Forfatter |
|
sorte slyngel Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddaws allesammen...
Jeg har søgt og søgt og måske søger jeg efter det forkerte for jeg har ikke fundet hvad jeg leder efter, så nu spørger jeg her
Inden aaaaalt for lang tid skulle jeg gerne ud og investere i et fladskærms tv, højest sandsynligt LCD.
Det skal jo helst være fuld HD (1080P) og 100Hz, så langt så godt. Men hvad er det så lige for noget rod med tv signalet? og tuneren?? DVB-T og DVB-C??? og Mpeg2 og mpeg 4??? jeg kan slet ikke hitte rundt i det, hvilket signal er det Danmark bliver udstyret med i år 2009??
Hov ja, lige et bonus spørgsmål Kan jeg gå ud og købe en ganske normal computer fladskærm med DVI eller VGA stik og så købe en tuner som kan sættes til? eksistere det??
MVH Mikkel
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej 27 kiggere og ingen svar... hva er det her for noget
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremtidsikret ? Mener du med hensyn til signalet ? Jeg har læst et sted at hvis man har kabel tv skal man overhovedet ikke bekymre sig om fremtidens signal da det bliver behandlet af kabeludbyderen, men bor man helt ude i 11. kartoffelrække og selv har antenne skal man have en skærm med indbygget digital tuner  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja fremtidssikret med hensyn til signalet :) Jamen jeg mente da bare helt bestemt at der er noget med de tunere... for det danske tv signal skifter jo i 2009 og så skal man have en ekstern tv tuner boks medmindre det lige præcis rigtige er indbygget i ens tv...
en eller anden forklar, for jeg er på bar bund og gider ikke købe katten i sækken hehe
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der ikke står"indbygget digital-tuner" er den ikke fremtidsikret iflg. din terminologi. Jordbaseret digi TV er allerede i drift og jordbaseret analogsignal slukkes 2009.
Fælles antenne foreninger (herunder kabel TV) fortsætter med det analoge TV signal
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorte slyngel skrev:
Ja fremtidssikret med hensyn til signalet :) Jamen jeg mente da bare helt bestemt at der er noget med de tunere... for det danske tv signal skifter jo i 2009 og så skal man have en ekstern tv tuner boks medmindre det lige præcis rigtige er indbygget i ens tv...
en eller anden forklar, for jeg er på bar bund og gider ikke købe katten i sækken hehe
|
|
|
Har du kabel TV ? Hvis ja så glem alt om at der slukkes for det ene og det andet, du vil kunne modtage TV uanset at det analoge signal slukkes  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så hvis man er med i en antenneforening, så er alting fuldstændigt ligegyldigt? Men man får til gengæld heller intet digitalt tv andet end DR og TV??
Hvis det tv jeg køber IKKE har en indbygget digital tuner, men jeg får mit signal fra en fælles antenne, fungerer det så?
Jeg ved ikke om det er fordi det er onsdag for jeg er bare så super forvirret 
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorte slyngel skrev:
Okay, så hvis man er med i en antenneforening, så er alting fuldstændigt ligegyldigt? Men man får til gengæld heller intet digitalt tv andet end DR og TV?? Korrekt
Hvis det tv jeg køber IKKE har en indbygget digital tuner, men jeg får mit signal fra en fælles antenne, fungerer det så? JA
Jeg ved ikke om det er fordi det er onsdag for jeg er bare så super forvirret Det er da bare varmen
mvh |
|
|
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, det er godt det bare er varmen der stiger mig til hovedet 
1000 tak for hjælpen, så gider jeg nemlig ikke koncentrere mig så meget om hvilken tuner der sidder i mit kommende tv, for jeg kommer til at bruge fælles antenne/antenne forening de næste mange mange år 
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorte slyngel skrev:
Haha, det er godt det bare er varmen der stiger mig til hovedet 
1000 tak for hjælpen, så gider jeg nemlig ikke koncentrere mig så meget om hvilken tuner der sidder i mit kommende tv, for jeg kommer til at bruge fælles antenne/antenne forening de næste mange mange år 
|
|
|
Hvilken skærm havde du tænkt dig at købe ? Ja, varmen kan drive enhver til vanvid  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke rigtigt nogen skærm i tankerne, det bliver ikke det helt vilde og tovlige high-end, for selvfølgelig kan man se forskel, men jeg har bare ikke råd til at give flere 1000 kr ekstra for et billede der er en lille bitte smule bedre hehe :)
Så det bliver nok et mid-end Sony eller Samsung, jeg skulle bare være helt sikker på at jeg ikke fik købt et smadder flot tv og så alligevel skulle ud og købe en monster grim tv-tuner om et par måneder :)
Min plan er ca. et 32", og det kunne være lækkert med Samsung´s nye serie... hedder den Serie6 den med det røde skær?
I starten var jeg egentligt ikke så opsat på det skulle være full hd/1080P for på et 32" kan det næsten komme ud på et, men nu har jeg altså besluttet det skal være fuldt HD for jeg orker virkelig ikke alt muligt opskalerings bøvl hehe
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
iøvrigt er 1080p også fuldstændigt ligegyldigt når du ser på en skærm omkring 32", MEN oftest er der bedre billedkredsløb i full HD modellerne
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
iøvrigt er 1080p også fuldstændigt ligegyldigt når du ser på en skærm omkring 32", MEN oftest er der bedre billedkredsløb i full HD modellerne |
|
|
Ja det er det jeg godt er klar over men men men, jeg orker bare ikke at få problemer med op og ned skalering hvis/når jeg en dag får en blu-ray afspiller... jeg orker ikke at tænke på at afspilleren kan spytte 1080p ud men mit tv er nød til at skalere ned til 720p... føj for en tanke at sidde med haha for tænk hvis den skalerings dims der sidder i mit semi billige tv bare er det rene l**t? nej tak så hellere undgå problemet helt hehe
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorte slyngel skrev:
brasch skrev:
iøvrigt er 1080p også fuldstændigt ligegyldigt når du ser på en skærm omkring 32", MEN oftest er der bedre billedkredsløb i full HD modellerne |
|
|
Ja det er det jeg godt er klar over men men men, jeg orker bare ikke at få problemer med op og ned skalering hvis/når jeg en dag får en blu-ray afspiller... jeg orker ikke at tænke på at afspilleren kan spytte 1080p ud men mit tv er nød til at skalere ned til 720p... føj for en tanke at sidde med haha for tænk hvis den skalerings dims der sidder i mit semi billige tv bare er det rene l**t? nej tak så hellere undgå problemet helt hehe
|
|
|
det kan du jo også indstille på afspilleren. Iørigt er det sjældent at der er problemer med nedskalering, det er værre den anden vej __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
sorte slyngel skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
|
det kan du jo også indstille på afspilleren. Iørigt er det sjældent at der er problemer med nedskalering, det er værre den anden vej
|
|
|
Nåååh... jamen så gør det såmænd ikke så meget at det ikke er full hd alligevel... men min plan er godt nok at det i første omgang bliver en Playstation 3 som skal bruges til Blu-ray... men jeg ved ikke om man kan indstille den til kun at spytte 720p ud eller om den er god til at skalere ned..
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorte slyngel skrev:
brasch skrev:
sorte slyngel skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
|
det kan du jo også indstille på afspilleren. Iørigt er det sjældent at der er problemer med nedskalering, det er værre den anden vej
|
|
|
Nåååh... jamen så gør det såmænd ikke så meget at det ikke er full hd alligevel... men min plan er godt nok at det i første omgang bliver en Playstation 3 som skal bruges til Blu-ray... men jeg ved ikke om man kan indstille den til kun at spytte 720p ud eller om den er god til at skalere ned..
|
|
|
ps3 fejler ikke noget som afspiller, heller ikke til DVD. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt, så ku det jo være at jeg kan spare lidt penge uden at kvaliteten bliver alt for dårlig
|
Til top |
|
|
Baagland Branchemedlem

Sælger, Expert Jyderup. Tildelt 1/3 adva
Bruger siden: 07 August 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 08 August 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville glemme Full HD på en 32". Billedpunkterne er iforvejen så tætte så man ikke med det blotte øje kan se forskel om det er Full HD eller "alm" HD. Så det skal ihvertfald ikke være fordi skærmen har Full HD at jeg ville vælge den. __________________ Expert Nordvestsjælland. Se vores digitale hjem på: www.digitalhjem.dk
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 08 August 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
El-giganten har panasonic 42" PX85 FULL-HD til 10.000,-
Så er du ihvertfald fremtidssikret og har et af de bedste tv på markedet.
|
Til top |
|
|
Baagland Branchemedlem

Sælger, Expert Jyderup. Tildelt 1/3 adva
Bruger siden: 07 August 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 08 August 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
El-giganten har panasonic 42" PX85 FULL-HD til 10.000,-
Så er du ihvertfald fremtidssikret og har et af de bedste tv på markedet.
|
|
|
X serien er ikke full HD. det er Z serien der er det. __________________ Expert Nordvestsjælland. Se vores digitale hjem på: www.digitalhjem.dk
|
Til top |
|
|