Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 14:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: NAD lavet i Tyskland...hos ukendt firma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej med jer...

Jeg er lige blevet ejer af et NAD 40A1 tv og straks kommer tvivlen...

AT HFK sælger dyrt er ikke den store hemmelighed...det hører branchen til, men her er noget undrer mig og som jeg gerne vil have belyst af jer der ved noget om det.

For det første finder jeg ud af at NAD tv´et ikke har noget med NAD at gøre. Tv´et er lavet i Tyskland ( ukendt firma ) og så er der sat NAD mærket på. Må man dette?

NAD har intet på deres hjemmeside om NAD tv´er...hvorfor?

Hvis det er så godt, som HFK giver udtryk for, hvorfor ved de så intet om det i butikkerne? De har ingen specs på de højtaler der hører til tv´et og kan heller ikke oplyse om hvor man kan finde specs på dem.

Det hele har virkelig fået mig til at tro, at jeg har købt en vare, som jeg ikke har købt. Det virker lidt som om at man vil købe en Ford Focus, men indmaden er hentet fra en fabrik i et andet land, som ingen kan fortælle en noget om.

HFK ville ikke oplyse navnet på den fabrik hvor tv´et bliver lavet...
Er jeg alene om det her problem?

Håber i kan kaste lidt lys på sagen

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1190886379

"I samarbejde med NAD og en førende tysk tv-producent, har Hi-Fi Klubben udviklet en fleksibel tv-løsning."

Der bliver der det da tydeligt gjort klart, at de har samarbejdet med HFK og den tyske tv-producent.

Alt efter som det så ikke er NAD's egne skærme, er det vel derfor at de ikke har udstillet dem på deres hjemmeside. Det er i hvert fald mit bud.

Men jeg giver dig ret i, at det kan virke misvisende, at der står NAD på skærmene.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Der findes på verdensplan ganske få producenter af paneler. Disse klistres så til med et brand-mærke, og sælges under samme. Intet odiøst i det.

Dit eksempel med en FORD (eller et hvilket som helst andet bilmærke), er en glimrende analogi: FORD, SEAT og VW har i årevis produceret akkurat den samme bil under navnene Galaxy, Alhambra og Sharan. FORD Focus, Mazda3 og Volvo S/V 40/50 anvender samme platform, Toyota, Citroën og Peugeot fremstiller den samme bil med minimale forskelle i detaljerne... eksemplerne er utallige.

P.S. Benzinmotorerne i ALFA ROMEO 159 er hentet fra australske Holden...

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, at jeg i prinippet kan have købt et tv hvor indmaden er prosonic eller noget andet billig halløj, og så knalder man et kendt mærke på og så er det dyrt....

Nordost flatline

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

P.S. Benzinmotorerne i ALFA ROMEO 159 er hentet fra australske Holden...

Hygge,

Brok

Jup og for bare ganske få år siden ville man have rullet rundt på gulvet af grin, hvis nogen havde sagt at SAAB ville komme til at køre med FIAT og ISUZU motorer.

Bilproducenterne er gnedet og fedtet ind i hinanden, på kryds og tværs efterhånden. ( nå sorry, det er ikke et bilforum det her ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Man skal vel ikke længere til de effektblokke de sælger som feks. CW A 1.5/2.6,  det har jo heller intet med CW at gøre, eller er jeg helt yt.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Jeg mener, at jeg i prinippet kan have købt et tv hvor indmaden er prosonic eller noget andet billig halløj, og så knalder man et kendt mærke på og så er det dyrt....

Og hvad så?

Du er vel ikke så  dum at du køber et tv ud fra mærket på det? Du er vel heller ikke en af dem der bare SKAL have et bestemt mærke for at desperat øge din status blandt dine bekendte?

Du har forhåbentlig valgt dit tv fordi du har sammenlignet det med andre og fundet det passede dine behov bedst, også er det vel lige meget om det hedder prosonic eller loewe.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Sakset fra

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1205219187&archive=&start_from =&

NB det er A2 modellen

Billedmæssigt synes jeg, at NAD 40A2 har mange positive aspekter. Kontrastglasset bidrager til en dyb gengivelse af sort, og direkte fra kassen har Tv’et fornuftige billedegenskaber. På nogle af de mørkeste farver, har skærmen dog lidt problemer, og nuanceringen i billedet mangler ind i mellem en smule.

Billemæssigt ligger skærmen ret solidt i den gode ende for LCD-TV, men må stadig se sig slået af de mest roste skærme i samme, og lidt højere, prisklasse. Til gengæld har skærmen alle disse digitale tunere og en indbygget harddisk, så det er bestemt en fair deal.

Jeg vil derfor også sige, at skærmen er anbefalelsesværdig for den har mange positive elementer. Du har samtidig god mulighed for at se den i praksis, da den udstilles i de forskellige Hifi-Klubben butikker over hele landet.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Hej,

Der er slet ikke nogen hemmeligheder i det.

Producenten af NAD- TV, er et firma i Tyskland, der hedder Technisat. Det er faktisk en temmelig stor producent, især på set-top-bokse. På hjemmemarkedet er de ganske store, men i Skandinavien relativt ukendte.

Vi har derfor i et samarbejde imellem NAD, Hi-Fi Klubben og Technisat, udviklet et TV der er baseret på Technisat’s platform, men med en del hardware og især softwaremæssige til retninger, til det Skandinaviske marked.
Technisat’s egen model (uden de Skandinaviske til retninger), findes til salg på andre markeder, men faktisk som regel til en noget højere pris end NAD udgaven.

NAD-TV’ene findes ikke på NAD’s webside, da de kun sælges i Skandinavien. Baseret på erfaringer i Skandinavien, vil NAD så beslutte om de også ønsker at lancere TV på andre markedet.
Produkterne vil dog næppe nogensinde komme på NAD’s .com webside, da det jo vil forudsætte at produktet lanceres på den Amerikanske marked, hvilket der ikke er nogen planer om.

Panelet der ligger i et NAD-TV, er for resten et Samsung panel, ligesom der ligger i en god del af markedets andre skærme.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

Man skal vel ikke længere til de effektblokke de sælger som feks. CW A 1.5/2.6,  det har jo heller intet med CW at gøre, eller er jeg helt yt.

Nej det er helt korrekt og HFK er begyndt at gøre det i stor stil med rigtig meget.

Jeg personligt syntes ikke det er så fedt.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Det er vel skam gansk kendt, at mange mærker køber færdig prod. (måske med en lidt anden design) og smider så sit eje navn skit på, selv B&O
gør det og sikke mange andre mærker, og nogle gange ryger pris god op hvis det er tale om et kendt mærke.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

jbhe skrev:

Hej,

Der er slet ikke nogen hemmeligheder i det.

Producenten af NAD- TV, er et firma i Tyskland, der hedder Technisat. Det er faktisk en temmelig stor producent, især på set-top-bokse. På hjemmemarkedet er de ganske store, men i Skandinavien relativt ukendte.

Vi har derfor i et samarbejde imellem NAD, Hi-Fi Klubben og Technisat, udviklet et TV der er baseret på Technisat’s platform, men med en del hardware og især softwaremæssige til retninger, til det Skandinaviske marked.
Technisat’s egen model (uden de Skandinaviske til retninger), findes til salg på andre markeder, men faktisk som regel til en noget højere pris end NAD udgaven.

NAD-TV’ene findes ikke på NAD’s webside, da de kun sælges i Skandinavien. Baseret på erfaringer i Skandinavien, vil NAD så beslutte om de også ønsker at lancere TV på andre markedet.
Produkterne vil dog næppe nogensinde komme på NAD’s .com webside, da det jo vil forudsætte at produktet lanceres på den Amerikanske marked, hvilket der ikke er nogen planer om.

Panelet der ligger i et NAD-TV, er for resten et Samsung panel, ligesom der ligger i en god del af markedets andre skærme.

Det vil sige at samarbejdet med NAD indebære at i bruger deres logo. Ellers ser jeg ikke rigtig hvad det ud over det har med NAD at gøre.

Det er vel fordi at NAD er et godt brand blandt danskerne at i vælger at bruge deres navn? Ligesom CV er et godt brand for i unge at i vælger at bruge det navn til at markedsføre jeres Master Audio forstærkere.

Jeg bryder mig ikke rigtig om måden at gøre det på. Da folk tror de køber noget som de forbinder med kvalitet og holdbarhed, også er det faktisk noget helt andet de køber.

Men det ses i stigende grad.... over alt. elektronik madvare og skønhedsproduker... osv...

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

NADs tidligere "alm" tv, var et LG-tv med NAD logo på.
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke i tvivl om at det er et godt tv...jeg kigger jo på det og billdet er fedt....men jeg vil da gerne vide, at når jeg køber et produkt, så er det det der er i....

Nordost flatline

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Deeablo skrev:

Og hvad så?

Du er vel ikke så  dum at du køber et tv ud fra mærket på det? Du er vel heller ikke en af dem der bare SKAL have et bestemt mærke for at desperat øge din status blandt dine bekendte?

Du har forhåbentlig valgt dit tv fordi du har sammenlignet det med andre og fundet det passede dine behov bedst, også er det vel lige meget om det hedder prosonic eller loewe.

selvfølgelig har jeg undersøgt det inden jeg købte det...Men ville du ikke blive pænt nederen, hvis dit Anlæg ud af til syner af kvalitet og du har en garant for kvaliteten i forhold til mærket?

Du skal ikke bilde mig ind at du er lige glad om der ligger en Daihatsu motor i den Ferarri du lige har købtDead

Nordost flatline

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok, at der stadig er nogen, der kan blive overrasket eller endda forarget over OEM-produkter.....

Som andre har nævnt, er det en meget gl. historie. I 1980'erne åbnede jeg IBM PC-skærme og konstaterede, at nogle var lavet af Philips, andre af Samsung (det var faktisk første gang jeg så Samsung navnet).

Mange (de fleste) producenter har produkter, der er lavet i fjernøsten og som blot har fået andet navn. Min gl. Hitachi DVD var f.eks. lavet af Samsung.

Den gl. Philips CD100 fandtes vist i omkring 20 forskellige fabrikater - bl.a. Grundig, Marantz, B&O samt flere eksotiske, engelske high-end mærker...

Sammenligner man med biler, er det efterhånden mindre end 50% af en bil, der er fremstillet af bilproducenten selv - resten leveres af fælles underleverandører. Af de resterende dele, kan meget stamme fra andre mærker i samme koncern.

En Jaguar X-type er f.eks. baseret på en Ford Mondeo - og fåes med PSA (Peugeot/Citroën) dieselmotor. En Toyota Aygo er identisk med Citroën C1/Peugeot 107, og fåes enten med PSA dieselmotor eller Daihatsu benzinmotor.

En Saab 9-3/9-5 er baseret på Opel Vectra og leveres bl.a. med Fiatmotor. En 9-2 er en Subaru Impreza og en 9-7 er en Chevrolet Trailblazer.

En Cadillac kan være en Saab, der er en Vectra - og fåes også med Fiat diesel......

Resultat: Man skal fokusere mere på produktet end på mærket! Samtidig kan man så glæde sig over at stordriften er medvirkende til at vi får stadig mere for vores penge.....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

hvad er det lige der så slemt.

Jeg har endnu ikke hørt om at der er nogen der er utilfredse med tv'et?

garantien er overordentligt god.

designet er da også helt i orden.

At nad mener tv'et er så godt at de vil have deres logo på, det skader vel ikke?

man kan enda se før man køber.

hvad er der galt? ingenting!
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

http://www.technisat.com/index4e3a.html?nav=LCD,en,74-33 hvad mon det koster uden NAD logoet på?

Nordost flatline

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

de har ikke engang ændret designet...bare sat NAD mærket på....

Nordost flatline

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:
http://www.technisat.com/index4e3a.html?nav=LCD,en,74-33 hvad mon det koster uden NAD logoet på?

Det kan du finde ud af lige her:

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suchea ll=technisat+HD+vision&min=&max=&image1.x=0& image1.y=0

/henrik

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes