Sendt: 11 Januar 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke prøvet at sende samme signal til flere TV, men er temmelig tilfreds med produktet. Synes dog at det er halvdyrt at have, især fordi jeg har Viasat pakken, som i mine øjne er temmelig nødvendig pga. de kanaler der følger med. Dog er billedkvaliteten ikke fantastisk. Man kan godt se pixelleringer, især i de mørke områder, men det er ikke noget man lægger mærke til når man sidder længere væk fra TV'et. For det utrænede øje er der ikke det store at se, men de mere erfarne er aldrig i tvivl om at det er IP-TV man ser. Det billede man får via alm. DVB-T og Selector er bedre, desværre. Et andet problem er, at den interlacer der sidder i boksen, er temmelig ringe, så man får et flimrende billede, hvis man sætter den til 576p/720p. Når jeg sætter den til 1080i, kører det dog smertefrit, da TV'ets interlacer så behandler signalet. Der er også lidt problemer med skift mellem 4:3/16:9 aspekt. Ved nogle kanaler sker det automatisk, ved andre ikke, hvilket gør at man er nødt til at se udsendelser med bjælker i siderne, da nogle TV (Sony bl.a.) ikke tillader format-skift på HDMI-indgange. Og så er der de kanaler, der konstant sender i 4:3 (og dermed stadig ikke har fattet at vi nu lever i 2009!  )... Men det er fedt nok med HDD-optager, det detaljerede program-oversigt, osv. Og det kører stabilt, med meget sjældne og korte udfald.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|