Forfatter |
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 11 November 2008 kl. 05:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved sådan ca. hvornår Pioneer lancerer næste generation plasma skærme? Det plejer jo gerne at være omtrent samme månede hvert år, at de nye modeller bliver frigivet.
Jeg er nemlig gået hen og blevet noget lun på PDP-5090, men vil gerne se hvad næste generation byder på af forbedringer, og i tilfælde af at der ikke er sket noget revolutionerende, spare en sjat penge ved først at købe 5090 til den tid.
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 11 November 2008 kl. 05:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej predator....jeg vil da mene de skulle være til salg nu....jeg har da lige fået den nye krp600a...og venter så på deres nye bdp.-lx91 blue ray mask...den kommer først i dec.
jeg er glad ved de nye modeller igen kommer med løs tuner som deres lidt ældre 506 som jeg også har.....synes bestemt der står et fint billede på den nye model...kan hvis ikke gøres bedre lige nu...
mvh velkommen
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2008 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg har forstået, er KRP serien en sideløbende model. Men det er måske bare mig der har fået galt fat i det?
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 11 November 2008 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan du nok have ret i...alle er jo stadig på deres side...jeg havde bare forstået det var deres nye modeller....nå skidt...jeg ville under alle omstændigheder have løs tuner alligevel.
mvh Velkommen
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 11 November 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kommer i slutningen af juni/starten af juli. Dog er denne generation den sidste med pioneers egne paneler, fra næste generation bliver det med panasonic paneler
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Speednut Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 11 November 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad jeg har hørt, så varer dette års pioneers plasma serie, 18 måneder. Det vil sige, at vi ikke får nye modeller før hen i oktober/november næste år. Det er på grund af den kommende panasonic panel fabrik, der bruger 5 lumen/W teknologi. Og den fabrik åbner først i Maj næste år. De paneler vil blive brugt i næste års pioneer plasma
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2008 kl. 04:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det var da lidt ærgeligt. Både at produktionen overgår til Panasonic, som ifølge mine øjne ikke laver lige så gode paneler, samt at forsinkningen af næste generation betyder, at der går et års tid inden prisen på 5090 ryger i bund..
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 12 November 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Okay, det var da lidt ærgeligt. Både at produktionen overgår til Panasonic, som ifølge mine øjne ikke laver lige så gode paneler, samt at forsinkningen af næste generation betyder, at der går et års tid inden prisen på 5090 ryger i bund.. |
|
|
Mht. det første, så er det ikke sådan at Pioneer skifter til hvad der svarer til Panasonic's paneler i dag. De flytter produktionen, men det bliver stadig et "Pioneer" panel, blot produceret på Panasonic's fabrik. Det er i hvert fald den officielle udmelding. Hvad det kommer til at betyde for Panasonic's egne paneler, er nok et mere åbent spørgsmål faktisk.
Mht prisen på 5090, så gætter jeg på at prisen holdes så højt markedet kan bære, dvs. så længe ingen andre overgår tv'et til lavere pris, så holdes prisen hvor den er - men overhales de indenom, kan de blive tvunget til at sænke prisen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det er ikke utænkeligt, at Sony's nye Bravia modeller til juni (hvis ellers de holder sig til 12 mdrs. levetid) vil have effekt på prisen?
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 12 November 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Så det er ikke utænkeligt, at Sony's nye Bravia modeller til juni (hvis ellers de holder sig til 12 mdrs. levetid) vil have effekt på prisen? |
|
|
Så skal der da ske ikke så lidt af en revolution ! Sonys nuværende frotlinieprodukt 52X4500 matcher ikke Pioneer på billedkvalitet, - og da slet slet ikke på pris 
|
Til top |
|
|