget med dipol, da der kommer til at kører 5 kanals musik på anlægget temmelig ofte. Ind til videre gør de det ganske godt, glæder mig til at de åbner endnu mere op når de er blevet spillet til...

TV:

26" Amitech HDTV LCD: Er der egentligt ikke det store at sige til. Det har et udemærket billede, men må vel lige pt. betegnes som det svage led i systemet. Det irriterer mig ldit at jeg ikke har DVI eller HDMI indgang på det, men det kan være jeg supplere med en projektor før eller siden, det er også der man får mest ud af det.

Kabler:

Interconnect IXOS RCA:   Kan sq ærligt talt ikke huske hvad modellen hedder... Jeg fik en røvfuld af dem foræret på et tidspunkt, og på det tidspunkt stod det vist nok til en 800 kr. i butikkerne. De giver en lækker åben og detaljeret lyd, uden at det bliver for lyst.

Højttalerkabel front og center Taralabs Helix8 Biwire:   Tilgår fredag. I må vente med en beskrivelse af lyden, for jeg har ikke hørt dem endnu, men mine forventninger er ikke små...

Højttalerkabel bag QED Silver Anniversary Singlewire:   En ganske åben og detaljeret lyd, klinger lidt til det lyse. Lige nu bliver de brugt til fronten, men det ryger om på bagkanalerne hvor det ikke betyder det helt vilde med kablet.

Componentkabel QED Qunex P-CV1: Det giver et løft i forhold til scart det er sikkert, men kan ikke rigtig bedømme det ud fra andre componentkabler, da jeg ikke har set andre på samme setup...

 

Til sidst lige et par billeder af fronten samlet, og selvfølgelig også af baghøjttalerne... Det skal lige siges at sofaen lige ryger en meters penge ud fra væggen, når der skal ses film og høres musik, det er bare ikke så praktisk at den står der hele tiden.

 

Til top Vis Silhouette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silhouette
 
Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 821
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

B I L L E D E R

 

 

 

 

 

 

(så godt de kommer fredag:))



__________________
Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart - super fedt anlæg
efter at tænke lidt - Super fedt anlæg...

Glæder os vist alle til nogle pics
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
lau16
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej Christian og velkommen.

Med det grej du der har købt kan det ikke gå helt galt, glæd dig især til Denon dvd'en den er skisme god, dog kan den drille lidt men det ved du nok. Glæder mig også til de billeder



__________________
MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted
 
Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Er det denne forstærker du har?



__________________
Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted
 
Silhouette
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

lau16 skrev:

Hej Christian og velkommen.

Med det grej du der har købt kan det ikke gå helt galt, glæd dig især til Denon dvd'en den er skisme god, dog kan den drille lidt men det ved du nok. Glæder mig også til de billeder

¨

Hej, og tak for velkomsten.

Nej med mindre jeg kvajer mig ekstremt, og sørger for at forbinde højttalerne i modsat fase, og indstiller forstærkeren med en galloperende brandert, så burde der komme en ganske god lyd under alle omstændigheder...

Jacob AN skrev:

Er det denne forstærker du har?

¨

Nej, ikke helt. Den jeg har er lige modellen mindre, uden at den dermed på nogen måde er en lille forstærker, den måler lige små 43.4*17.9*48.5 cm og vejer små 21.5 kg.

Hjertet i anlægget, super dejlig forstærker:

Til top Vis Silhouette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silhouette
 
Silhouette
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Nå... Jeg var jo kommet til at love at der ville komme billeder af resten af gearet i går.

Men desværre har hifiklubben ikke helt kunnet holde hvad de lovede, så jeg går stadig og venter på det sidste. Forhåbenligt kommer det først i næste uge, det er i hvert fald det jeg nu er blevet lovet. Men lige så snart jeg har fået stumperne, og jeg har fået knaldet det op skal der nok komme billeder....

Til top Vis Silhouette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silhouette
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 07 Maj 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

glæder mig satme, det ser rigtig lækkert ud
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Silhouette
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt billeder af herlighederne, for nu begynder det efterhånden at være hæderligt det jeg kan vise frem... Kommentare/forslag modtages gerne.
Til top Vis Silhouette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silhouette
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot setup du har fået skrabet sammen der, men betrækket på den sofa

Håber du kan tåle det... hehe


__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Det er noget seriøst surroundudstyr, tillykke med det.

Hvor er subben?

Skærmen er ok, hvis den skal bruge sammen med en projektor, ellers er den nok lidt klein.

Og så skal du glæde dig til at du får en centerhøjtaler, det ændrer lydbilledet totalt!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej

det er ser rigtig godt ud, kan dog give dig ret i at det tv er det svageste led. Den yder ikke den gode dvd afspiller helt retfærdighed. Udover det så fedt anlæg, det må lyde hamrende godt.. de fronter er bare for coole.....

Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
Silhouette
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun give dig ret i betrækket på sofaen er lidt småfælt Nagash, men der skal jo også spares nogle steder . Den står dog også overfor en udskiftning, men det bliver nok i forbindelse med en flytning forhåbenligt inden alt for længe...

Indtil videre har jeg valgt at køre uden sub, af den grund at mine to fronter allerede ligger på grænsen til at begynde at begynde mudre i bassen i det rum jeg har lige nu. Så at smide en sub ind ville bare resultere i en masse bulren i stedet for god ren bas, og mine fronter gør faktisk et ganske hæderligt stykke arbejde med basgengivelsen. Rohacell enhederne er altså kram der vil noget, og min forstæker har krafterne til at styre dem med jernhånd, med et silkeblødt touch...

Mht. skærmen er næste skridt i setuppet også at den skal suppleres med en projektor. Jeg har kigget på BenQ 7700 i den sammenhæng, og det er faktisk en rimelig lækker maskine, og når jeg så får mig lidt mere plads, skal der helt sikkert også suppleres med en sub. til at understøtte det hele...

Til top Vis Silhouette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silhouette
 
Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækre højtalere  Du skriver at du fik fronterne på køtilbud, hvad skulle du slippe for dem?

__________________
Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen
 
Digi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 195
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

ja døjsme nogle lækre ht  og flot flot setup,  fjernern er sgu udemærket hvis du ikke sidder for langt fra

__________________
;o) Digi
Til top Vis Digi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digi
 
Silhouette
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de fine ord. Beklager den lidt lange tid jeg har været om at svare. Sådan er det når man bliver sendt afsted til Aalborg med kort varsel. Det var også lidt af en kold tyrker at skulle leve 4 dage uden musik fra anlægget.

Nå men for at komme til spørgmålene... Jeg kom af med 10900,- stykket for fronterne, som var spritnye da jeg købte dem. Jeg havde lyttet på dem og en masse andre, allerede inden jeg så køtilbuddet, og havde bestemt mig for at det skulle være dem. Så da jeg så det tilbud var der ikke noget at rafle om.

Mht. fjernsynet sidder jeg ca. 3 meter fra det, og det fungere udemærket indtil videre. Men der kommer en projektor ind i setuppet før eller siden. Det er altså en helt anden oplevelse man får med sådan en...

Til top Vis Silhouette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silhouette
 
Silhouette
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Købte lige en calibrator DVD i går, og hele systemet fik lige en tur med den.

Det har godt nok givet et løft til det hele. Specielt er mit billede blevet klasser bedre, bedre kontrastforhold, klarere farver og i det hele taget et meget mere tredimensionelt billede.

Mth. lyden så er der kommet mere styr over panoreringerne mellem højttalerne, specielt mellem for og bag. Dette er bestemt en opgradering jeg kan anbefale, og så koster den kun 199,-, og så får man også lidt sjove refence ting med.

Til top Vis Silhouette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silhouette
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hey silhouette.

Det er sgu noget lækkert grej du har fået banket op der. Har du snart fået skaffet en center? Bruger du THX mode når du ser film? Hvis ikke så prøv at lægge mærke til at panoreringer bliver langt bedre generelt

Hvilken kalibreringsdisc har du købt?

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Silhouette
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hey wrong.

Tak for ordene, er også super glad for setuppet. Der skal dog lige laves det sidste, mht. kabler og så skal fjernsynet også lige flyttes en gang, men det bliver når jeg har fået min center... Leder også efter et andet sted at bo for tiden, så skal det også have et sted hvor det kan få lov at strække ordenligt ud...

Venter som sagt desværre stadig på min center, Hifiklubben skulle have den hele vejen fra B&W så det tager lidt tid. Den skulle dog meget gerne komme den 1/6, det er jeg i hvert fald blevet lovet...

Med hensyn til THX mode, så bruger jeg den altid når jeg ser film. Og du har fuldstændig ret, panoreringerne bliver noget bedre, og så er det også behageligt, at den tager højde for den lyse måde filmene er mixet på til biograferne.

Den kalibreringsdisc, som egentligt er 3 discs, jeg har givet mig i kast med er The Calibrator fra OutpostFX. Det har været vær en lille krone værd, den kan altså vride nogle procent ud af anlægget man ikke anede var der. Og med hensyn til billedet var det en dramatisk forskel! Kan kun varmt anbefale den.

Mvh. Silhouette

Til top Vis Silhouette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silhouette
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 27 Maj 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Rigtigt lækkert setup du har dig der  og så er det jo altid dejligt, når man kan få tingene lidt billigere. Så føler man jo at man har gjort en rigtig god handel.

Vil dog give Nagash lidt ret med sofaen

Glæder mig til at se billeder af centeren også.



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes