Sendt: 06 April 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Romeo
Jeg bruger min Optoma HD72i projektor som TV. Faktisk ejer jeg slet ikke et "almindeligt" TV længere. Jeg har forlængst indset, at det bedste billede får jeg med en god projektor. Jeg får mine TV-signaler via min HD-receiver tilsluttet parabol. Jeg kan blandt andet modtage Canal Digitals 9 HDTV kanaler. Jeg kan varmt anbefale sådan en løsning! HDTV billedkvaliteten er simpelthen fremragende, og kommer iøvrigt kun til sin ret med en projektor. Et almindeligt fladskærms-TV på 42-50 tommer er alt for lille.
Også til SD-TV foretrækker jeg en projektor frem for et TV. Billedet er simpelthen bedre på projektoren - og større!
Det er nødvendigt at kunne mørklægge sin stue, så man kan bruge projektoren i dagtimerne. Selv har jeg monteret Tupplur rullegardiner fra Ikea, og dem kan jeg anbefale. De er billige, lette at montere, og virker efter hensigten.
Hvorvidt man kan bruge sin projektor som TV, afhænger nok lidt af hvem man er, og af ens TV-vaner. Man skal huske på, at det er mere bøvlet at skulle mærklægge rummet hver gang man vil se TV. Selve opsætningen og den daglige brug er også mere besværlig, men det kan jeg nu sagtens leve med. Hver gang jeg ser TV er det som at være i biografen, og det er sådan jeg kan lide det  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|