Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 23:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: kalibrering af samsung fladskærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zyxep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 November 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej.

Vi faldt i snak over fladskærms TV igår inde på arbejdet.
Min chef nævnte at det ville være at at kalibrere sit fladskærm.

Nu har jeg købt mig for noget tid siden et Dejligt Samsung LE40F86 fladskærm tv.
Kan det svare sig for mig at få kalibreret mit fladskærm når jeg har Stofa TV Byfælles antenne.

Evt. hvilke firmaere er rigtig gode.

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 November 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du har 2500 kr du gerne vil brænde af på en kalibrering?, Så prøv at kontakte Otto fra av precision. Han er også aktiv her på forummet

zyxep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
Hvis du har 2500 kr du gerne vil brænde af på en kalibrering?, Så prøv at kontakte Otto fra av precision. Han er også aktiv her på forummet

Oka, hedder han bare otto? :P

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 06 November 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

zyxep skrev:
butkus skrev:

www.av-precision.dk/

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 06 November 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

zyxep skrev:
butkus skrev:

Jep han hedder bare Otto de fleste kender ham

http://www.av-precision.dk

Der er ingen tvivl om at han kan sit kram og du vil få noget ud af det.

Men personligt ville jeg ikke bruge 1/4 af prisen på et fladskærms flimmer på at få en professionel til at kalibrere det. Hvis jeg havde et fjernsyn i 10k klassen ville jeg kalibrere fjernsynet selv efter bedste evner. Evt med hjælp fra en kalibrerings dvd.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

zyxep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
zyxep skrev:
butkus skrev:

Jep han hedder bare Otto de fleste kender ham

http://www.av-precision.dk

Der er ingen tvivl om at han kan sit kram og du vil få noget ud af det.

Men personligt ville jeg ikke bruge 1/4 af prisen på et fladskærms flimmer på at få en professionel til at kalibrere det. Hvis jeg havde et fjernsyn i 10k klassen ville jeg kalibrere fjernsynet selv efter bedste evner. Evt med hjælp fra en kalibrerings dvd.

hmm tjae vil gerne ofre det hvis det kan gøre rigtig meget på mit billede.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Han kan nok bedre fortælle dig hvor meget bedre billede du kan få ud af lige præcis din skærm, men de er generelt elendigt kalibreret fra fabrikken så det er vigtigt at kalibrere den på den ene eller anden måde.

Det er generelt farver og sort niveau du kan få forbedret. Men en anden god opdatering er at skifte til digitalt kabel tv og evt de HD kanaler man kan få. Det er altid bedst at starte ved kilden da billedet aldrig bliver bedre end kilde materialet 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

zyxep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Han kan nok bedre fortælle dig hvor meget bedre billede du kan få ud af lige præcis din skærm, men de er generelt elendigt kalibreret fra fabrikken så det er vigtigt at kalibrere den på den ene eller anden måde.

Det er generelt farver og sort niveau du kan få forbedret. Men en anden god opdatering er at skifte til digitalt kabel tv og evt de HD kanaler man kan få. Det er altid bedst at starte ved kilden da billedet aldrig bliver bedre end kilde materialet 

Vi har os lige fået at vide at Stofa skiver til digital i hele vores by :) teknikerne køre rundt i hele byen og skifter deres bokse :D

Så måske burde man bestille den tekniker og få skiftet det defekte kabel i jorden

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Det burde bare kræve en selector stofa boks af en slags og et abonnement til det ... og selvfølgelig en god posion af din løn ..  

zyxep
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Det burde bare kræve en selector stofa boks af en slags og et abonnement til det ... og selvfølgelig en god posion af din løn ..  

vil aldrig have en zaptor boks, så hellere brække rykken :P

Vil have de digitale kanaler skal komme via kablet, og ikke gennem en eller anden selector boks.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

zyxep skrev:
MonoTovarisj skrev:

vil aldrig have en zaptor boks, så hellere brække rykken :P

Vil have de digitale kanaler skal komme via kablet, og ikke gennem en eller anden selector boks.

det tror jeg desværre ikke er muligt,da dit fjernsyn ikke har DVB-C medmindre stofa altså sender via DVB-T hvilket jeg stærkt tvivler på.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 November 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:

Sådan er der mange der tænker på det, og det er faktisk lidt ærgeligt (ikke bare fra et økonomisk synspunkt set fra min side, men fagligt set!). For på mange tv, især Samsung, vil du netop få et bedre billede end de fleste tror muligt i 13k klassen, ved at tage et 10k tv og kalibrere det ordentligt. Det vil oftest være bedre end at tage et 13k tv og ikke få det kalibreret (afhængigt af hvor langt man selv mener man kan nå, selvfølgelig).

Kalibrering skal ikke opfattes som et "tweak", der kan forbedre TV X med Y procent. Jeg har en helt anden indgangsvinkel til at opnå en god billedkvalitet. Hvis man vil gengive billedmaterialet korrekt, så skal udstyret per definition kalibreres, uanset hvor godt det er. Derfor anbefaler jeg at _starte_ med at definere at udstyret skal kalibreres, og så skal man vælge udstyret ud fra hvor godt det kan kalibreres, dvs. hvor godt slutresultatet er EFTER kalibrering.

Jeg ved godt at nogle vil argumentere for at det bare er noget jeg siger fordi jeg tjener penge på det, men for det første så mener jeg med al respekt at jeg har demonstreret og kan demonstrere at "min" indgangsvinkel virker. For det andet, så bestemmer jeg jo ikke hvem man vælger at få til at udføre kalibreringen - blot vil jeg påpege at man ikke skal overlade det til hvem som helst, da der er flere faldgruber end det kan se ud til på overfladen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes