Forfatter |
|
rnadal Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er pludselige kommet i tvivl om mit behov, når jeg nu står og er ved at købe fladskærm.
Jeg er lige flyttet i lejlighed og sidder ca 2.2 meter fra min kommende fladskærm. Jeg har meget lyd på værelset, hvorfor mit valgt altså er røget på Samsung. Jeg har kigget på noget lignende deres le-37a615 model, som ses her:
http://www.preissuchmaschine.de/preisvergleich/produkt.cgi?p reischart=Samsung-LE-37A615A
Jeg har også kigget på denne model:
http://www.preissuchmaschine.de/preisvergleich/produkt.cgi?p reischart=Samsung-LE-37A557
Jeg har været meget tæt på at vælge 615'eren, da den jo kører med 100 hz og Full HD. Men har jeg overhovedet brug for dette?
Skærmen skal hovedsageligt bruges til at se alm. analogt fjernsyn på, som mest vil være tennis og fodbold. Dernæst ska jeg bruge skærmen til at se alm. dvd film! Vil det så være fordelagtigt at vælge skærmen med 100 hz og Full HD, eller får jeg slet ikke gavn af dette?
Hvordan og hvorledes med skærmstørrelsen kombineret med 100 hz og Full HD, hvad har det at sige?? Ska jeg ned i 32" ?
Håber virkelig I kan hjælpe mig..
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at søge i forum. Det er besvaret flere gange. Men du skal ikke ned i 32". Og du behøver ikke Full HD.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig. Full HD er slet ikke nødvendigt eller til at se forskellen på det og alm HD i de størrelser du snakker om.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
rnadal Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Hvad så med 100 hz?
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et 42" hvor siddeafstanden er ca. 2,7 m. Og her er der virkelig stor forskel på 50 Hz og 100 Hz. Så jeg vil tro at det også vil gøre en forskel for dig. (Jeg vil i øvrigt anbefale dig at købe et Panasonic PX80 i stedet for det Samsung  )
__________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
er fuld enig med Delaney på alle punkter. jeg sidder dog lidt længere væk. holdt dig fra lcd og køb panasonic plasma..
|
Til top |
|
|
rnadal Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Delaney, måske du kan hjælpe mig lidt, og se om der virkelig er 100 hz i A615'eren? Er kommet lidt i tvivl... Der står 100 hz motionplus, er det dét?
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
rnadal skrev:
Okay.. Delaney, måske du kan hjælpe mig lidt, og se om der virkelig er 100 hz i A615'eren? Er kommet lidt i tvivl... Der står 100 hz motionplus, er det dét? |
|
|
Der må jeg melde pas. Måske andre kan byde ind. Men i sidste ende er det jo irrelevant, når du alligevel skal have et Pana 37PX80. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rnadal skrev:
Okay.. Delaney, måske du kan hjælpe mig lidt, og se om der virkelig er 100 hz i A615'eren? Er kommet lidt i tvivl... Der står 100 hz motionplus, er det dét? |
|
|
Glem nu det Samsung. Samsung laver middelmådige LCD's. Køb i stedet et 37" Panasonic PX80 som der bliver nævnt. Der er skrevet stolpe op og stolpe ned om dette i forum, og hver gang er svaret Panasonic PX80. Det er bare markedets absolut best buy pt. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
rnadal Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen der er så mega lyst i mit værelse.. Så er panaPX80 da et skidt valg!
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
rnadal skrev:
Jamen der er så mega lyst i mit værelse.. Så er panaPX80 da et skidt valg! |
|
|
Hvorfor mener du det? Hvis der er lyst, er et LCD da netop uegnet. Er det lysstyrken, eller reflektioner, du er bange for?Jeg solgte mit Samsung 37M87 LCD for kort tid siden, og købte et 42PX80. Det fungerer meget bedre i dagslys. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
rnadal Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst alle steder, at hvis man har meget lys på værelset og har problemer med at solen skinner meget ind, så er det dumt med plasma?
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
rnadal skrev:
Jeg har læst alle steder, at hvis man har meget lys på værelset og har problemer med at solen skinner meget ind, så er det dumt med plasma? |
|
|
Det kommer da kun an på hvorvidt solen rent faktisk skinner ind så den reflekterer i TV'et. Ellers løses problemet blot ved at trække gardinet for. Det er så lille en faktor i den samlede ligning, at den umuligt opvejer plasmaens andre fordele over LCD'et. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
rnadal Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil du ikke være sød at nævne mig de mange fordele ved plasma fremfor LCD?
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 26 August 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rnadal skrev:
Vil du ikke være sød at nævne mig de mange fordele ved plasma fremfor LCD? |
|
|
Det ville være spild af tid, at skulle remse det hele op én gang til. Der er utallige emner omkring netop dette, her på sitet. Brug søgefunktionen - det er ikke så svært.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
rnadal skrev:
|
|
Langt bedre betragtningsvinkel Bedre sortniveau LANGT bedre farvegengivelse Ingen responstid Bedre kontrast Kort sagt, plasma gengiver et langt mere korrekt, roligt og naturligt billede end LCD's. Jeg kan faktisk ikke komme på EEN ting LCD's gør bedre end nutidens plasmas. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Mordinaz Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Samsung LE40A615 med 100Hz?
Vil gerne lige have nogen gode grunde til at købe Samsung LE40A615 og så også lige nogle ulemper. Har tænkt mig at købe Samsung LE40A615 http://www.fleggaard.dk/pi/Samsung_LE40A615_13895_107.aspx
Men jeg ved sku ikke om jeg skal gøre det. Har sku lidt tvivl :/,
Hjælp mig gutter :D!
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
rnadal skrev:
|
|
Langt bedre betragtningsvinkel Bedre sortniveau LANGT bedre farvegengivelse Ingen responstid Bedre kontrast
Kort sagt, plasma gengiver et langt mere korrekt, roligt og naturligt billede end LCD's. Jeg kan faktisk ikke komme på EEN ting LCD's gør bedre end nutidens plasmas.
|
|
|
Det eneste man kan nævne der er bedre ved LCD er de har et lavere strømforbrug end plasma, men det opvejer overhovede ikke plasmaes mange fordele. Køb et panasonic px80, det kommer du ikke til at fortryde.
|
Til top |
|
|