Jeg har prøvet en gang før uden at få et endegyldigt svar, så prøver endnu en gang, da tiden for køb nærmer sig hastigt.
Jeg er på udkig efter et 32" FullHD TV. Det skal være FullHD, da det også skal bruges som monitor til en computer, og derfor synes jeg at 1366x768 er for lidt.
Jeg har lavet en
søgning på hifipriser.dk på FullHD under 5500kr. (mit budget er desværre ret stramt).
De TV der skiller sig ud for mig er (pga. pris eller umiddelbar kvalitet):Samsung LE32A558 (4545,-)- Det billigste jeg synes virker acceptabelt.
Samsung LE32A656 (4687.-)- Har 100Hz i modsætning til 5-serien (synes dog 5 serien er "kønnere"). Så vidt jeg lige kan finde ud af, så er det den eneste forskel på 5- og 6-serien.
Samsung LE32A659A (5099,-)Kan ikke finde den model på Samsungs hjemmeside, så ved ikke og den er "betydelig" bedre en 656 modellen.
LG 32LH3000 (4615,-)- Billigt og har umiddelbart rigtig gode specs til prisen. Har dog ikke kunne finde nogle reviews af det. Og for dem, som går op i parallel import, så lader det her ikke til at være det (det findes dog ikke på LGs danske hjemmeside og kan kun finde et 32LH30 på den amerikanske).
Panasonic TX 32LXD80(F) (4999,-)- Har ingen anelse ang. det her TV, da jeg heller ikke har fundet noget reviews på dette. Synes dog det skulle med i en evt. vurdering. Det er ikke de kønneste, men det kan jo være, at kvaliteten overskygger dette.
Er det nogen som kan fortælle hvad forskelle er på om der er F til sidst i modelnavnet (da der findes
et uden og et med på hifipriser.dk)?
Sony KDL-32W4000 (5476,-)Det eneste, som jeg er blevet anbefalet (her inde fra). Det eneste der sammen med LG'et har DVB-C tuner og MPEG4 (er dog ikke det vigtigste for mig i mit valg). Men er det de ekstra penge værd i forhold til de andre TV?
Hvis folk kunne fortælle hvad de helst ville vælge af ovenstående (og meget gerne med begrundelse), så ville jeg blive rigtig glad. Er Sony'et f.eks. de ca. 1000kr. mere værd end de billige Samsung? LG'et ser meget interessant ud for mig, men hvordan tror I det er i forhold til de andre?
Jeg ved godt, at der meget lille sandsynlighed for at folk har erfaring med meget mere end ét af disse TV, men personlige holdninger (til f.eks. mærke eller andre lignende modeller) er også mere end velkommen. Alt info vil være kærkommen, da jeg står lidt på bar bund og selvfølgelig helst vil bruge mine penge på den mest fornuftige måde.
En evt. liste over prioritering af de forskellige TV ville også være perfekt, hvis folk har tid/lyst/mulighed for dette.
På forhånd tak
Ole Møller Christensen