Forfatter |
|
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har overvejet at købe dette tv, jeg har lige pt et Panasonic TH-42PV70...
Jeg har endnu ikke kunne finde et at se live i en butik her i Århus området, det jeg er faldet for er designet, men hvad nytter design hvis billede kvaliteten ikke er iorden ?
Så derfor søger jeg lidt erfaring herinde, evt fra nogen der har prøvet både panasonic og dette lg.
Jeg har prøvet LG før, det var et LCD tv, og det var jeg bestemt ikke tilfreds med pga. pixelfejl.
Håber der findes nogen der ude, som vil dele deres erfaringer med mig :)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er her ingen der ejer sådan et tv ?
|
Til top |
|
|
PARASOUND Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg har kun 50" pg6000 og 50" pc55 i lg og må sige først at deres designe er perfekt ingen tvivl om dette og deres billede er også næsten perfekt hvis det har stået ca 100timer
kan ikke sige noget om panasonic da jeg ikke har haft mulighed at se det hjemme hos mig selv
men skal jeg havde en skærm igen er dette også LG nok bare FULL HD i 60" men den skal lige lidt ned endnu i pris
|
Til top |
|
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
har p.t. et 42PG6000. Mit næste bliver sku også 60PG7000
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt der skulle være lidt problemer med PG6000 modellen, noget med sort niveau hvis jeg ik husker forkert ?
Kunne være lækkert at høre om nogen ved, om det er fikset i PG7000 udgaven...
Parasound: du skriver at billedet står næsten perfekt efter 100 timer ? hvad skal det sige ?
|
Til top |
|
|
PARASOUND Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2004
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvs at jo længere det står og ikke er slukket jo bedre bliver billedet til en vis grønse (ligesom hvis man har et anlæg) det har bedste i ikke at bliver sluttet men hvem har penge til dette med disse el-priser eller hvad med ens bil den har det bedste hvis den køre heletiden og ikke skal tænde og slukker hele tiden da ligesom med skærme/anlæg/bil at delene holder længere
Dette jeg skriver er hvad jeg selv har erfaret da jeg købte min LG skærme (pg6000 og pc55) var billedere ikke særligt tydeligt men da det havde kørt i nogen tid (ca 100timer) kunne jeg godt se forskel på det
p.s hvis man gå ind på f.eks recordere er der også mange andre som har den samme oplevelse som mig men igen dette er kun min erfaring man skal selv prøve sig frem
Har ingen problemer med SORT niveau på mit lg50pg6000 eneste fejl er kun dette er ikke 60" og ikke FULL HD men ingen tvivl om at det næste bliver et LG 60" FULL HD
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg modtaget mit nye LG 50PG7000 :)
Mit første indtryk var fuuuuuuuck det er flot, og det næste var fuuuuuuck det er stort hehe...
Det blev sat til, og det først jeg sagde til mig selv, hold kæft et skuffende billede!
Nå jeg vil så ændret lidt billede fra Levende til Standard, og det blev meget pænere! Og efter jeg har kørt 2 forskellige kaliberings dvd´er, så står billedet faktisk rigtig flot...
DTV står ganske fint, nogle SD kanaler står bedre end andre, overall ganske tilfreds :)
Super fedt med Optisk lydudgang.
Jeg skulle have det op og hænge, men det gl beslag fra mit 42" Panasonic, kunne ikke monteres da de bolte der passede til Panasonic, var for store til LG og de orginale skruer fra LG var for korte så de kunne ikke få fat! øv, nå så ned i det lokale byggemarkede, skaffede nogle 6mm bolte der var 25mm lange, lidt spændeskiver og så fik jeg monteret dette belsag på mit nye LG :)
Jeg har lige et spørgsmål.
1. DTV har en Guide funktion, der kan man planlæg at optag eller reminde, hvorfor har jeg muligheden for at optag? vil det sige at jeg kunne sætte en USB HDD til mit tv, og så optag programmer?
2. Der er mulighed for at kunne søge efter Radio kanaler, men den finder ingen? Hvordan kan denne funktion benyttes?
3. I venstre side af mit tv, er der ligesom en række af små runde huller inde bag glasset, hvad er det? jeg kunne forstille mig at det var noget sensor, til at måle belysning i lokalet eller hvad ?
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke lige et svar til dine tre spørgsmål, men det var også min oplevelse med PG6000 serien, at der er en verden til forskel mellem de forskellige standardprofiler. Måske den største jeg har oplevet overhovedet på en fladskærme. Jeg tror af samme grund mange fejlaftigt dømmer skærmen på profilen kaldet Levende, som giver et forfærdeligt billede.
Jeg vil dog anbefale dig at rode lidt yderligere med indstillingerne end blot at sætte skærmen på profilen kaldet Standard. Du kan få mere ud af det. Jeg har ikke selv rodet så meget med PG7000 serien endnu, men på PG6000 serien fandt jeg nogle indstillinger, som du muligvis kan bruge som udgangspunkt - de to skærme minder trods alt en del om hinanden. Link til testen med forslag til indstillinger: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1219647072 __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen: Jeg glemte at tilføje at jeg har brugt Ekspert 1 da jeg begyndte at kaliber tv´et :)
Standard var bare en del pæner i forhold til Levende, og Ekspert blev rigtig meget bedre end standard efter nogle timers tid med kalibering :)
Dog er jeg nok ik helt færdig, synes at billedet er blevet en anelse mørkt efter kalibering.
|
Til top |
|
|
DaddyNasty Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 01 November 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune:
Hvordan håndterer tv'er SD signaler? Standard dvd'er og analogt antennesignal? Synes selv at PG6000 gør det ganske hæderligt, men frygter lidt at det er knap så godt med full hd?
__________________ Marantz + Audio Pro
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 November 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DaddyNasty,
SD signal er bedre end jeg forventede, når man først har finjusteret billedet med en kaliberings dvd eller den nye blu-ray jeg har købt...
Nogen kanaler står bedre end andre, og Digital tv kanaler (DVB-T) står klart bedre end alm. tv kanaler, men overall så står det rigtig godt :)
Men Blu-Ray står super godt på skærmen, der rykker den virkelig tænder ud :)
|
Til top |
|
|