Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: NTSC / PAL signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kabelguy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 14 August 2009 kl. 03:46 | IP-adresse registreret  

Hej -

Jeg er pt. bosat i USA og inden jeg skal hjem overvejer jeg at købe et tv herovre. I den sammenhæng vil jeg gerne høre om det så stadigvæk er gældende med PAL og NTSC, hvis man nu vil bruge det digitale signal. Det burde vel ikke være gældende mere, idet det er digitalt, eller tager jeg helt fejl??

Jeg er klar over at man stadig skal have en strøm-transformer der kan klare en del, men hvad med sendesignalet som sagt`?

Håber I har tid og lyst til at give jeres syn på dette. Sælgerne i de diverse amerikanske butikker siger det kan lade sig gøre og nogen siger det ikke kan lade sig gøre, så hvad skal man snart tro.

Takker på forhånd.

FireBlade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 August 2009 kl. 04:37 | IP-adresse registreret  

Hey
Bor i Canada og har medbragt min PS3 som jeg har sat til et Panasonic PZ85som jeg har købt herovre. Panasonic tv'et virker fint sammen med PS3 spil samt Blu-ray.
Men hvis jeg putter en DVD i PS3 kan fjernsynet ikke vise det da det er Pal dvd'er jeg har (har prøvet alle indstilinger jeg kan komme på).
 Jeg købte derfor en Philips DVP5990/37
 http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=8701844& amp;st=5990&lp=1&type=product&cp=1&id=119949 5403415 dvd afspiller der kan opkonvertere til HDMI 1080P den er region fri og virker glimrende. du skal nok finde hdmi kabler et sted hvor de ikke koster det samme som selve afspilleren som jeg gjorde
Til top Vis FireBlade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireBlade Besøg FireBlade's Websted

FireBlade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 04:39 | IP-adresse registreret  

P.S jeg ser tv fra en digital tv boks som kører hdmi, regner med der er hdmi i DK hvis jeg engang kommer hjem
Til top Vis FireBlade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireBlade Besøg FireBlade's Websted

kabelguy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

Hi-

Lyder da glimragende, tak. Blu-Ray bør da egentlig være regions-fri ikke, altså DVDer er som du nævner ikke, men Blu-Ray bør da være?
Har du været i DK med dit US købte tv eller kender du evt. nogen der har, for at se om den kan vise PAL signalet?

FireBlade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 04:47 | IP-adresse registreret  

Nej har jeg ikke, Det er absolut ikke alle Blu-ray film der er region fri men som regel er alle WB titler regions fri, jeg har prøvet flere film der ikke virkede. (heldigvis nogle jeg lånte) http://regionfreemovies.com/ på denne side kan du se hvilke film der er region fri.

kabelguy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

OK, den side kendte jeg ikke. Takker for infoen..
Men så kan det vel godt svare sig at købe en PS3 eller en almindelig Blu-Ray afspiller her i staterne og så tage med hjem, samt et par 1080 hdmi kabler..?

FireBlade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2009 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke med spilene til PS3, da jeg ikke har købt nogle herovre.
Hvad film angår må du gøre op med dig selv om udbuddet passer dig.
husk at hvis der er kort afstand mellem afspiller og tv kan næsten alle Hdmi kabler bruges.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2009 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

FireBlade skrev:
Hey
Bor i Canada og har medbragt min PS3 som jeg har sat til et Panasonic PZ85som jeg har købt herovre. Panasonic tv'et virker fint sammen med PS3 spil samt Blu-ray.
Men hvis jeg putter en DVD i PS3 kan fjernsynet ikke vise det da det er Pal dvd'er jeg har (har prøvet alle indstilinger jeg kan komme på).
 Jeg købte derfor en Philips DVP5990/37
 http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=8701844& amp; amp;st=5990&lp=1&type=product&cp=1&id=119949 5403415 dvd afspiller der kan opkonvertere til HDMI 1080P den er region fri og virker glimrende. du skal nok finde hdmi kabler et sted hvor de ikke koster det samme som selve afspilleren som jeg gjorde

Er det ikke fordi ps3'en har en region1 dvdafspiller og ikke region2? Ellers burde du finde dig en dvd-afspiller med hdmi ud der kan opskalere til 1080p, så burde den ged være barberet.

FireBlade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2009 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

der er tale om en EU PS3 og EU DVD'er så nej. Der skal bare kigges efter en dvd afspiller som den jeg har eller lign.

kabelguy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Ved du om der er sådan noget som en regionsfri Blu-Ray afspiller? Hvis ja, er det jo nok en god investering da den så sagtens ka tages med hjem til DK og afspille de danske skiver?

FireBlade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Nej ikke hvad jeg ved af desværre. Men det skal nok vel nok komme. Med mindre du vil bruge en pc som medie afspiller http://www.digital-digest.com/articles/Blu-ray_Region_Free_G uide_page3.html

kabelguy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

OK. Jeg lurer da lige på det engang..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes