Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 04:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TV eller fremviser? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Romeo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 April 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Min kone og går og tænker på nyt TV. Vi har pt et 32" WS. Dog er dette ikke et fladskærms så det fylder. Vi har også en fremviser som vi bruger til film.

Nu er det så vi er begyndt at tænke på, om det kan svare sig at købe en god fremviser og så droppe TV'et. Men dertil kommer der et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

1) Hvor længe kan en pære holde på en god fremviser? Hvis den nu kører 6-8 timer dagligt.

2) Hvad koster en ny pære?

3) Billede kvalitets mæssigt, kan det svare sig?

Som sagt skal vores dvd, playstion og mediecenter kobles op. Håber I kan komme med et par gode svar.

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Et par ting du bør tage med i overvejelserne:
  • Projektor kræver hel eller delvis mørkelægning, så du vil eksempelvis ikek have meget glæde af den i dagslys medmindre du har rigtig gode muligheder for at mørkelægge stuen
  • Billedet bliver typisk for stort (tvavisen etc). Subjektivt synspunkt, men jeg gider ikke se Nyhederne i 100 tommer
  • Det bliver for dyrt i længden, når projektorpæren skal udskiftes. Det afhænger lidt af model, men en ny pære koster vel i omegnen er 3000kr.
Med andre ord - en projektor erstatter ikke et TV, men de supplerer fint hinanden.

Køb en mindre fladskærm til nyheder og almindeligt tv-kiggeri, og suppler med en projektor til de store filmoplevelser :)

Mvh  Tobias

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 April 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hej Romeo

Jeg bruger min Optoma HD72i projektor som TV. Faktisk ejer jeg slet ikke et "almindeligt" TV længere. Jeg har forlængst indset, at det bedste billede får jeg med en god projektor. Jeg får mine TV-signaler via min HD-receiver tilsluttet parabol. Jeg kan blandt andet modtage Canal Digitals 9 HDTV kanaler. Jeg kan varmt anbefale sådan en løsning! HDTV billedkvaliteten er simpelthen fremragende, og kommer iøvrigt kun til sin ret med en projektor. Et almindeligt fladskærms-TV på 42-50 tommer er alt for lille.

Også til SD-TV foretrækker jeg en projektor frem for et TV. Billedet er simpelthen bedre på projektoren - og større!

Det er nødvendigt at kunne mørklægge sin stue, så man kan bruge projektoren i dagtimerne. Selv har jeg monteret Tupplur rullegardiner fra Ikea, og dem kan jeg anbefale. De er billige, lette at montere, og virker efter hensigten.

Hvorvidt man kan bruge sin projektor som TV, afhænger nok lidt af hvem man er, og af ens TV-vaner. Man skal huske på, at det er mere bøvlet at skulle mærklægge rummet hver gang man vil se TV. Selve opsætningen og den daglige brug er også mere besværlig, men det kan jeg nu sagtens leve med. Hver gang jeg ser TV er det som at være i biografen, og det er sådan jeg kan lide det

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes