Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det sidste års tid har jeg set film på et 28" Lumatron CRT fra Kvickly. Et rigtigt skod-tv, men efter en kalibrering med Digital Video Essentials DVD'en er billedet faktisk ganske OK. Imidltid kunne jeg godt tænkte mig noget mere biograf-oplevelse, så har overvejet at skifte det ud med et plasma, lcd eller projector eller hvad det nu skal være. Som det fremgår at mit oprindelige TV-køb, er jeg en nærrigrøv og vil gerne have så meget billede for pengene som muligt. Jeg vil kun bruge TV'et eller projektoren til at se film fra DVD i komplet mørke - jeg har hovedtelefoner tilsluttet, så lyden er underordnet. I princippet er størrelsen også underordnet da jeg har tænkt mig at opstille det så jeg får 36 graders synsvinkel. uanset størrelse. Så det jeg leder efter er vel et fremvisningsapparat der har:
God black level Stor farvegamut Lav pris
For 4000kr inkl. fragt kan man få en Optoma HD700x DLP projektor med en opløsning på 1280x720. Plasma'er starter ved 5500kr og lcd ved 3000kr. Mit gæt er et for 4000kr er det svært at finde noget bedre end Optomaen. Hvad mener I?
|