Forfatter |
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 14 September 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min svigermors gamle LX6000 køre på sidste vers efterhånden, så den står for udskiftning.
Vi har selvfølgelig snakket løst og fast om mulig afløser, men hun vil gerne blive i B&O lejren. Fair nok, så må vi se hvad vi kan hitte ud af.
Hun hiver signalet fra en ekstern DVB-T modtager (en Strong 8410) og det irriterer hende grænseløst.
Hun kan selvsagt ikke se HD kanaler, men generer nu ikke voldsomt indtil videre, da det jo pt. kun gælder DR HD kanalen. Det ændrer sig jo så kraftig når SD versionen af DR1 lukkes og den kun sendes i HD.
Spørgsmål er nu....
Hvis vi skal vi ind på markedet for B&O tv med med HD ready panel og HDMI ind til Strong boksen eller for den sags skyld et B&O med indbygget DVB-T Mpeg4 modtager, så koster det jo det hurtigt 30-40 kilo og det er jeg sgutte sikker på hun er klar til at smide.
B&O er naturligt nok ikke min spidskompetence, men jeg har lovet at grave lidt i projektet, så hvis nogen kan hjælpe her ?
Hvilke skærme fra B&O kan jeg tilslutte ekstern modtager på, hvis der skal være mulighed for at hive HD signal ind ? ?
Grundet min baggrund ved jeg godt hun kan få bedre og billigere billede på en G30, men den debat er lukket indtil videre 
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 14 September 2011 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke bidrage med noget omkring B&O. Men vær lige opmærksom på at en DVB-T modtager nok langsomt vil udfases. Det skal være en DVB-T2, hvis du vil være sikker på at den virker i fremtiden. Læs her og her.
__________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2011 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt Boxer allerede har annonceret DVB-T2 og jeg sælger tv til dagligt, så er på forkant her.
Med B&O er der dog en større smøre af forskellige versioner af skærmene og en del kan forsynes med nye tunere via diverse upgrades. Og det
er jeg godt kunne bruge lidt assistance til.
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 14 September 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz
Prøv se det fra denne her synsvinkel.
Har Din svigermor med mere aldrig haft en Video stående? For ligesom omsætte noget til noget andet og ældre. En digital optager kan vel vise et HD billede i HD, men også sende et signal ud i SD, jeg mener er man for evigt holdt med se Tv forskudt! Jeg troede at SD i digital kvalitet gjorde at mange godt kunne leve uden HD!
Din gamle svigermor vil nok ikke kunne overbevises om at man via Scart indgangen, RGB, kunne lave nogle fixfaxerier, at man ikke gør dette er så en ganske anden historie. (som jeg selv har problemer med blive overbevist om).
B og O og Tunere, engang da lavede B og O for eks. ikke tunere med S-kanalerne, fordi samme måske ikke var helt lovlige. Så meget for være fremtidssikrede.
Sidste punkt går mere på, eneste måde overbevise nogen på, er at samme ser hvordan tingene er hos andre familiemedlemmer og andre bekendte. Altså ved Sælsyn. Fuldstændig som i Farvetvens barndom. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2011 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
Jeg kan ikke bidrage med noget omkring B&O. Men vær lige opmærksom på at en DVB-T modtager nok langsomt vil udfases. Det skal være en DVB-T2, hvis du vil være sikker på at den virker i fremtiden.
Læs her og her.
|
|
|
Forskellen på en DVB-T og en DVB-T2 modtager er kosmetisk, begge skal jo behandle MPEG4 signalerne som er selve kernen. Mange vil selvfølgelig mene der bliver plads til mere og på mindre plads.
Dette er ikke helt korrekt, fordi der så skal komme en version T-3 og T-4 Fortsætte med komprimere lyd og billede holder bare ikke.
Desforuden har min "Hjemmelsmand" både en Video, en TDC Selector (købt), og fortsat sit B og O Tv CRT typen, klart klart. Plus B og O anlæg også til fjernbetjening. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gælder reglen nu ikke længere at HD via DVB-T er c r a b ? __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh...nu drejer tråden sig ikke om HD er
godt eller skidt. Har du noget at bidrage
med i forhold til B&O spørgsmålet ? Alt det
andet tam tam kan jeg ikke rigtig bruge til
noget konstruktivt.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 14 September 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal bare sikke sig at HDTV Bokse kan modtage DVB-T og DVB-T2, plus det vigtigs at den har en scart udgang (hvad
mange har), så kan de gammle CRT tv også være med på den digital bølge.
Og hvis det er et ældre B&O fladskærme tv, så er det sikke HD-ready og derfor kan modtage 1080i 50Hz og 720p 50Hz, og er i
tråde med alle de HDTV bokse der er på market.
Derfor kan de betale sig at finde sig et brugt B&O fladskærm der er HD-ready og som har som minimum en component indgang
eller endnu bedre en HDMI indgang, de må kunne fås billige rund omkring.
Jeg holde på at den mest sikke måde at modtage digital tv på er med en løs HDTV boks, det er selvfølige smart hvis den er
indbygge i selv tv, man så skal man påregne at skulle udskiftet sig HD tv, sådan en gang hvert femte år. vi få nok både DVB-C2
og DVB-T2 inden der er gået frem år, og om frem år er DVB-T3 og DVB-C3 nok ved at komme frem.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. I har tilsyneladende sat automatsvaren
på.
De teknisk begavede ville vide, at HD
signaler IKKE kan overføres via scart.
Angående det med HDMI, Component og
DVI indgange.....det er jo det jeg spørger
om; hvilke modeller og versioner har og
hvilke har ikke ? Det var mit første
spørgsmål og det er stadig mit spørgsmål.
Alt det andet har fortalt folk i butikken i flere
år, så den remse kan jeg i søvne.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 15 September 2011 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej selvfølige kan man ikke overføre HD over scart, men grund til at jeg skriv det, er at der er mange der stadig side med et
gammelt og velfungerende CRT, og som ønsker at kunne modtage alle kanaler, vi ved jo at flere og flere kabaler blive flytte
over til det digital senden net, derfor
En hjælpe hvis det skal være billige og være B&O, er der kun en vej, nemlig et brugt B&O fladskærm (som ikke er er helt
uptodate), men er HD-ready, og som
minimum har en Component indgang, for at kunne hive 720p signaler ud af en løs HD boks, med Component udgang.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 September 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz
Det jeg altid har syntes var mest morsomt kom sig af alle der har siddet og arbejdet med sine Computer og enten en Billedrørsmonitor eller en Fladskærm.
Disse skærme er i bund og grund HD skærme.
Spørgsmålet er blot hvor jeg læste at en 19" tidligere Monitor vílle være alle tiders at se et HDTV signal på. Og enhver der siger noget andet, fortæller heller ikke lige hvorledes man tilbage i 60'erne ved diverse tiltag lykkedes sende R-G-B signalerne i en tredjedel af båndbredde end oprindelig tiltænkt (og som dengang ville have været HD). 1080p50 er for mig yderst spændende, fordi når ens Fladskærm med 1920x1080 pixels skal vise billedet i progressivt, da er de der 1080 linier vel progressive ved 50Hz herhjemme.
Hvad eksperterne ligesom da ikke fortæller os er lige hvad, med tanke på udbyderne af samme 1080p50. Og jeg har fundet ud af hvorfor man ikke gør, og hvorfor ingen eksperter fortæller. Den slags eksperter må gerne og efter fælles aftale holde tæt.
HD idag er alene af Kopi beskyttelsesårsager 
Nogen gange tænker jeg over hvorfor ønsker om større Tv kvalitet i højere grad er kommet fra andre sider, end fra netop Computer nørderne. Dette er noget jeg mange gange er faldet over, og undret mig meget. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 September 2011 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gamle B og O Tv
Et tænkt tilfælde, man siger at et PAL signal har nogen informationer at kunne videregive til RGB forstærkerne og til billedet.
Man har 64uSekunder til aflevere tingene I. Men hov ingen fortæller at indenfor samme 64uS ville det sære teknisk muligt aflevere endnu mere information og til hver af de der R G B fiduser.
Folk vil sige at man i løbet af 34,722 uSek vil kunne levere mere information hen ad en linje end man ville kunne i løbet af 64uS.
Kernen i dette bliver, hvis en tekniker siger dette her er forkert, hvad er da den rigtige version? Og sidst men ikke mindst hvor har jeg dog disse forkvaklede opfattelser FRA? Hvert eneste indlæg har altid været med den udtrykkelige hensigt, alle har lov undersøge tingene. For eks. igennem alle de år alle og samtlige accepterede Videoerne optog i Letterboks i stedet for anamorfisk (klart klart man da aldrig ville sende film mellem 2 og 2,4 som anamorfisk).
Og hvilke teknikere beklagede sig herover? __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 September 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz
Sorry der står DVB-T, jeg troede at når man fik mulighed for DVB-C, via kabel, da blev billedet af så god kvalitet at man ligesom, måske, kunne se tiden an vedr HD. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 September 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Okay. I har tilsyneladende sat automatsvaren på.
De teknisk begavede ville vide, at HD signaler IKKE kan overføres via scart.
Angående det med HDMI, Component og DVI indgange.....det er jo det jeg spørger om; hvilke modeller og versioner har og hvilke har ikke ? Det var mit første spørgsmål og det er stadig mit spørgsmål. Alt det andet har fortalt folk i butikken i flere år, så den remse kan jeg i søvne. |
|
|
Hvis mine ord er meningsløse, hvorfor har man da ikke allerede anskaffet sig enten almindeligt HD ustyr eller B og O HD udstyr?
Ja indrømmet jeg har ikke selv råd til b og O men min respekt for hvad B og O har lavet gennem de mange år, Farve tv mæssigt,
Dengang tilbage i 1968 var det trods alt samme farve tv udsendelser man så fra hhv. Tyskland OG Sverige ______ ganske uanset hvilket mærke man havde, det var igen igen samme SIGNAL. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 20 September 2011 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz
Hvis du ser efter brugte B&O fladbørger fra omkring 2006 og frem, så skulle der være diverse indgange for tilslutning af eksterne digital boxe på disse. Jeg går nemlig ud fra at B&O følger lidt med også. Du kan forresten godt se HD kanaler via Scart stikket, men selvfølgelig ikke i HD, men ses kan de.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 September 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev De teknisk begavede ville vide, at HD signaler IKKE kan overføres via scart.
Min holdning vil altid være, årsager til man ikke vil anvende Scart er dette bliver "problematisk at kopisikre" og siden hvornår er det en hemmelighed???
Hertil kan jeg sige flere ting, men det vigtigste ville blive i den retslige sammenæng. Fordi det vil altid være min overbevisning at samme teknisk begavede, som vidne skal man tale sandt.
Det vil altid være strafbart dømme en person, hvis det bagefter kan påvises vidnerne har bøjet deres udtalelser.
Glemmer i virkeligt allesammen at man i danske retssale faktisk har anvendt både CRT Computerskærme, såvel som moderne 16:9 Flade ? Med VGA indgangene.
Hvis en dommer da spurgte, i min verden, når nu billedet foran mig er så godt, hvorfor skulle det da ikke kunne vise et HDTV signal gennem VGA tilslutningen? Hvem er det som skal have lov til "Nægte mig denne kvalitetsmulighed", korrekt dette er retorik langt ude over alle grænser. Men dette er kopisikringens hele mening.  __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 20 September 2011 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg sætter mit Sony Super trinitron tv til min Samsung HD boks via scart, så kan jeg da fint se alle HD kanalerne på tv'et. men som jeg skrev, er det ikke i HD. Der står jo DR HD eller Eurosport HD oppe i hjørnet, når jeg kikker på disse kanaler på Sony tv'et.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 September 2011 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz
Engang for længe længe siden, blev nogen spurgt om man skulle vælge et Tv i str 16:9 eller det største i formatet 4:3. Svaret var at man nok burde vælge 4:3.
Samme Tv ville jo kunne gøre billeder i anamorfisk lavere. Og gæt lige hvilket firma som anbefalede samme Tv format?
Først skriver Du hvor Du arbejder henne. HiFi klubben i Randers, men vidste Du for eks hvad et 100Hz Billedrørs Tv oprindeligt var tiltænkt? Nej vel, for mig er dette yderst tankevækkende.
Intet af dette er skrevet for på nogen måde Genere B og O, tværtimod. Om jeg da slet ikke har noget negativt skrive herom? Det skulle da lige være det med, til punkt og prikke, overholde lovene og de tekniske bestemmelser om kopisikringen.  __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|