Forfatter |
|
sigurdtheone Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går lidt og kigger efter et Plasma fjernsyn, men ved ikke helt om
jeg skal gå efter et fjernsyn med høj opløsning, jeg har fået fortalt
at en høj opløsning ikke har den store effekt før man kommer op i
virkelig høje tommer.. men jeg ville bare vide om det ville have en
effekt på min PS3s grafik output om jeg købte et plasma med Full HD
eller bare 1024x768?
Sidder nemlig og sammenligner nogle PX80 modeller med PZ80'erne...
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan godt se forskel på 720 og 1080, også selvom apparatet ikke er det aller største. Men self. vil det være tydeligere med SD og 720 på en større skærm.
Men synes helt klart du skal gå efter en full HD skærm, og de plasma der kære 1024 x 768, det er fuldstændig idiotisk og burde næsten forbydes, for det danner jo rektangulære pixels. ;-)
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Man kan godt se forskel på 720 og 1080, også selvom apparatet ikke er det aller største. Men self. vil det være tydeligere med SD og 720 på en større skærm.
Men synes helt klart du skal gå efter en full HD skærm, og de plasma der kære 1024 x 768, det er fuldstændig idiotisk og burde næsten forbydes, for det danner jo rektangulære pixels. ;-) |
|
|
Det lyder somom du er den type der bare leder efter specs på en hjemmeside, og ikke har set en plasma i levende live... Jeg havde nøjagtig den samme holdning før jeg faktisk var nede og se på en plasma med 1024x768. __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Men synes helt klart du skal gå efter en full HD skærm, og de plasma der kære 1024 x 768, det er fuldstændig idiotisk og burde næsten forbydes, for det danner jo rektangulære pixels. ;-) |
|
|
Jeg har et PX80, og det er et fremragende fjernsyn. For min skyld kunne
skærmens pixels være trekantede. Man kan ikke skelne de enkelte pixels,
og ser derfor selvfølgelig heller ikke at
de er rektangulære. Så nej, et PX80 er ikke et TV for idioter. Det er tværtimod det bedste køb i prisklassen. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
|
Det er tydeligt at du aldrig har set et 1024*768 plasma tv i aktion. Lad være med at udtale dig om noget du intet aner om.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
micma18 skrev:
|
|
Det er tydeligt at du aldrig har set et 1024*768 plasma tv i aktion. Lad være med at udtale dig om noget du intet aner om.
|
|
|
Han er nok bare mere til gejl som "Ambilight" og "Pixel Plus"  Jeg er selv ejer af PX80, og synes den gør det godt i min stue. Jeg vaklede dengang mellen W4000 og PX80, og endte med sidstnævnte. Det har jeg ikke fortrudt, og jeg sparede tilmed penge. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan varmt anbefale px80og som der står nævnt så er det og lukke op og skide i for man kan ikke se forskel med mindre man sidder 1meter fra skærmen.. det er et super tv til pengene og knivskarpt billede på alle signal kilder. der findes folk der kun sys lcd skærme er det bedste og de rakker altid ned på plasma. og omvendt.. Jeg er en af dem der ikke skal eje et ldc tv...
|
Til top |
|
|
sigurdtheone Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, mange tak for rådet, jeg tror det bliver et PX80, men nu må jeg lige tage lidt ud og browse i Tape Connection før jeg beslutter mig endeligt =)
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enhver med lidt fornuft vil da kunne se det logiske i at 1024 x 768 ikke er en widescreen opløsning!!!
Prøv at forestille jer hvad der sker rent teknisk når der skal vises en 1360 x 720 eller 1920 x 1080 opløsning på sådan et panel. Der skal vist lidt mere end en matematiker med magiske kræfter til at presse det ned på et panel med den opløsning uden at skalere som en vanvittig, for ikke at snakke om matematisk ulige skalering. Og for at gøre det hele endnu bedre, så skalere med forskellig forhold på vandret og horisontal antal linier.
Ingen kan vel påstå at skalering på nogen måder er sundt for det originale billede, og hvis man skal skalere, som man self. uundgåeligt bliver nødt til, når man ser alm. gammelsags SD. Så bliver der altså behov for en del kompensation, og forbedrings teknikker, for at at ende med noget der ser meget mystisk ud. Og mig bekendt er Panasonic ikke kendt som en producent der gør sig ekstraordinært bemærkede ved deres skalerings teknikker, så hvorfor gøre det være end det i forvejen er, ved at have panel opløsninger der er så skæve og ikke kvadratiske?
Kan godt være det ser godt ud, men forestil jer så hvordan det ville se ud, hvis ikke man skulle tvære eks. 1,40625 linier information ud på 1 visuel vertikal linie, og 1,875 linier på 1 visuel horisontal linie.
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Enhver med lidt fornuft vil da kunne se det logiske i at 1024 x 768 ikke er en widescreen opløsning!!!
Prøv at forestille jer hvad der sker rent teknisk når der skal vises en 1360 x 720 eller 1920 x 1080 opløsning på sådan et panel. Der skal vist lidt mere end en matematiker med magiske kræfter til at presse det ned på et panel med den opløsning uden at skalere som en vanvittig, for ikke at snakke om matematisk ulige skalering. Og for at gøre det hele endnu bedre, så skalere med forskellig forhold på vandret og horisontal antal linier.
Ingen kan vel påstå at skalering på nogen måder er sundt for det originale billede, og hvis man skal skalere, som man self. uundgåeligt bliver nødt til, når man ser alm. gammelsags SD. Så bliver der altså behov for en del kompensation, og forbedrings teknikker, for at at ende med noget der ser meget mystisk ud. Og mig bekendt er Panasonic ikke kendt som en producent der gør sig ekstraordinært bemærkede ved deres skalerings teknikker, så hvorfor gøre det være end det i forvejen er, ved at have panel opløsninger der er så skæve og ikke kvadratiske?
Kan godt være det ser godt ud, men forestil jer så hvordan det ville se ud, hvis ikke man skulle tvære eks. 1,40625 linier information ud på 1 visuel vertikal linie, og 1,875 linier på 1 visuel horisontal linie. |
|
|
Vi kan være helt enige om at teknisk skal der laves nogle trick for at få det til at spille .. men man kommer stadig ikke udenom at der er så mange andre fordele ved plasma at skaleringen hurtigt bliver ens mindste problem især i den størrelse fjernsyn som vi snakker om her. __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 24 November 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afhængig af den afstand du vil have til fjernsynet, når du skal se BD, så tag liiige og overvej PZ80. Kanont billede .... især ved BD  __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
micma18 skrev:
|
|
|
|
|
Jeg vil tilfulde tilslutte mig Naiera i dette tilfælde. 1024*768 plasma. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 26 November 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
Naiera skrev:
micma18 skrev:
|
|
|
|
|
Jeg vil tilfulde tilslutte mig Naiera i dette tilfælde. 1024*768 plasma. |
|
|
Samme her. Det er en prisvinder! __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 26 November 2008 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er meget mere til et TV end scalere og billedeformat.
Jeg har i en årrække haft lcd-tv, Samsung, Sony, Philips, LG, Fujitsu-Siemens, indenfor forskellige prisklasser. Jeg holdt fast i lcd, da jeg ikke vidste bedre. For nyligt skiftede jeg til plasma, og har kun været glad for mit valg. Alt det jeg savnede ved lcd-tv, har jeg nu fået: god kontrast, (næsten) ubegrænsede betragtningsvinkler, ingen bevægelsesslør, osv. Der er et par minusser, såsom at man nogle gange kan ane flimmer i billedet og at der kan være genskin på skærmen i dagslys. Det sidste problem kan nemt afhjælpes, og det første er intet i sammenligning med de mangler lcd-skærme har.
At kunne købe så fed en skærm, som Panasonics PX80 er, for 6000 kr. er næsten for godt til at være sandt. Nogle gange kan man købe for billigt, men man kan også købe for dyrt, hvis ikke man ved bedre...
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|