Forfatter |
|
Dyzio Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
overvejer at købe et nyt tv og har dette her sigtekornet: et samsung LE46A656,
evt. link til det med specs her, dog er dette ikke det billigste sted man kan få det.
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/WLE46A656_(Wupti1) .html
hvad siger i til det ?!
Det skal erstatte et jeg har i forvejen , det er et fra sumsung lcd 40" i forvejen med 6000:1 konstrast og HD ready dvs. et som kan trække 1080i og ikke FULL HD samt 1080P som dette kan...mener det hedder LE40M6 et eller andet :)
mit spørgsmål er så bare, kan det betale sig at købe det nye der?! altså kommer jeg til at opleve forskellen bl.a. på film i blueray på ps3 i forhold til det jeg har ? eller er det kun udefra tal og specs at der er den stor forskel ?...
hvad ville i gøre i mit tilfælde... ?, håber på en masse feedback fra jer gutter
|
Til top |
|
|
Dyzio Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
putte Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv lige haft en meget lang tråd igang som du kan se lige nede under din, det jeg kom frem til var at det er helt klart værd at invistere i noget nyt, efter meget søgen og en masse hjælp, fandt jeg frem til det her tv LE 46A676AI det er præcist det samme som du nævner her, men det har bare den forskel at det har sådan en TNT HD tuner (MPEG4) indbygget, hvilket gør det muligt at se fremtidens tv, læs den her artikkel http://www.business.dk/article/20080927/techmobil/80926125/ det tv du nævner her har ik den ret vigtige ting i, så hvis jeg var dig ville jeg vente en uge mere som de fortalte mig Ude i hifi klubben i dag var den tid der ville gå til de er på gaden, bare et forslag:)
Vh Putte
|
Til top |
|
|
Dyzio Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okai takker,
men altså det TV jeg har fundet frem er lækkert nok ikk ? :)
Men altså, snakker vi om MPEG 4 en TNT HD TURNER, hvilket vil sige at se HD via antennen eller vil kvalien også blive bedre på blue ray og ps 3 ???
fremtidens tv er ca. i 2011-2012 som der står i denne artikel ikk ? mon ikke på det tidspunkt er der kommet langt bedre tv? jeg ser ikke meget tv gennem antennen, ser mest dvd og spiller ps3 .. så det de sender er ikke relevant for mig :)
|
Til top |
|
|
putte Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg tænkte også det samme, ham manden i hifi klubben sagde jeg skulle glemme det tv du lure på der som godt nok også er 6 serien, men med den mangel det ik har MPEG 4 tuner og som du også kan læse i den artikkel så er det alle deres programmer og udsendelser der gerne skulle være op to date, det vil sige de måske allerede nu køre med det på DR osv....., jeg vil i hvert fald gerne være sikker på jeg kan have så mange kanaler liggende i super kvali så de ik forstyre hinanden. Jeg som dig ser heller ik vildt meget tv, meeen når det nu er på gaden om få dage ville det jo næsten være synd ik, han sagde i hvert fald man bare skulle glemme den 6 serie der er nu og købe den nye her i 6 serien som jo hedder Samsung LE46A676. Jo der er helt sikkert noget en del bedre om 3-4 år, men er sikker på det med den gode kvalitet på kanalerne allerede er der nu der ude.
|
Til top |
|
|
Dyzio Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal vælge den der hedder LE46A866S1WXXE så får du det sidste nye slim panel fra Samsung.
Det tv har en Mpeg4 HD digital TV modtager til DVB-C (skal bruges til at se HD kanaler via YouSee eller Stofa kabel tv fx. Eurosport HD og TV2 Sport HD m.fl.) samt en DVB-T Mpeg4 modtager til egen antenne skal bruges til Boxer TV. Serier 8 har også en DLNA port så du kan hente diverse ting fra din PC samt nogle spil m.m. prisen blive ca. 19-20k på denne model er der også 2 års garanti og pixel garanti fra Samsung fordi det er en dansk model. (nordisk)
Mvh.
|
Til top |
|
|
Dyzio Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
spørgsmålet er så bare, formoder samsungs 8 serie som du beksriver matche samsungs serie 9 med LED belysning som formoder at smide kontrasten helt op på 2.000.000:1 ? eller har det intet at sige for os alm. forbruger så længe vi smider en blue ray på :) ?
jeg formoder at det kommende tv skal have disse afspilningsmuligheder for HDTV såsom dvb-t (antenne) og dvb-c (kabel) samt være i stand til at klare MPEG4 ikk, men hvornår bliver dette aktuelt ?
og kan man ikke få fiverse boxe til HD signal?
|
Til top |
|
|