Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 22:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Boyebio - upgrade 09.09.05 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 01 November 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Nyheder længere nede på siden.

Jeg har - med accept fra redaktionen - tilladt mig at vise mit anlæg i såvel dette forum som i 'Mit Hifi- / stereoudstyr'. Stereoen kan ses her

Her vil jeg fokusere på de dele af mit anlæg, som gør det lækkert at se film derhjemme. Behovet blev født af, at det stort set er blevet umuligt at komme til at gå ud om aftenen efter at der er kommet to småbørn til.

Argumentet over for fruen var yderligere, at det ville være rart at slippe for et skrummel af et 36" tv til at se film på. Hun er så blevet lovet et lille fladskærms-tv til Nyhederne og hvad der ellers har hendes særlige interesse.

Projektor: BenQ PE7800 - I mine øjne det absolut bedste køb til prisen - ihvertfald i juli 2004. Billigste DLP med Matterhorn chip, som med 1024x 576 pixels giver fuld udnyttelse af PAL-dvd'er - og så har den bedre kontrast end Infocus 5700. Lidt mindre blæserstøj kunne dog være ønskeligt...

Ophænget er to hyldeknægte. 4 M4 skruer med gummibøsninger som mellemlæg giver en vis justeringsmulighed i højden, men p.t. skyder den lidt for langt til venstre. Derfor skal der et par spændskiver ind bag den højre hyldeknægt.

Dvd- og surround-elektronikken er laveste entry-level fra Samsung og Sony. Samsungen står nok for udskifning først, da jeg gerne vil udnytte projektorens DVI-indgang. Lige nu kører billedet via S-video.

Her er front-sektionen med 3 af de 5 Jamo D400 og mit DIY-lærred midlertidigt hvilende på centerhøjttaleren. Hullet, som jeg kom til at lave i lærredet, kan lige anes oppe til højre. Det stod som på billedet men væltede, da jeg rodede med kabler bag anlægget. Hjørnet af reolen fik så lige boret sig igennem lærredet. Øv! På'en igen.

Bagsiden af lærredet: En ramme af 16 mm spånplade-lister (35,- kr. udskåret) med grundet kunstnerlærred på: (250,- kr.) Senere skal der eksperimenteres med sort ramme og grå maling.

Bagvæggen, hvor jeg har været nødt til at hænge de to surroundhøjttalere, da biografen er i den ene sektion af en vinkelstue, hvilket kun giver een sidevæg.

Her kommer så den for sin størrelse ret potente Jamo D4 sub med 2 stk. 8" enheder og 400W klasse-D forstærker.

Resultatet: En glad mand, der får for lidt - søvn.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 01 November 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Den projektor er jeg brændt lidt varm på , jeg er bange for at jeg må eje en, SNART!!!! , ellers ser det meget stilrent ud

__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 01 November 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup, og herlig projektor! Min egen BenQ drøner derudaf på anden måned nu, og kunne ikke være mere lykkelig

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)
 
MeridianTHX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 02 November 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

STIL OVER DRENGEN!!!

Hva med den Sub der, er den ik lige for fed?? For mig ser det ud som RENT overkill *g* Men hva, bare der bliver brummet lidt når der kommer eksplosioner og sådan, hehe. Lækkert må man sige.
HVa med lærredet, er du tilfreds med det? Overvejer selv at købe et lærred med tiden. Men ved ik lige hva det skal være for et endnu.

Mvh

MedidianTHX


__________________
Casper Ørum aka MeridianTHX
Til top Vis MeridianTHX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeridianTHX Besøg MeridianTHX's Websted
 
Cliff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 02 November 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Stilrent....

Lækkert at se at også andre laver DIY lærred, for det er da en dyr investering, uden man "rigtig" for noget for det!!! Har set forskelen på billige lærreder og dyre, men der skal kastes med nogle gryn før det blir meget bedre end DIY...

Overvejer også selv at bruge "reolHT" til front, de er jo meget nemmere at placere, og de er total "lille-stue/kæreste-venlige" Hvordan spiller dine Jamo D400, ellers?

 



__________________
Hvor er "Trunte fra HiFi-Klubben"...?
Til top Vis Cliff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cliff
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 03 November 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Tak skal I have.

Ja, projektoren er jeg også meget glad for.

Selv om den er stor og tung i forhold til tilsvarende LCD'er kan jeg godt lide noget ved designet, selv om det er lidt  'for meget' - sådan lidt sen-50'er amerikanerstil - faktisk ligner den meget interiøret i en '57 Corvette med de lyseblå metallic toner og forkromede knapper.

Måske får den en hushbox, evt. med udluftning gennnen væggen bagved. Den vender ud til entreen, så der vil en PC-blæser næppe genere.

Jeg ved godt, at min sub kun er en lille pruttepude i forhold til veldimensionerede THX-subber. Dybbassen har ikke min største bevågenhed og jeg prioriterer akustisk troværdighed og taleforståelighed højere end lydtryk i bassen. Den kan dog sagtens ryste røven på tilskuerne, når det skal til.

Lærredet var en stor gevinst i forhold til den bare væg. Strukturen fra glasvævet fik det til at ligne en opløsning på under 300 linier.

Da jeg har været involveret som designer i udviklingen af dette Jamo-system, kan min opfattelse være farvet. Jeg mener dog serien absolut er konkurrencedygtig og evner at få lyden fri af højttalerne, dog uden elektrostaters gennemsigtighed.

En særlig kvalitet er de fem ens højttalere i opstillingen. Især finder jeg det vigtigt med tre ens fronter. Jeg kan godt demontrere systemet for interesserede, hvis ikke interessen bliver for stor...

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 03 November 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Du kan helt sikker være tilfreds.

Men der er altid plads til at opgrader, oge ville nok også starte med dvd afspilleren og så tage surround forstærkeren.

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 03 November 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

I dette forum har du nok ret - højttalerne og projektoren er en del overkill i forhold til elektronikken, men på Hifi-siden stiller det sig nok anderledes.

Sådan kører skruen uden ende. Foreløbig er der pause i investeringerne. Jeg har lovet børnene nye sko i år.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 09 September 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Så er det tid til at vise de forbedringer, der er kommet til siden sidst:

Først og fremmest er billedsiden blevet forbedret med anskaffelsen af BBK DV971H, som jeg har talt varmt for her på forummet.

For ikke at få problemer med et langt DVI-kabel til projektoren, står BBK'en lige oven på. Det gør betjeningen lidt bøvlet, men det kan jo laves om.

Lyden sendes digitalt via coaxkabel til receiveren.

Ny receiver er det også blevet til: Yamaha RX-V650

Mest for at få pre-out for at sende frontsignalet til mit nye stereosetup via
Behringerens analoge indgange (se mit hifi)

Nu er der så ikke ens højttalere hele vejen rundt men jeg har fokuseret mere på stereoen og de klinger faktisk rigtigt fint sammen.

I øvrigt har subben har fået en bedre plads, og lærredet er nu kommet op at hænge - det var tiltrængt.

 

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 09 September 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Lækkert rent design du har der. Det ser virkelig flot ud.

Er der ikke lidt langt op til den afspiller til almindelig daglig betjening, må det da være lidt bøvlet?

 

Musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 09 September 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Tak for rosen.

Du har ret i at der er langt op til afspilleren, men det er jo ikke så tit, der skal en ny film i, så det går endda.

Fordelen er, at børnene ikke kan nå derop.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 09 September 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Lækkert, lækkert!

Har selv en SP 5700, så hvis BenQén er bedre så den er ret god!

Hav med varmeudviklingen når din DVD står så tæt på din PJ, bliver det ikke varmt som ind i H.......?



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Tak, og tillykke med din nye SP 5700

Jeg nævnte at BenQ'en har bedre data for kontrast end SP 5700, men der skal jo mere til for at gøre den "bedre". InFocus har jo bl.a. en rigtig god optik, Zeiss, så vidt jeg husker.

Da jeg skulle vælge, var det SP 5700 der gjorde det klart at mindre end 1024 X 576 DLP ikke kunne gøre det. Den var helt forrygende hos KT, men den kostede vist 33.000,- på det tidspunkt, hvor jeg gav 16.000,- for min BenQ.

Projektoren blæser kun fremad, så der bliver ikke meget varmt oven på den, kun godt lunt, men det er nu planen at BBK'en skal stå på en hylde ved siden af. Den kan ikke hænge nedenunder, da der er en dør til højre der lige svinger ind under BenQ'en.

 

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2039
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej Boye.

Det ser virkelig flot ud, tilykke med det.

Da jeg så billedet af dit lærred bagfra, tænkte jeg på at sætte RockFon plader i de tomme kvadrater. Så kan de ikke ses, og gavner samtidig akustikken i rummet (ved ikke om du har problemer desangående). Jeg går selv og sysler med tanken om at anvende pladerne dekorativt, skal bare lige hitte ud af hvordan. De plader jeg har måler 60x60 cm, og er 1½ eller 2 i dybden.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Vær hilset, Pastor

Det var da en himmelsk idé med de Rockfon-plader. Måske er det lige hvad der skal til før det spiller, så englene synger? Et enkelt Acousto-Sheep® gør det ihvertfald ikke.

Hvor køber man sådanne plader henne?

For resten vil jeg lige henlede opmærksomheden på den mest interessante del af opgraderingen, nemlig min Behringer DCX 24966 osv: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16021&P N=1&TPN=2 

 

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 09 September 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Nicw receiver .. og nice Jamo'er :D
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 10 September 2005 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

 

Dejligt at se en "Jamo entusiast"....vækker minder om ens første surroundsystem (E870, E8Sub, E8Cen, E8Sur)...ak ja...det var tider



__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 10 September 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Nu er min Jamo-entusiasme jo heller ikke tilfældig.

Som det nævnes i tråden om mit stereo, så står jeg bag designet af bl.a. D4 og E8-serien, så det manglede bare - jeg kan bare ikke forstå, at der er nogen der vælger andet...

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes