Sendt: 27 Juli 2011 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle, Jeg indrømmer straks min totale noob-ness inden for dette... Jeg ved ikke noget om projektorer mm.  Jeg har ikke haft TV i mange år, fordi jeg ikke interesserer mig for det meste der sendes... Men, en gang imellem ser jeg 'smalle' film (Japansk anime mm) på PC'ens monitor. Jeg overvejer lidt at give op til 10.000 for en projektor + lærred, men jeg har ikke nogen fornemmelse for hvordan billedkvaliteten bliver ifht et billigt TV, f.eks. et Panasonic G30 plasma TV. Spørgsmål 1:Hvilke 2-3 projektor modeller er bredt anerkendt som 'de bedste køb' i prisklassen <10.000? Måske ca 8.000 kr for projektoren, så der også er plads til lærred mm? Min plan var lidt at finde forhandlere der har disse 2-3 projektorer stillet op; besøge dem; og se hvordan billedkvaliteten egentlig er... For derved at få et indtryk af billekvaliteten på billigere projektorer vs TV. Makes sense? Mine behov er primært: - Tilslutning til PC, så HDMI kabel eller lignende & 1:1 pixel mapping.
- 'Organiske', 'naturlige' farver.
- Absolut 2D only.
- Gerne støjsvag / ikke megen blæser støj.
Jeg har ikke nødvendigvis behov for full HD hvis f.eks. 720p har et bedre pris/kvalitetsforhold ifht de 2 ovenstående behov. Spørgsmål 2:Hvilke danske / nordiske / internationale websites eller blade er kendt for at lave gode, seriøse reviews af projektorer? Tak for hjælpen!
|