Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 09:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp rookie med Projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
raasdal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Er ny herinde, og skriver fordi jeg søger hjælp til udvælgning af et projektor setup. Vil gerne have en projektor op, sammen med et lærred på en god størrelse (f.eks. 100"). Det skal sidde inde i stuen og fungere som hjemmebiograf.

Det skal primært bruges til at se Film, Spille PS3 og ellers bare afspille media. Senere hen ville ideen være at sætte en stationær pc på, og bruge den som mediecenter.

Jeg har ikke nogen voldsomme kvalitetskrav - der skal bare være gode tilslutningsmuligheder og så skal det vise billed i ok kvalitet. Vil helst ikke bruge mere end 5000,- på projektor og lærred. Så er måske ude i noget brugt.

Har absolut ikke forstand på hvad der er godt og hvad der passer sammen, så hvis der er nogen der vil give lidt råd på hvilke modeller man skal gå efter osv. så ville det være fedt! Andre gode råd er selvfølgelig også velkomnne! :)

Til top Vis raasdal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af raasdal

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej!

Hvis dit budget er 5000 for både PJ og lærred vil jeg klart anbefale dig at lave et lærred selv. Jeg har rigtigt gode erfaringer med at bruge et mørklægningsgardin og selv lave den sorte ramme. Nu er der sikkert en masse som siger man vinder utroligt meget ved at købe et kvalitetslærred, men resultatet med et DIY-lærred er faktisk rigtigt godt.

Hvis jeg var dig ville jeg se mig om efter noget Panasonic eller Sanyo brugt. De leverer et godt billede til prisen.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

raasdal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2009
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.. Er ikke den store DIY fan - så skal nok ud og købe noget..

Har også et lille rookie spørgsmål: Kan alle projektorer blæse billedet op lige så stort som man vil have det? Vil nemlig gerne have et stort lærred (min. 100") - men har svært ved at finde nogen som sælger et sæt (projektor+lærred) i den størrelse. Så kan alle projektorer klare sådanne størrelser? Eller skal man kigge på nogle værdier for at se om den kan klare det?

Til top Vis raasdal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af raasdal

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg startede med at bruge et mørklægnings gardin fra IKEA som vi i forvejen havde at hænge for vinduet, og det fungerede rigtig fint.. Men så flyttede jeg projektoren ned i den anden ende af stuen og den skulle derfor have sit ejet lærred.. Jeg røg på et lærred fra Harald Nyborg http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5919&n=10 - Det fungerer super godt (i mine øjne) og har ikke nogle problemer endnu med at det "bølger" i nedrullet tilstand, og har efterhånden haft det 1½ år.. Dog er det kun små 72", men sidder også kun 3½ meter fra så det er helt fint

Projektoren jeg ser på er en Zanyo Z4, hvilket for 3 år siden var et oplagt valg for mig da jeg ikke kunne bruge DLP til noget pga regnbuer..

Denne sammensætning kan klart anbefales, selvom man idag nok skal ud i noget full hd, hvis man ikke skal ærge sig..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes