Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 03:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PZ800 om 2-3mdr.:Billigere eller udsolgt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andje00
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har planer om at skifte mit gamle LG42PX5R ud med et Panasonic TH 50PZ800.

Spørgsmålet er så, om jeg skal købe det om et par måneder, hvor man kan tænke sig, at det er faldet i pris pga. at Panasonics 2009 modeller begynder at dukke op rundt omkring. Eller om det er bedre at købe med det samme, fordi der er risiko for, at det om nogle måneder ville være så godt som udsolgt og nærmest umuligt at få fat i?

Hvad mener I situationen vil være med 50PZ800 om nogle måneder: Vil det være billigere end nu (den billigste pris jeg har kunnet finde er 14.184 hos getmore.dk), eller vil det være udsolgt?

Til top Vis andje00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andje00

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Ikke EET ord om det SKAL være pio PZ800 ( eller hvorfor ?) , men om det er NU du ønsker at få nyt TV, hvorfor så vente ?.  Omvendt tror jeg at du kan være ganske sikker på at priserne vil blive endnu mere presset når '09 modellerne kommer...og at der nok skal være et til dig også på det tidspunkt

- og så var getmore nok ikke liiiige der jeg ville handle............

Mvh

andje00
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

men om det er NU du ønsker at få nyt TV, hvorfor så vente ?.  

Min oprindelige tanke var at skifte tv om 2-3 måneder, efter at have sparet lidt op. Men har så læst flere steder på nettet, at Panasonic ikke har flere PZ800 på lager, dvs. de sidste står allerede ude ved diverse forhandlere. Derfor er jeg blevet lidt nervøs for, om jeg kunne risikere, at der ikke vil være flere tilbage på det tidspunkt jeg havde tænkt mig at skulle ud og købe. Hvis der er bred enighed om at det højst sandsynligt er væk om nogle måneder, så er jeg jo lidt "tvunget" til at rykke ud lidt tidligere end planlagt

Jeg har tidligere haft LG's 50PG7000 med i overvejelserne, men efter at have researchet lidt, har jeg fået den opfattelse at LG'en ikke kan "hamle op" med PZ800'eren. Er det noget folk herinde er enige I? 

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

andje00 skrev:

Hvad mener I situationen vil være med 50PZ800 om nogle måneder: Vil det være billigere end nu (den billigste pris jeg har kunnet finde er 14.184 hos getmore.dk), eller vil det være udsolgt?

Den er allerede faldet til 13.498 siden du skrev dette for 2 dage siden - med den fart er det vel gratis om 3 måneder...

Jeg er i øvrigt i samme situation, og hører gerne lidt insider-meninger om forventet prisudvikling og tilgængelighed de næste par måneder for 50PZ800, der må da være nogle vel-orienterede branche-folk, der læser/skriver her...???
Til top Vis greve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greve Besøg greve's Websted

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

andje00 skrev:

Jeg har tidligere haft LG's 50PG7000 med i overvejelserne, men efter at have researchet lidt, har jeg fået den opfattelse at LG'en ikke kan "hamle op" med PZ800'eren. Er det noget folk herinde er enige I? 

Jeg har ikke set LG's modeller, men tag et kig på denne engelske test, hvor LG 50PG6000 (ja, jeg ved det ikke var nøjagtigt den model du spurgte om) er testet bl.a. sammen med Panasonix 50PZ800 - selv til dobbelt pris vinder Panasonic.

Det er generelt mit indtryk, at hvis man ikke vil betale for Pioneer, så kommer man længst (bedst kvalitet) med Panasonic, andre mærker halter generelt bagefter.

Til top Vis greve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greve Besøg greve's Websted

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2009 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

greve skrev:
andje00 skrev:

Den er allerede faldet til 13.498 siden du skrev dette for 2 dage siden - med den fart er det vel gratis om 3 måneder...

Jeg er i øvrigt i samme situation, og hører gerne lidt insider-meninger om forventet prisudvikling og tilgængelighed de næste par måneder for 50PZ800, der må da være nogle vel-orienterede branche-folk, der læser/skriver her...???

Jeg kunne ikke vente længere pga. risiko for at det pludselig er udsolgt. Og det gjorde jeg tilsyneladende klogt i, for øjeblikket efter at jeg havde bestilt til 13.496 hos CineMagic i går gik deres lagerstatus for denne model over til "bestillingsvare", så jeg fik vist det sidste de havde...

andje00
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

greve skrev:

Jeg kunne ikke vente længere pga. risiko for at det pludselig er udsolgt. Og det gjorde jeg tilsyneladende klogt i, for øjeblikket efter at jeg havde bestilt til 13.496 hos CineMagic i går gik deres lagerstatus for denne model over til "bestillingsvare", så jeg fik vist det sidste de havde...

Her én dag senere har de allerede fået modellen på lager igen. Det tyder lidt på, at risikoen for udsolgt måske ikke er så stor alligevel

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

andje00 skrev:

greve skrev:

Her én dag senere har de allerede fået modellen på lager igen. Det tyder lidt på, at risikoen for udsolgt måske ikke er så stor alligevel

Den begynder at se ret udsolgt ud, selvom en del butikker stadig reklamerer med denne skærm på hifipriser.dk - f.eks. skriver PRCDATA at levering er meget usikker og at de anbefaler at man køber et andet produkt...

Men hvis du vil have den, så køb dog hos CineMagic inden de løber tør igen - de er billige med denne model og betjeningen er første klasse :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes