Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 00:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Et godt 4K tv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2013 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Er det et godt 4K

4K Seiki 50" SE50UY04
Nogen der har viden om 4K ?

Jeg går og tænker på at købe et 4K tv, men ved ikke om 4K er produkt modnet og om den her model er sine penge værd

Jeg ved godt at det kan blive noget dyrt at få hjem men det er også bare tanker der rumsterer i mig.
Men holder sig vel under 15000 kroner alt inkl

Mit gammel Zepto 37" er ved at være nedslidt med mindre problemer hist og pist (og alle vegne) ha ha

Et rent forbruger spørgsmål :-)

Jeg har en DENON DBP-1611UD Blu-ray ved ikke om den kan opskallerer til 4K ?
Hvad skal der til for at kunne bruge det tv ?
Er det værd at bruge penge på før det findes rigtig 4K film ?

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 April 2013 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

svjh. er den Seiki det hidtil billigste der er på markedet med de specs. I min verden er det billigste l**t = det billigste l**t, dvs. at det som udgangspunkt er noget skrammel. Det er sagt uden at kende mærket, hvilket i sig selv ikke taler for kvaliteten.

Rigtige mænd læser ikke manualer, men de er tit i tvivl; du har vel en manual eller adgang til Google mht. at vide hvad din egen bluray afspiller kan?

Personligt vil jeg se tiden en hel del an også mht. 4K, pt er det vist så som så med materiale at afspille....

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 April 2013 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Sony er på vej med nogle mere "lommevenlige" modeller i 55 og 65 tommer, men den pris du nævner............ du skal mindst op over det dobbelte stadigvæk . Jeg ville også holde mig langt væk fra så´n en model. Udover en sikkert knap så fin kvalitet er amerikanske marked er så stort, at deres strømforsyninger tit er dedikerede 120 volts. Derudover er de sjældent multistandard som i Europa, men ren NTSC = ingen PAL. Tuneren er et amerikansk standardkapitel for sig, napper sandsynligvis ikke en eneste kanal herhjemme, hverken analogt eller digitalt, den kan med garanti kun "snakke" engelsk, spansk og fransk, såååååhhh  15.000 for en NTSC monitor?????? Selvom den er 4K, er det så ikke lige i overkanten?????

Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 April 2013 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Er der overhovedet noget materiale ude som er på 4k?

Hvis ikke ville jeg nok vente til det nærmer sig standard at udgive film med 4k..
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2013 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Når det gælder det digitale signal, er der jo ikke noget NTSC standard mere. Det gælder jo kun på det analoge billedrørs tv, som mange amerikanere jo stadig har visse steder. Så man kan på dette område jo godt købe fladbørger der ovre fra. Men så er der jo spændingen, der er en anden end i Europa. Men angående 4K, så synes jeg det er uinteressant til hjemmebrug. Det vil gøre sig bedst på store steder som stadions og den dur dér.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 April 2013 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Når det gælder det digitale signal, er der jo ikke noget NTSC standard mere. Det gælder jo kun på det analoge billedrørs tv, som mange amerikanere jo stadig har visse steder. Så man kan på dette område jo godt købe fladbørger der ovre fra. Men så er der jo spændingen, der er en anden end i Europa. Men angående 4K, så synes jeg det er uinteressant til hjemmebrug. Det vil gøre sig bedst på store steder som stadions og den dur dér.

Der blev jeg så taget røven på, selvom din dvd/bd spille har hdmi ud, så er der da stadig PAL og NTSC farvestandard, de fleste på hylden er pal, de vil så blive vist i sort/hvid, eller er jeg gået glip af noget??????

http://forum.dvdtalk.com/dvd-home-theater-gear/598543-multi- standard-pal-ntsc-plasma-tv.html

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2013 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hmm.....ok. At jeg skrev det jeg nu skrev, var fordi det ældgamle NTSC standard var jo ikke noget amerikanerne ville bygge videre på, læste jeg for nogle år siden. Man kunne pga HD ligeså godt lave et nyt tv system. Da man så gik over til det digitale signal mente jeg da så, man havde valgt en ny standard, men hvilken. Så jeg gik da ud fra, at hvis man brugte scart udgang eller som amerikanerne foretrak, det lille 5 benede stik, ja så var det NTSC analog ud her. Men mente da det var noget helt andet på den digitale side. Men det er det så ikke.   

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 April 2013 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle sammen

takker for Jeres svar/indlæg som jeg vil gennemlæse nøje

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes