Forfatter |
|
QC20N Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 18 December 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan hjælpe mig med valg af Philips fladskærm. Der var nogen tidligere modeller som havde nogle "skygger" findes de stadig på de nyere modeller. Jeg selvfølgelig interesseret i at den osse kan bruges når det nye digitale signal stræder i kraft i slutningen at næste år ler hvornår det sker. Er ikke helt med på hvornår det sker og hvad jeg skal være opmærksom på.
Tak for jeres hjælp.
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 18 December 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh Hvorfor skal det være Philips ? Deres produkter er vældig pæne,når de er slukket. Men de har altså ikke lige førertrøjen mht billede .
Har du kabel tv, eller sat, eller antenne på huset ? ?
|
Til top |
|
|
QC20N Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at jeg stadig tænker på en model for et pænt stykke tid siden, som var ret god. Ambilight var der osse talt meget om den gang. Jeg har ihvertfald læst at mange synes at ambilight giver ro i øjne når man ser på tv.
Er jeg bagud? 
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 18 December 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
QC20N skrev:
Jeg tror at jeg stadig tænker på en model for et pænt stykke tid siden, som var ret god. Ambilight var der osse talt meget om den gang. Jeg har ihvertfald læst at mange synes at ambilight giver ro i øjne når man ser på tv.
Er jeg bagud? 
|
|
|
Fair nok, - hvis du primært køber på features og design. Det er nok trods alt det de fleste Philips købere falder for. Herinde er vi temmeligt nørdede, og tænker primært på billedkvalitet. Hvis du holder fast i Philips vil jeg anbefale,at du køber en af deres lidt dyrere modeller. Der har mig bekendt været forskellige tekniske problemer(banding,ghosting) med nogle af low budget produkterne .
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 18 December 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips LCD er ganske udmærkede til prisen. Du skal holde dig væk fra alt Panasonic til under 10000 kr. Prisen synes meget interessant, fordi man har en tildens til at forbinde det mærke med kvalitet. Det er det bare ikke længere til den pris. Der er nul dybde i dem. Et godt brugt CRT er meget bedre.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 18 December 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
QC20N skrev:
Er jeg bagud? 
|
|
|
Fair nok, - hvis du primært køber på features og design. Det er nok trods alt det de fleste Philips købere falder for. Herinde er vi temmeligt nørdede, og tænker primært på billedkvalitet. Hvis du holder fast i Philips vil jeg anbefale,at du køber en af deres lidt dyrere modeller. Der har mig bekendt været forskellige tekniske problemer(banding,ghosting) med nogle af low budget produkterne .
|
|
|
Undskyld mig, men jeg forstår ikke hvad det er "folk" har imod Philips herinde. Det er som om der er en generel tendens til at det kun er Panasonic og Pioneer der dur, hvor man spørger folket herinde og det mener jeg ikke nødvendigvis er rigtigt, alt efter hvad man skal bruge skærmen til. Jeg har selv Panasonic og er bestemt glad for det, men jeg har en bekendt som har en 42" Philips, og jeg ærligt, vi har samme tv signal m.v (naboer) men jeg kan bestemt ikke sige at mit billed er bedre end hans, bare fordi jeg har Panasonic.
|
Til top |
|
|
QC20N Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken model er det?
|
Til top |
|
|
janelne Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 19 December 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Philips er håbløst bagud hvad fladskærme angår efterhånden. |
|
|
Hvad er det for noget vrøvl ...!
Der er ihvertfald andre, der er af en anden mening.
Eksempel 1
Eksempel 2
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det de færreste af os,der har de fornødne erfaringer med ret mange fladskærme. Derfor bliver mange indlæg i fora et ekko af det vi har snuset os frem til i test, og hørt fra butikker. Det samme gør sig gældende mht mine egne udsagn. Og når jeg er lidt lunken overfor Philips skyldes det indtryk jeg har fået fra de kilder,som jeg nu engang finder mest pålidelige. Og det er først og fremmest Rasmus Larsen (flatpanels.dk) og OttoAV (som alle kender). Begge er professionelle og mig bekendt uafhængige . Derudover har jeg stor respekt for HDTVtest.uk samt AVforum, fordi man begge steder fokuserer på billedkvalitet. (- mange Danske test vægter meget på pris,design,features osv). Når udsagn fra nævnte kilder mere eller mindre enstemmigt konkluderer,at Pioneer laver markedets bedste TV, eller at Panapx80 er markedets bedste køb - så vægter det altså tungere hos mig, - end når en bruger feks skriver at Panasonic til under 10k er dårlige . . .
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Nu er det de færreste af os,der har de fornødne erfaringer med ret mange fladskærme. Derfor bliver mange indlæg i fora et ekko af det vi har snuset os frem til i test, og hørt fra butikker. Det samme gør sig gældende mht mine egne udsagn. Og når jeg er lidt lunken overfor Philips skyldes det indtryk jeg har fået fra de kilder,som jeg nu engang finder mest pålidelige. Og det er først og fremmest Rasmus Larsen (flatpanels.dk) og OttoAV (som alle kender). Begge er professionelle og mig bekendt uafhængige . Derudover har jeg stor respekt for HDTVtest.uk samt AVforum, fordi man begge steder fokuserer på billedkvalitet. (- mange Danske test vægter meget på pris,design,features osv). Når udsagn fra nævnte kilder mere eller mindre enstemmigt konkluderer,at Pioneer laver markedets bedste TV, eller at Panapx80 er markedets bedste køb - så vægter det altså tungere hos mig, - end når en bruger feks skriver at Panasonic til under 10k er dårlige . . . |
|
|
Der er altså andre i denne verden, der ved noget om udvikling af den slags end Panasonic og Pioneer. I den dyre ende er mit foretrukne mærke f.eks. Loewe. Min bror har et 42" Panasonic til lige under 10000 kr. Det er ikke speciel godt og stort set ikke bedre end f.eks. JVC skærme til samme pris.
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
lennon skrev:
Nu er det de færreste af os,der har de fornødne erfaringer med ret mange fladskærme. Derfor bliver mange indlæg i fora et ekko af det vi har snuset os frem til i test, og hørt fra butikker. Det samme gør sig gældende mht mine egne udsagn. Og når jeg er lidt lunken overfor Philips skyldes det indtryk jeg har fået fra de kilder,som jeg nu engang finder mest pålidelige. Og det er først og fremmest Rasmus Larsen (flatpanels.dk) og OttoAV (som alle kender). Begge er professionelle og mig bekendt uafhængige . Derudover har jeg stor respekt for HDTVtest.uk samt AVforum, fordi man begge steder fokuserer på billedkvalitet. (- mange Danske test vægter meget på pris,design,features osv). Når udsagn fra nævnte kilder mere eller mindre enstemmigt konkluderer,at Pioneer laver markedets bedste TV, eller at Panapx80 er markedets bedste køb - så vægter det altså tungere hos mig, - end når en bruger feks skriver at Panasonic til under 10k er dårlige . . . |
|
|
Der er altså andre i denne verden, der ved noget om udvikling af den slags end Panasonic og Pioneer. I den dyre ende er mit foretrukne mærke f.eks. Loewe. Min bror har et 42" Panasonic til lige under 10000 kr. Det er ikke speciel godt og stort set ikke bedre end f.eks. JVC skærme til samme pris.
|
|
|
Jeg respekterer,at du har den oplevelse. Men det er altså ikke ensbetydende med,at det er facitlisten. Et godt billede er nemlig ikke en smagssag ! Det handler for et tv om,at gengive kildematerialet mest korrekt. Og det er Pioneer ifølge en uhørt enig fagpresse meget tættere på,at være i mål med - end konkurrenterne.
Nu handler tråden om Philips. Jeg ved stadig ikke hvad der driver trådstarter mod Philips. Men min klare holdniger, at der uanset prisklasse - kan købes tv med bedre billedkvalitet . .
|
Til top |
|
|
Kinnaps Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Kinnaps skrev:
lennon skrev:
|
|
|
|
|
Jeg respekterer,at du har den oplevelse. Men det er altså ikke ensbetydende med,at det er facitlisten. Et godt billede er nemlig ikke en smagssag ! Det handler for et tv om,at gengive kildematerialet mest korrekt. Og det er Pioneer ifølge en uhørt enig fagpresse meget tættere på,at være i mål med - end konkurrenterne.
Nu handler tråden om Philips. Jeg ved stadig ikke hvad der driver trådstarter mod Philips. Men min klare holdniger, at der uanset prisklasse - kan købes tv med bedre billedkvalitet . . |
|
|
Grunden til min kritik skyldes nok også den sammenligning, jeg altid foretager min egen CRT skærm. For et par dage siden så vi den sidste Rambo film der er lavet, på Panasonic plasma tvet. Det er et tv til omkring 9000 kr. Der er en passage i filmen, hvor hovedpersonen sejler på en flod i mørke. Mange af de detaljer der burde have været i den sekvens, var der ikke. Istedet var detaljerne erstattet af en ersartet mørkegrå baggrund. På mit CRT tv, kan man da se langt mere i den sekvens af filmen.
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 19 December 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et 50" Philips plasma som jeg er meget tilfreds med det kostede 9000 kr. købt i Elmutanten i sommers. Det har et lidt rødligt skær i forhold til de dyre 50" plasma, men syntes kun det er noget man ligger mærke til når man står og sammenligner med andre skærme i en forretning. Der i hvert fald ikke noget jeg vil give 10 - 15.000 for at slippe for.
Nogen gange må man priotere. Og jeg har valgt at bruge pengen på mit anlæg i stedet, da det er det jeg brænder for.
|
Til top |
|
|
QC20N Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 20 December 2008 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Et godt billede er nemlig ikke en smagssag ! |
|
|
Et godt billede er da kun en smagssag.
Citér:
Det handler for et tv om,at gengive kildematerialet mest korrekt. |
|
|
Det var så et korrekt billede - det behøver ikke være det samme som et godt billede. Jeg indstiller da ikke billedet efter hvad der er mest korrekt - jeg indstiller det som jeg kan lide det. Og jeg tror ikke jeg er den eneste... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 20 December 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at Samsung giver nok mest value for money, især under 10 kkr.
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
lennon skrev:
Et godt billede er nemlig ikke en smagssag ! |
|
|
Et godt billede er da kun en smagssag.
Citér:
Det handler for et tv om,at gengive kildematerialet mest korrekt. |
|
|
Det var så et korrekt billede - det behøver ikke være det samme som et godt billede.
Jeg indstiller da ikke billedet efter hvad der er mest korrekt - jeg indstiller det som jeg kan lide det. Og jeg tror ikke jeg er den eneste...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen |
|
|
Et TV der kan gengive et korrekt billede kan selvfølgeligt også kallibreres til et forkert billede efter behov
Læs denne helt igennem glimrende beskrivelse af billede - http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1225350000
Markedets bedste billedperformer under 10k er uden sammenligning Panasonic PX80. Bryder man sig ikke om dens design eller andet, er det stadig en rigtig god ide,at tage udgangspunkt i dette TV´s ydelse, som sammenligningsgrundlag for det TV man nu engang har har som favorit.
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 20 December 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Phillips jeg har set har set helt forfærdelige ud billedemæssigt, billedet var ALT for lyst og alt for koldt at se på, sort fandtes ikke det var lysegråt!. Og dette er ikke set i en butik men hjemme hos folk privat i normal belysning, jeg siger i hvertfald pænt nej tak til Phillips LCD .
Til gengæld har jeg set et Phillips 50" Plasma, det stod faktisk kanont godt, har dog ikke lige modelnummeret på det. __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
Sendt: 22 December 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Philips lcd til 6000 og jeg har til dato ikke set andre LCD producenter nærme sig HD-billedet på mit tv, før vi smider 1-2000 kr oveni. Det er jeg i øvrigt ikke ene om at synes: http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/tvs-and-access ories/tvs/philips-32pfl7762d-315622/review
At afskrive Philips som værende bagude er noget vrøvl - Se bare på Led belyste lcd-skærme, der er Philips længere fremme end nogen af de andre producenter. m.h.t Plasma vil jeg give jer ret, men IKKE lcd.
Der er i øvrigt også en grund til at det er Philips lcd'er der har vundet EISA awards de sidste 3 år __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
Til top |
|
|