Forfatter |
|
berl Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg står og skal råde min ven og svigerforældre om køb at tv. Jeg mener at DET SKAL have full HD og DVB C/T tuner. Men derudover er jeg lidt blank.
Det skal nok være en 40" og kapitalen siger at det må koste 10k. Er de ude i sony, pana eller phillips ?? jeg går ud fra at pioneers ikke kan fåes til de penge ?
Jeg håber i vil hjælpe mig.
Mvh. Martin brun __________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
HT: JBL Xti serien
TV LG 42
lissau rullelærred, panasonic PT-AE700E projektor og samsung HD850
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et phillips 43" 7662D.
Jeg er super glad for det og vi ser uhyggeligt meget tv her i huset. Jeg ser meget sport og der er absolut ingen hvide streger eller noget som helst der er dårligt. Vi kører med alm. kabel og det kører bare.
Jeg er ikke så stor en nørd omkring alle features, men jeg mener bestemt den har de ting du ellers oplyser.
For os er billedet vigtigst og den er i høj høj kvalitet. Synes faktisk ikke jeg har set andre LCD som er så gode i billedet som vores og vi sidder endda lidt for tæt på.
Vi købte på tilbud for knab et år siden 9995,- Hvis i bestemmer jer for det så husk at der skal være serie numre over 76 (evt. 78, 82 eller 96) Så bliver de bare endnu bedre jo højere tallet er.
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov der skulle da ståp 42" 
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at DVB-C ikke er nok for at være fremtidssikret. Det skal også kunne dekode både MPEG2 (SD) og MPEG4 (HD).
Med de nævnte betingelser vil jeg anbefale Sony 42" W4x00. Det kan det hele, og er super lækkert i daglig brug.
Billedkvaliteten er desværre ikke i nærheden af det du får på f.eks. en Panasonic plasma til samme pris, men jeg tror endnu
ikke Panasonic har model med de ønskede specifikationer.
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med LG? Kender ikke så meget til modellerne, men det skulle eftersigende være ok kvali til prisen.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
berl Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for responsen.
Jeg hælder nok også til en lcd-skærm fra philips. Jeg er ikke sikker på at jeg vil anbefale dem LG, for jeg synes simpelthen ikke at man hører nok positivt om dem.
Jeg skal nok være opmærksom på mpeg 4, men hænger det ikke også sammen med full HD? __________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
TV LG 42
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Full-hd i nævnte størrelse gir som udgangspunkt ingen mening . DVB-C er en fin (midlertidig) komfort, men bør ikke styre et tv køb.Ingen LCD i nævnte prisleje kan hamle op med feks Pana px80,hvis vi snakker rå billedekvalitet.
Skal det absolut være LCD så gå uden om Philips, og kig efter Sony W4500 eller Samsungs nye.
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Full-hd i nævnte størrelse gir som udgangspunkt ingen mening . DVB-C er en fin (midlertidig) komfort, men bør ikke styre et tv køb.Ingen LCD i nævnte prisleje kan hamle op med feks Pana px80,hvis vi snakker rå billedekvalitet.
Skal det absolut være LCD så gå uden om Philips, og kig efter Sony W4500 eller Samsungs nye. |
|
|
Enig...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et tv med Full HD panel har IKKE automatisk MPEG4 understøttelse... langt fra. MPEG4 er stadig ikke understøttet af ret
mange skærme på markedet, men Sony's W4500 er blandt undtagelserne.
Jeg vil absolut gå efter Sony'en frem for Phillips, men jeg er enig med Lennon og de fleste andre i at Panasonic's plasma er
bedst (men ikke fremtidssikret).
Note: Jeg har selv Panasonic PX71 på andet år og jeg er vildt godt tilfreds.
|
Til top |
|
|
berl Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, med kommentaren: at det ikke kan svare sig at få full HD i de nævnte størrelser, mener i da, at det IKKE KAN SES ? For jeg mener jo bare at så skal jeg ikke tænke på skalleringen osv.
Endvidere vil jeg lige høre jer om i mener at plasma er fremtiden ? for i snakker jo alle for dette. Jeg synes bare at når der er tale om analogt signal, så er lcd LANGT mere "bahageligt"... men det er vel fordi at dets kvalitet gør, at billedet ikke bliver så detaljeret, som hvis det havde været et plasma ??
Jeg mener, at hvis billedet ser behageligt ud, ja så kan det vel have noget med at gøre, at det "flyder mere sammen"
__________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
TV LG 42
|
Til top |
|
|
berl Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg nu vil foreslå dem et pana, hviken modelserie skal jeg så foreslå ? Jeg er meget i tvivl om det skal være et panasonic (plasma) eller et samsung (lcd) :s
H/K DVD25
H/K DAB-radio
TV LG 42
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
berl skrev:
okay, med kommentaren: at det ikke kan svare sig at få full HD i de nævnte størrelser, mener i da, at det
IKKE KAN SES ? For jeg mener jo bare at så skal jeg ikke tænke på skalleringen osv.
Endvidere vil jeg lige høre jer om i mener at plasma er fremtiden ? for i snakker jo alle for dette. Jeg synes bare at når
der er tale om analogt signal, så er lcd LANGT mere "bahageligt"... men det er vel fordi at dets kvalitet gør, at billedet ikke
bliver så detaljeret, som hvis det havde været et plasma ??
Jeg mener, at hvis billedet ser behageligt ud, ja så kan det vel have noget med at gøre, at det "flyder mere sammen"
|
|
|
Kan ikke forstå at LCD skulle være mere behagelig at kigge på ved analogt signal. Sammenlignet med min kammerats Sony
W4000 synes jeg mit Panasonic PX71 er klart bedre til almindeligt fjernsyn (sikkert pga. en fremragende scaler i
Panasonic'en). Til gengæld bliver forskellen meget lille ved HD signal hvor LCD'eren bliver skarpere mens plasmaen stadig
har den bedste farve-gengivelse.
Tag ind i en forretning og kig på dem... så kan du se hvad DU foretrækker.
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
berl skrev:
okay, med kommentaren: at det ikke kan svare sig at få full HD i de nævnte størrelser, mener i da, at det IKKE KAN SES ? For jeg mener jo bare at så skal jeg ikke tænke på skalleringen osv.
Endvidere vil jeg lige høre jer om i mener at plasma er fremtiden ? for i snakker jo alle for dette. Jeg synes bare at når der er tale om analogt signal, så er lcd LANGT mere "bahageligt"... men det er vel fordi at dets kvalitet gør, at billedet ikke bliver så detaljeret, som hvis det havde været et plasma ??
|
|
|
Nu er det jo ikke i fremtiden du skal købe fjernsyn. Og de kompetencer Pana plasma har overfor 2008 konkurrenterne (både plasma og LCD) vil den jo også have overfor dem i 2011 .
Du er helt galt på den med analogt signal. Plasma er som udgangspunkt meget mere tilgivende over for tvivlsomme signaler end LCD . Så jeg ved ikke lige hvad du her oplevet . .
Forøvrigt er Pana80 væsentlig nemmere at gå til "ud af kassen" end feks Sony w4500,der kræver en del indstillinger.
Sony W4500 har bestemt også sine fordele. Feks vil den være lidt bedre til at se JPEG billeder (digitalkamera) på. Også lidt bedre at koble PC´en indover, samt konsolspil . Plus de nævnte features som DVB-C.
Men bedste billedkvalitet (TV,DVD osv) , og bedste køb = Panasonic PX80
|
Til top |
|
|
berl Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, jeg har læst lidt om det hele nu. Men jeg må indrømme at når alle kanalerne kan fåes digitalt ved brug af DVB-C, at så er det da ærgeligt at panasonic ikke kan modtage dette, uden ekstern tuner ..
H/K DVD25
H/K DAB-radio
TV LG 42
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
berl skrev:
okay, jeg har læst lidt om det hele nu. Men jeg må indrømme at når alle kanalerne kan fåes digitalt ved brug af DVB-C, at så er det da ærgeligt at panasonic ikke kan modtage dette, uden ekstern tuner .. |
|
|
Ikke for folk m parabol. ikke for folk der nu, eller senere ser TV via internet. Ikke når man flytter . ikke når der ændres standart. Osv
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 05 November 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
berl Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen når man nu, som mange andre, for brug for en DVB-C tuner så er det jo altså optimalt med dette tv. Så lad da være med at snakke uden om. Jeg håbede da på at kunne få nogle tip til at vælge et tv eller lige frem få anvisninger til nogle helt specifikke tv. Ja pana pz80 er virkeligt lækkert! men jeg synes da, at når jeg skal anbefale nogle et tv, hvis signal kommer fra Stofa (DCB-C), at så skal det da være et som KAN modtage dette signal. De har ikke i sinde at udskifte dette tv i mange år.
Er der ikke nogle plasma-tv som har denne tuner ? Jeg håber i kan følge mig lidt i det her :) __________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
TV LG 42
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 05 November 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til max 10k vil jeg også mene man ikke man komme uden om at kigge på PX/PZ80. Syntes ihvertfald man vil snyde sig selv ved ikke at overveje det.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
berl skrev:
jamen når man nu, som mange andre, for brug for en DVB-C tuner så er det jo altså optimalt med dette tv. Så lad da være med at snakke uden om. De har ikke i sinde at udskifte dette tv i mange år.
|
|
|
Der er absolut ingen garanti for,at en implementeret DVB-C tuner i 2008 vil fungere på kabelnettet i feks 2011. Allerede nu er der jo mange der har problemer m bla undertekster på de indbyggede DVB-C tunere. I den perfekte verden ville vi alle gerne slippe for ekstra bokse. Men skal en fladskærm ha gode signalkilder har vi jo alligevel tilkoblet DVD,BD,lydanlæg parabol osv. Min konklusion er,at det er synd at afskrive et bedre billede til fordel for en feauture der måske alligevel ikke kan anvendes i hele tv´ets levetid . Så kan man jo lissågodt bide i det sure æble og supplere med den ekstra boks fra dag 1 . .
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
berl skrev:
jamen når man nu, som mange andre, for brug for en DVB-C tuner så er det jo altså optimalt med dette tv. Så lad da være med at snakke uden om. De har ikke i sinde at udskifte dette tv i mange år.
|
|
|
Der er absolut ingen garanti for,at en implementeret DVB-C tuner i 2008 vil fungere på kabelnettet i feks 2011. Allerede nu er der jo mange der har problemer m bla undertekster på de indbyggede DVB-C tunere. I den perfekte verden ville vi alle gerne slippe for ekstra bokse. Men skal en fladskærm ha gode signalkilder har vi jo alligevel tilkoblet DVD,BD,lydanlæg parabol osv. Min konklusion er,at det er synd at afskrive et bedre billede til fordel for en feauture der måske alligevel ikke kan anvendes i hele tv´ets levetid . Så kan man jo lissågodt bide i det sure æble og supplere med den ekstra boks fra dag 1 . . |
|
|
Helt enig, og med moderne fjernbetjeninger kan man jo alligevel nøjes med at have 1 til at styre det hele med. Man kan jo bare pakke den væk bag en reol hvis man ikke gider kigge på skidtet. Ud over dette så er det oftest billigere at købe et intro tilbud med extern reciever end det er at købe et indstikskort til den indbyggede dvb-c tuner. __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|