Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 13:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TH-42PZ85 VS. KDL-40W4500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fonne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 27 November 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Hey

Har læst og læst herinde nu, og står og skal vælge mellem 2 fjernsyn som jeg er kommet frem til er de bedste i min prisklasse, ret mig hvis jeg tager fejl.

TH-42PZ85

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/1454660/index.html?view=& amp;angle=3

KDL-40W4500

http://www.sony.dk/product/t32-w-series/kdl-40w4500

Prisen er ca den samme på de 2, men hvor vil man udover de 2" kunne mærke forskel på Plasma og LCD, altså fordele og ulemper. De fleste test syntes jeg efterhånden er gamle og Plasma må have udviklet sig noget siden de blev skrevet.

Hvor kan man læse omkring fordele, det skal bruges i en alm mindre stue.

Til top Vis Fonne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fonne

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 November 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hvad vil du med tests? Det er jo dig der skal bruge TV´et og derfor skal du naturligtvis vælge det som du synes er bedst. Du må med andre ord ud at kigge på dem begge!

Selv ville jeg ikke være i tvivl. Jeg ville helt sikkert vælge Panasonic, men det er jo bare mig

Vedrørende LCD versus Plasma, så er det emne blevet debatteret temmeligt mange gange herinde. Brug søgefunktionen, og du vil hurtigt få læsestof til flere timer.

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Hvad vil du med tests? Det er jo dig der skal bruge TV´et og derfor skal du naturligtvis vælge det som du synes er bedst. Du må med andre ord ud at kigge på dem begge!

Lige her tror jeg nu nok at det er en god ide at læse tests. Hvor kan man sammenligne disse to tv opstillet optimalt? - og hvad skal man kigge efter? - jeg mener også det blev nævnt i en anden debat at det var meget svært at sammenligne to skærme i det samme rum?

- men ellers har du da ret, men hvor mange LCD skærme ville der blive solgt i dag hvis det var nemt at sammenligne i butikken

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

Nick_S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 November 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Desværre er TV i butikkerne 9/10 gange sat op med lyse HD film og med TV'ets kontrast niveau sat til 100.

Ergo fuldstændig umuligt at bedømme meget essentielle ting for billedkvaliteten.
Desværre vil ovennævnte blanding af lyse HD demoer og høj kontrast oftest falde ud til LCD skærmenes fordel.
Jeg siger desværre i og med jeg mener de fleste plasma skærme i mere normale omgivelser med mere korrekte indstillinger oftest vil slå en LCD skærm på billedkvalitet.

----

Dette er dog udelukkende en konstatering af at det er meget svært at bedømme TV ud fra hvad du ser i butikken - ikke et oplæg til en hetz mellem plasma og lcd folkene ;)

----

Med alt dette sagt kan jeg dog stadig ikke anbefale dig det ene TV frem for det andet. Du bliver nødt til at sige hvad du skal bruge det til? Film, TV, PC osv.
Og ville genskæret i en plasma skærm blive et problem for dig?
Til top Vis Nick_S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nick_S

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 27 November 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jamen,som udgangspunkt er Pana PZ85 Sonyen en anelse overlegen i alle enkeltdicipliner der har noget m billedet at gøre. Og så er det oven i købet ca 10% større i skærmareal . Så hvis ikke du har et specifikt LCDbehov ( HTPC, massiv PC brug, konsolspil osv)  ville jeg gå efter Pana.

Kan du leve m designet, - performer Pana PZ80 præcist lige så godt som PZ85, men billigere .

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes