Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 07:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fremtidssikret fladskærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sorte slyngel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Goddaws allesammen...

Jeg har søgt og søgt og måske søger jeg efter det forkerte for jeg har ikke fundet hvad jeg leder efter, så nu spørger jeg her

Inden aaaaalt for lang tid skulle jeg gerne ud og investere i et fladskærms tv, højest sandsynligt LCD.

Det skal jo helst være fuld HD (1080P) og 100Hz, så langt så godt. Men hvad er det så lige for noget rod med tv signalet? og tuneren?? DVB-T og DVB-C??? og Mpeg2 og mpeg 4??? jeg kan slet ikke hitte rundt i det, hvilket signal er det Danmark bliver udstyret med i år 2009??

Hov ja, lige et bonus spørgsmål  Kan jeg gå ud og købe en ganske normal computer fladskærm med DVI eller VGA stik og så købe en tuner som kan sættes til? eksistere det??

MVH Mikkel

Til top Vis sorte slyngel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorte slyngel

sorte slyngel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Ej 27 kiggere og ingen svar... hva er det her for noget
Til top Vis sorte slyngel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorte slyngel

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Fremtidsikret ? Mener du med hensyn til signalet ? Jeg har læst et sted at hvis man har kabel tv skal man overhovedet ikke bekymre sig om fremtidens signal da det bliver behandlet af kabeludbyderen, men bor man helt ude i 11. kartoffelrække og selv har antenne skal man have en skærm med indbygget digital tuner

sorte slyngel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Ja fremtidssikret med hensyn til signalet :) Jamen jeg mente da bare helt bestemt at der er noget med de tunere... for det danske tv signal skifter jo i 2009 og så skal man have en ekstern tv tuner boks medmindre det lige præcis rigtige er indbygget i ens tv...

en eller anden forklar, for jeg er på bar bund og gider ikke købe katten i sækken hehe

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hvis der ikke står"indbygget digital-tuner" er den ikke fremtidsikret iflg. din terminologi.  Jordbaseret digi TV er allerede i drift og jordbaseret analogsignal slukkes 2009.

Fælles antenne foreninger (herunder kabel TV) fortsætter med det analoge TV signal

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

sorte slyngel skrev:

Ja fremtidssikret med hensyn til signalet :) Jamen jeg mente da bare helt bestemt at der er noget med de tunere... for det danske tv signal skifter jo i 2009 og så skal man have en ekstern tv tuner boks medmindre det lige præcis rigtige er indbygget i ens tv...

en eller anden forklar, for jeg er på bar bund og gider ikke købe katten i sækken hehe

Har du kabel TV ? Hvis ja så glem alt om at der slukkes for det ene og det andet, du vil kunne modtage TV uanset at det analoge signal slukkes

sorte slyngel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Okay, så hvis man er med i en antenneforening, så er alting fuldstændigt ligegyldigt? Men man får til gengæld heller intet digitalt tv andet end DR og TV??

Hvis det tv jeg køber IKKE har en indbygget digital tuner, men jeg får mit signal fra en fælles antenne, fungerer det så?

Jeg ved ikke om det er fordi det er onsdag for jeg er bare så super forvirret

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

sorte slyngel skrev:

Okay, så hvis man er med i en antenneforening, så er alting fuldstændigt ligegyldigt? Men man får til gengæld heller intet digitalt tv andet end DR og TV??      Korrekt

Hvis det tv jeg køber IKKE har en indbygget digital tuner, men jeg får mit signal fra en fælles antenne, fungerer det så?  JA

Jeg ved ikke om det er fordi det er onsdag for jeg er bare så super forvirret    Det er da bare varmen

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

sorte slyngel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Haha, det er godt det bare er varmen der stiger mig til hovedet

1000 tak for hjælpen, så gider jeg nemlig ikke koncentrere mig så meget om hvilken tuner der sidder i mit kommende tv, for jeg kommer til at bruge fælles antenne/antenne forening de næste mange mange år

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

sorte slyngel skrev:

Haha, det er godt det bare er varmen der stiger mig til hovedet

1000 tak for hjælpen, så gider jeg nemlig ikke koncentrere mig så meget om hvilken tuner der sidder i mit kommende tv, for jeg kommer til at bruge fælles antenne/antenne forening de næste mange mange år

Hvilken skærm havde du tænkt dig at købe ? Ja, varmen kan drive enhver til vanvid

sorte slyngel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke rigtigt nogen skærm i tankerne, det bliver ikke det helt vilde og tovlige high-end, for selvfølgelig kan man se forskel, men jeg har bare ikke råd til at give flere 1000 kr ekstra for et billede der er en lille bitte smule bedre hehe :)

Så det bliver nok et mid-end Sony eller Samsung, jeg skulle bare være helt sikker på at jeg ikke fik købt et smadder flot tv og så alligevel skulle ud og købe en monster grim tv-tuner om et  par måneder :)

Min plan er ca. et 32", og det kunne være lækkert med Samsung´s nye serie... hedder den Serie6 den med det røde skær?

I starten var jeg egentligt ikke så opsat på det skulle være full hd/1080P for på et 32" kan det næsten komme ud på et, men nu har jeg altså besluttet det skal være fuldt HD for jeg orker virkelig ikke alt muligt opskalerings bøvl hehe

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

iøvrigt er 1080p også fuldstændigt ligegyldigt når du ser på en skærm omkring 32", MEN oftest er der bedre billedkredsløb i full HD modellerne

sorte slyngel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
iøvrigt er 1080p også fuldstændigt ligegyldigt når du ser på en skærm omkring 32", MEN oftest er der bedre billedkredsløb i full HD modellerne

Ja det er det jeg godt er klar over men men men, jeg orker bare ikke at få problemer med op og ned skalering hvis/når jeg en dag får en blu-ray afspiller... jeg orker ikke at tænke på at afspilleren kan spytte 1080p ud men mit tv er nød til at skalere ned til 720p... føj for en tanke at sidde med haha for tænk hvis den skalerings dims der sidder i mit semi billige tv bare er det rene l**t? nej tak så hellere undgå problemet helt hehe

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

sorte slyngel skrev:

brasch skrev:

Ja det er det jeg godt er klar over men men men, jeg orker bare ikke at få problemer med op og ned skalering hvis/når jeg en dag får en blu-ray afspiller... jeg orker ikke at tænke på at afspilleren kan spytte 1080p ud men mit tv er nød til at skalere ned til 720p... føj for en tanke at sidde med haha for tænk hvis den skalerings dims der sidder i mit semi billige tv bare er det rene l**t? nej tak så hellere undgå problemet helt hehe

det kan du jo også indstille på afspilleren. Iørigt er det sjældent at der er problemer med nedskalering, det er værre den anden vej

sorte slyngel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
sorte slyngel skrev:

brasch skrev:

det kan du jo også indstille på afspilleren. Iørigt er det sjældent at der er problemer med nedskalering, det er værre den anden vej

Nåååh... jamen så gør det såmænd ikke så meget at det ikke er full hd alligevel... men min plan er godt nok at det i første omgang bliver en Playstation 3 som skal bruges til Blu-ray... men jeg ved ikke om man kan indstille den til kun at spytte 720p ud eller om den er god til at skalere ned..

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

sorte slyngel skrev:
brasch skrev:
sorte slyngel skrev:

brasch skrev:

Nåååh... jamen så gør det såmænd ikke så meget at det ikke er full hd alligevel... men min plan er godt nok at det i første omgang bliver en Playstation 3 som skal bruges til Blu-ray... men jeg ved ikke om man kan indstille den til kun at spytte 720p ud eller om den er god til at skalere ned..

ps3 fejler ikke noget som afspiller, heller ikke til DVD.

sorte slyngel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Dejligt, så ku det jo være at jeg kan spare lidt penge uden at kvaliteten bliver alt for dårlig

Baagland
Branchemedlem
Branchemedlem
Sælger, Expert Jyderup. Tildelt 1/3 adva

Bruger siden: 07 August 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 August 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg ville glemme Full HD på en 32". Billedpunkterne er iforvejen så tætte så man ikke med det blotte øje kan se forskel om det er Full HD eller "alm" HD. Så det skal ihvertfald ikke være fordi skærmen har Full HD at jeg ville vælge den.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 08 August 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

El-giganten har panasonic 42" PX85 FULL-HD til 10.000,-

Så er du ihvertfald fremtidssikret og har et af de bedste tv på markedet.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Baagland
Branchemedlem
Branchemedlem
Sælger, Expert Jyderup. Tildelt 1/3 adva

Bruger siden: 07 August 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 August 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
El-giganten har panasonic 42" PX85 FULL-HD til 10.000,-

Så er du ihvertfald fremtidssikret og har et af de bedste tv på markedet.

X serien er ikke full HD. det er Z serien der er det.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes