Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 19:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lidt hjælp til valg af projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
projetile
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 August 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle..

Er ny herinde, men har altid været intra i hifi, og har selv en del udstyr...

Men nu er det så kommet til at jeg skal have en projektor..

Hvilket mærker er gode?? Jeg kender lidt til epson og acer men ved ikke om det er noget værd..

Og hvilket kabler skal jeg vælge?? for der er ca. 12-15 mtr fra dvd til hvor projektoren skal stå (ikke aktuel projektions distance, men kablerne skal trækkes rundt langs væggen)..

Til sidst, hvilket mærker inden for lærreder er gode, kender ingen!!

Jeg ved ikke om der er nogen på forummet der har spurgt om det her før (det er der nok), men hvis det er om så i kunne henvise mig til det indlæg...

Hope u can help me :)

Til top Vis projetile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af projetile

projetile
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke at jeg modeller eller tekniske detajler, bare hvilket mærker (f.eks. sony, philips osv) der er gode , let tilgænglige, som i ved der er kvalitet..??

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 August 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

projetile skrev:
Jeg mener ikke at jeg modeller eller tekniske detajler, bare hvilket mærker (f.eks. sony, philips osv) der er gode , let tilgænglige, som i ved der er kvalitet..??

Hvor mange penge vil du bruge på projektet inklusive lærred?

projetile
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Ikke relevant med penge (ikke fordi jeg er rig) men mere når går ind på hjemmeside og kigger på måske 8-10 forskellige mærker, så vil jeg bare vide hvilke mand får noget for pengene for og som er populære, og dem som man bare skal holde sig fra...

Hvis man kigger på kvaliteten og de funktioner man får med....

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 August 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

projetile skrev:
Ikke relevant med penge (ikke fordi jeg er rig) men mere når går ind på hjemmeside og kigger på måske 8-10 forskellige mærker, så vil jeg bare vide hvilke mand får noget for pengene for og som er populære, og dem som man bare skal holde sig fra...

Hvis man kigger på kvaliteten og de funktioner man får med....

Hvis du er kompromisløs og gerne vil holde dig under en halv million så snup en Sim2 C3X til 215k.

Er det trods alt for dyrt, kan du tage skridtet ned (såvel kvalitetsmæssigt som prismæssigt) til eksempelvis en Sim2 HT380 til 75k.

Er det lige i overkanten kan du i prisniveauet 55k kigge på Sim2 D80e og JVC HD100.

Er det også mere end du havde forestillet dig, så er vi nede omkring en BenQ W5000 til 18k.

Imellem W5000 og D80e/HD100 er der flere projektorer som eksempelvis JVC HD1 og flere Infocus projektorer og nok også nogle Optoma. Men ydelsesmæssigt er de ikke så interessante som de projektorer, som jeg har nævnt oven for.

For så vidt angår lærred er alle de ovenstående projektorer bedst tjent med et Stewartlærred. Afhængig af om du har et lyskontrolleret rum (=mørkelagt) samt den valgte projektor, må du sammen med din forhandler drøfte hvilken Stewartdug, som bedst dækker dit behov. Prislisten for Stewartlærrder kan du se her.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes