Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 12:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Problemer med CA modul til Viasat (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Saddelbums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mig et Loewe Indvidual 46" TV fordi der var plads til 2 CA moduler i den indbyggede dekoder - 1 til Canal Digital (som har kørt fint i 6 mdr.) og 1 tiltænkt Viasat når et CA modul blev frigivet til den. Men efter en bedrøvelig snak med en arrogant Viasat tekniker, fandt jeg ud af at de ikke havde nogle tanker om at lave et CA modul. Ergo måtte jeg selv igang. Jeg købte et T-Rex Supermodel Rev. 4.6 CA modul samt en Cas Interface 3 Plus. Jeg downloadede Cas Interface Studio 8.4 og Predasaur 2.26. Og jeg har et lovformeligt guldabonnement fra Viasat. Jeg har uden problemet programmeret mit CA modul med Predasaur 2.26 som skulle kunne tackle det "nye" Viasat NDS Video Guard system, og tastet mit kode/serie nr. ind på kortet i henhold til:

http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=3091

Men det virker ikke. Og nu sidder jeg her og håber på at der er nogle kloge hoveder som kan sige mig, hvad der er galt. Når jeg sætter T-Rex modulet i, forbliver der sort skærm, og selv mine Canal Digital kanaler bliver sorte. Så skal T-Rex'en trækkesud og TV'et genstartes inden Canal Digital er tilbage igen. Mine DVB-T kanaler kører fint under hele seancen. HJÆÆÆÆÆLP!!!

P.S. Vil godt lige understrege at dette indlæg intet har med pirateri at gøre idet mit Viasat abonnement er købt og betalt.

Til top Vis Saddelbums's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saddelbums

Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hej,

jeg kan desværre heller ikke hjælpe dig, men har selv nogle spørgsmål vedr. Ca-Moduler. Håber det er iorden at jeg benytter din tråd?  .

Vi har et Pioneer PDP-436XDE tv, hvor man i recieveren kan sætte et CA-Modul i. Det jeg godt kunne tæmke mig at vide er:

Kan man slippe for Viasat's sattelit modtagere, ved at bruge et CA-Modul i Pioneer recieveren istedet for?

Vi har også Viasat Guld abonnement, men jeg kunne godt tænke mig af komfortable årsager at kunne nøjes med én fjernbetjening/modtager, nemlig Pioneer's.

MVH Brian

Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron

Saddelbums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hej Brian

Det gør ikke noget, for jeg kan høre du er i samme båd som mig. Jeg prøver på at lave samme nummer som dig. Men der findes åbenbart ikke nogen færdig løsning man kan købe. Og glem alt om at få hjælp fra Viasat. Det har jeg prøvet. Jeg tror at årsagen til at de ikke vil hjælpe er at de forsat vil have deres slag af eksterne dekodere. Selv om det er oldnordisk.

Efter at have brugt en del timer på nettet, har jeg fundet ud af at det burde kunne lade sig gøre, med lidt teknisk snilde (se link i mit tidligere indlæg) og lidt indkøb at CA modul og interface til at programmere med. Det er faktisk rimeligt nemt. Det der er det store problem er at finde det rigtige program der kan tackle NDS Videoguard som er det "sikkerhedssprog" som Viasat kører med. Og det er der jeg er strandet...

Det kan undre at Viasat ikke vil sælge disse CA moduler (jeg er villig til at betale det samme som for en dekoder, bare jeg får en færdig løsning), som et alternativ til deres elendige eksterne dekodere.

Til top Vis Saddelbums's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saddelbums

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes