Sendt: 11 Juni 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på jagt efter et nyt TV-setup, eller rettere - en forbedring af lyden til det nye TV.
Fladskærmen bliver formentlig den nye Samsung 51" PS51D8005.
Jeg er træt af pap-lyd fra indbyggede mini højttalere, derfor er jeg ude efter et par små fikse højttalere, lige kan stå på en
smal reol under TV'et.
Spsm:
- Kan man tilslutte højttalere direkte til TV'et ?? - Evt. nogle aktive højttalere, der selv kan gå på standby når de ikke
bruges??
Det er vigtigt at volumen kan reguleres med TV'ets fjernbetjening. Jeg vil under ingen omstændigheder have mere end 1
fjernbetjening på sofabordet!
Lyden skal helst ikke fylde noget, alt skal kunne gemmes væk i et smalt skab. Jeg hader elektronik kasser.. :-)
- og så skal det forresten bare virke.
Det er også vigtigt at sige, at jeg ikke er film-interesseret overhovedet, så det er stadig kun til "normal" lyd. Men når jeg ser
TV på vores nuværende Panasonic
plasma, bliver lyden næsten "inde i TV'et", og det er jeg træt af.
Nogen der har et forslag til hvordan lyden kommer lidt op i niveau??
Soundbar er ikke en mulighed, - de er ej kønne at have hængende. Jeg tænker mere på en smal montana reol under
skærmen med højttalermodul i hver side, samt et vippe-låg i midterste modul, som teknikken lige kan gemmes bag.
Jeg vil gerne ha' et forslag til aktive højttalere eller en receiver/forstærker som kan regulere lyden via TV'ets fjernbetjening.
Bjørn
|