Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 01:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Erstatning for 28" billig-CRT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hinors14
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

I det sidste års tid har jeg set film på et 28" Lumatron CRT fra Kvickly. Et rigtigt skod-tv, men efter en kalibrering med Digital Video Essentials DVD'en er billedet faktisk ganske OK. Imidltid kunne jeg godt tænkte mig noget mere biograf-oplevelse, så har overvejet at skifte det ud med et plasma, lcd eller projector eller hvad det nu skal være. Som det fremgår at mit oprindelige TV-køb, er jeg en nærrigrøv og vil gerne have så meget billede for pengene som muligt. Jeg vil kun bruge TV'et eller projektoren til at se film fra DVD i komplet mørke - jeg har hovedtelefoner tilsluttet, så lyden er underordnet. I princippet er størrelsen også underordnet da jeg har tænkt mig at opstille det så jeg får 36 graders synsvinkel. uanset størrelse. Så det jeg leder efter er vel et fremvisningsapparat der har:

God black level
Stor farvegamut
Lav pris

For 4000kr inkl. fragt kan man få en Optoma HD700x DLP projektor med en opløsning på 1280x720. Plasma'er starter ved 5500kr og lcd ved 3000kr. Mit gæt er et for 4000kr er det svært at finde noget bedre end Optomaen. Hvad mener I?
Til top Vis hinors14's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hinors14

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Value-for-money Tv'et, der også præsterer fornuftigt sort niveau til de sene aftentimer er Panasonics PX80 serie. Det kommer i både 37 og 42 tommer og er efterhånden ret langt nede i pris.

Læs eventuelt en anmeldelse her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1213261291

hinors14
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2008
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Value-for-money Tv'et, der også præsterer fornuftigt sort niveau til de sene aftentimer er Panasonics PX80 serie. Det kommer i både 37 og 42 tommer og er efterhånden ret langt nede i pris.

Det endte faktisk med at blive PX80 :) Alt er forbedret i forhold til mit gamle TV bortset fra sortniveau. Jeg har leget lidt med DVE og kan se at cinema-indstillingen kommer meget tæt på det ideelle billede - fedt at der er en standardinstilling, der faktisk giver fornuftigt billede.

Mht. til sortniveau er jeg dog skuffet. Mit 2000kr CRT er langt bedre her. Jeg kan forstå at alle celler altid lyses en lille smule op så de "svarer" hurtigere når de skal være helt lyse. Er der nogen der ved om sortniveauet forbedres når fosforne ældes?
Til top Vis hinors14's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hinors14

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes