Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 00:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Placeringsdilemma Z3 input ønskes! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Da jeg i sin tid købte en Sanyo PLV-Z3 undersøgte jeg alt omkring den, lige med undtagelse af hvor dens udluftningskanal er placeret ...

Det er lidt svært at beskrive problemet i ord, men jeg vil forsøge mit bedste ellers så sig lige til hvis det er for uklart.

Z3eren har en udluftningskanal på højre side (set bagfra), dens linse er placeret i venstre side (set bagfra). Problemet er nu at jeg har rimeligt
begrænsede placeringsmuligheder for projektoren, hvilket betyder at den KUN kan placeres med udluftningskanalen mod en væg. Sådan har det
fungeret i 3 år og 900 timer, hvilket var det pæren kunne holde til under de varme forhold.

Min ide er nu at projektoren skal vendes på hovedet således så udlufningskanalen bliver vendt væk fra væggen og ud i stuen. Problemet med
denne ide er

1. Vendes projektoren på hovedet ændres placeringen af linsen i forhold til lærredet, idet at linsen nu vil være tætteren på væggen og uden for
rækkevidden af lense shift funktionen.
2. Jeg har regnet ud at projektoren vil skulle hænge med sit midtpunkt 50 cm ud fra væggen for at kunne shifte billedet hen på lærredet.
3. En Z3 vejer godt 6 kilo og den masse kombineret med en 50 cm stang ud fra væggen vil generere et moment, der sætter store krav til selve
ophænget.

Spørgsmålet er nu om dette er realistisk? Jeg har ikke kunnet finde nogen vægophæng der rækker 50 cm ud fra væggen. Desuden kunne det
være dejligt hvis stangen kunne trækkes ind igen så den ikke permanent hænger "midt" i stuen....

Jeg kunne forestille mig at et sådan ophæng ville skabe rystelser i billedet hvis man fx rejser sig op eller sætter sig i sofaen. Er der nogen der har
haft held med sådan en montering?
Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Kan den ikke hænge i loftet?! Evt. med et ophæng med teleskopstang?
Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

kaizer skrev:
Kan den ikke hænge i loftet?! Evt. med et ophæng med teleskopstang?

Nej det kan den ikke ... Problemet er at der er skråvæg så hvis den skulle monteres på plant loft ville den komme alt for tæt på lærredet :(

Skråvæggen er desuden gips så den kan ikke bære så meget. Det eneste alternativ der er, er at have den stående på sofabordet. Det er bare træls
at skulle "stille an" til videoaften hver gang, da den jo ikke kan stå der permanent.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hej puggie

Skal lige forstå det helt korrekt :) Dvs. den venstre siden (set forfra) står helt op af en væg?

Husker du at rense Z3'erens filtre? Min samler ret meget støv, jeg kan høre stor forskel på blæser aktiviten før og efter en
"rens".

Har selv en Z3'er der nu lever på i hvert fald time nummer 1500 på langt fra ECO mode. Min står på en hylde så bagsiden er
ca 5 cm fra bagvæggen.

Mvh. Henrik

beo4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Du kan vel lave en hylde med to hyldeknægte der er formet til skråvæggen???

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

beo4 skrev:

Ja, det burde da være en mulighed. Man kan også købe et loftsbelsg til skråvæg / loft. Eller lave et selv.

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
Hej puggie

Skal lige forstå det helt korrekt :) Dvs. den venstre siden (set forfra) står helt op af en væg?

Husker du at rense Z3'erens filtre? Min samler ret meget støv, jeg kan høre stor forskel på blæser aktiviten før og efter en
"rens".

Har selv en Z3'er der nu lever på i hvert fald time nummer 1500 på langt fra ECO mode. Min står på en hylde så bagsiden er
ca 5 cm fra bagvæggen.

Mvh. Henrik

Ja lige præcis, den venstre side set forfra står ca. 5 cm fra væggen :(

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

beo4 skrev:

Ja det har jeg også overvejet problemet er bare at skråvæggen hælder forholdsvist meget, måske 40-50 grader, Sanyoen vil derfor ikke kunne
stå på hylden medmindre hylden går langt ud (pga højden på projektoren) .... Jeg tror ikke jeg kan få kæresten til at gå med til den løsning. Og
så er der jo også kablerne der ikke umiddelbart kan skjules. Sidste problem er at jeg ikke vil kunne forstørre billedet nok til at fylde lærredet ud
medmindre at hylden placeres helt i toppen af skråvæggen inden det plane loft.... Det vil ikke just se så godt ud heller.... Damn det er sgu svært
at finde ud af. jeg tror eneste løsning er sofabordet eller en speciel vægmontering så den kan hænge på hovedet... Jeg så nogle ophæng på et
engelsk site, men der snakker vi 1500-2000.- :(

Jeg tænker på sådan noget a la det her, der ser stabilt ud:
http://www.wedgwood-group.com/ra_a100_short_throw_projector_ mount.htm

Har kigget lidt på Vogels også, men de rækker ikke ligeså langt ud fra væggen....

Apropos de filtre så har jeg ikke renset dem før nu... Og de var godt beskidte, så kan man jo lære af det. men jeg tror den tætte afstand til
muren er den primære årsag til at pæren er gået...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes