Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 01:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Komplet bio til ~55.000,- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Willsbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej brugere på dette forum,

EDIT: Mit endelige setup kan læses på side 2.

Jeg skal indrette en komplet hjemmebio, og håber at nogen har lyst til bedømme mit setup. Har lavet tråden i dette emne, da jeg ikke kunne finde et bedre alternativ. Har som nævnt omkring 55.000 kr. til hele projektet, så er meget interesseret i prioteringen af hardware, så jeg får den bedste oplevelse for pengene. Er meget åben overfor ændringer og mærkeskift. Efter en lille uges research, ender jeg med følgende bud:

Billede:

Optoma HD80  18.000,-  (Hvad med nyeste fra Epson, Panny, og Sanyo? Er lidt bange for LCD, da jeg gerne vil undgå, at projektoren bliver dårligere med tiden)

Rammelærred? 80" diagonal  ~6.000,- (Mærke, gain osv.? Rummet bliver mørkt)

PS3 som BD afspiller  3.200,-

Lyd:

Denon AVR-2808  6.700,- fra tyskland (Overvejer også Onkyo TX-SR 805 pga. 3 x HDMI)

Dali Ikon Vokal 2  3.000,-

2 x Dali Ikon 2  5.000,-

2 x Dali Ikon W2  4.600,-

Dali Ikon sub  5.700,-

Tilbehør

Kabler  ~3.000,-

x-factor ??

I alt 55.200,-

Nogen der har et bedre bud? Gerne med uddybning

Venlig hilsen Willsbo

Til top Vis Willsbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Willsbo

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Projektor: Har hørt et par dårlige ting om den HD80; vanskelig at placere: afstand/højde i forhold til lærred, svær at kalibrere

Har du evt overvejet Benq http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7666&PN =1&TPN=70

Jeg kender ikke meget til disse da DLP giver mig udslæt (regnbuer) men har da hørt at Benq får en del roser rundt omkring... W5000, W9000, W10000

Hvis du er hurtig var dette måske noget... næsten for godt til at være sandt:
http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=527589390&catg= 1&listingtype=6&listingsort=0&articletype=0

Lærred: Lissau's nye whiteflex på en simpel fastramme burde kunne fåes indenfor din pris ramme - såvidt jeg husker Gain 1.0 - 1.1

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Willsbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Placeringen er ikke noget problem, da der er god plads. Men det begrænser selvfølgelig mulighederne, hvis den skal flyttes til et andet rum senere.

Har hørt det samme om HD80'eren mht kalibreringen. Synes virkelig det er svært at vælge...

Kender ikke den BenQ du henviser til, hvordan er den i forhold til resten af feltet? (kan desværre ikke nå auktionen :))

Nogen der kender til holderbarheden på LCD'erne? Hvis HD80 ikke kan anbefales af nogen, så må jeg gå efter Epson TW2000/HC1080UB, Panasonic AE2000U eller Sanyo Z2000.

Epson'en skulle, så vidt jeg har hørt og læst, være den bedste. Men hvis jeg skal have den i lang tid, så er det ikke så fedt, hvis den bliver mat og uhomogen i farverne med tiden.

Med HD80 får jeg en projektor der ikke taber kvalitet, men tilgengæld er lidt dårligere fra starten..

Ah! Pest eller kolera! DLP vs LCD...

Hvad med lyden? Nogen der kan komme på bedre? Lader til, at Onkyo'en er ret populær her.

Denon vs Onkyo i denne klasse?

Edit: Kan se at BenQ W10000 er deres gamle topmodel, der stod til ~50.000! Hvordan er den i forhold til Optoma HD80?

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Willsbo skrev:

Har som nævnt omkring 55.000 kr. til hele projektet, så er meget interesseret i prioteringen af hardware, så jeg får den bedste oplevelse for pengene.

Er 55k max, eller hvad betyder omkring 55k?

Willsbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Startede med et langt lavere budget, men lod mig rive med af div. anmeldelser og forhandlere. Derfor er jeg endt på det mærkelige tal 55.000,-. MEN, hvis jeg kan vinde meget ved at rykke lidt op, så vil jeg overveje det:)

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Onkyo 875 - Der sidder en væsenligt bedre chip i! - Koster små 10.000 i tyskland :)

Ellers syntes jeg det ser meget fornuftigt ud.

Willsbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hvordan er BenQ W10000 i forhold til Optoma HD80 og Epson TW2000?

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Du skriver der er god plads at gøre godt med. Du bør oveveje et lærred der er større end 80 tommer der ikke er super stort når vi taler hjemmebio. Det helt store lærred 90-100 tommer giver altså bare mere biograf fornemmelse.

Selv flyttede jeg i noget lidt større med et 86tommer lærred og det holdte ikke længe inden jeg måtte op i et større grundet den større afstand til lærredet.

Ovevej i hvert fald lige se afstand mv. og tænk på om de 80 tommer er nok. Personligt vil jeg mene det kun holder i et mindre lokale og hvis du sidder forholdsvis tæt på billedet.

Med hensyn til Ikon/Denon så synes jeg godt de kan virke lidt skarpe i lyden, så tag lige en tur forbi og lyt på dem. Personligt er jeg langt mere til eksempelvis B&Ws CM eller 600/700 serie, så gør dig i hvert fald lige en tjeneste at lytte på en masse forskelligt. Husk der også er andre steder end hifiklubben (selv ender jeg altid op med b&w)

Held og lykke med det

tma86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Kan kun gi tobywan ret i, at Ikon er meget skarpe i lyden. Har lige haft et sæt Ikon 7 og Vokal centeren hjemme i en uges tid, og syntes de er meget skarpe i toppen. Byttede dem til et sæt B&W DM683 og en HTM61, og de har en rigtig god lyd. De er slet ikke så skarpe i toppen og meget behagelige at lytte til.

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hvis det er en dicideret bio du vil have, så kunne det være interessant at tage et kig på tyske Teufel..

De laver nogle helt eminente  hjemmebio pakker til pengene (ifølge diverse tyske hifi magasiner og netsider)... Der er lidt for en hver smag, men lige nu er der tilbud på deres allerstørste pakke til ca. 25000kr (3299 Euro): (tilbudspriserne findes tilbuds afdelinger på siden)

http://www.teufel.de/de/THXsysteme/Theater-10-THX-Ultra-2. cfm

, De kører også vinter tilbud på en lidt mindre model til ca. 13500kr (1799Euro)

http://www.teufel.de/de/THXsysteme/Theater-6-THX-Ultra.cfm

Her er hele udvalget:

http://www.teufel.de/de/THXsysteme/

Jeg ved så ikke hvad det koster at få fragtet... Det er nok ikke helt gratis..
Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

abj_eskimo skrev:
Hvis det er en dicideret bio du vil have, så kunne det være interessant at tage et kig på tyske Teufel..

De laver nogle helt eminente  hjemmebio pakker til pengene (ifølge diverse tyske hifi magasiner og netsider)... Der er lidt for en hver smag, men lige nu er der tilbud på deres allerstørste pakke til ca. 25000kr: (tilbudspriserne findes ander steder på siden)

http://www.teufel.de/de/THXsysteme/Theater-10-THX-Ultra-2. cfm

, De kører også vinter tilbud på en lidt mindre model til ca. 13500kr

http://www.teufel.de/de/THXsysteme/Theater-6-THX-Ultra.cfm

Her er hele udvalget:

http://www.teufel.de/de/THXsysteme/

Jeg ved så ikke hvad det koster at få fragtet... Det er nok ikke helt gratis..

dine links virker ikke

men Teufel er ret så lækre. Theater - 6 er lige det du skal ha, meget mere bio end det Dali du har set på.

Kig på www.areadvd.de for nogle gode tests af Teufel!

http://www.areadvd.de/hardware/index/lautsprecher.shtml

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

dine links virker ikke

men Teufel er ret så lækre. Theater - 6 er lige det du skal ha, meget mere bio end det Dali du har set på.

Kig på www.areadvd.de for nogle gode tests af Teufel!

http://www.areadvd.de/hardware/index/lautsprecher.shtml

Så virker de ... Ja, så er der sku "Heimkino" over det!

Kan desuden kun anbefale BenQ's top projektorer, der får du virkeligt noget for pengene (hvis du stadig kan få fat i W10000/9000?).. Har selv PE8720 (stort set samme som de to modeller, dog maks 720P), og det er virkeligt et kanont billede den er istand til at levere...

Specifikationerne imponerer umidlbart ikke helt vildt, men det skal man ikke lade sig snyde af... Billedede i top klasse... Skal helt klart ses...

Det er ikke uden grund priserne ligger fra 40.000kr (billigst) op til 61.000kr i tyskland (idealo.de)..

Willsbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres input:)

Har netop købt en BenQ W10000, så nu er projektoren hjemme:) - tak for linket, slate.

1: Hvilket lærred kan i anbefale til sådan en bandit? Der er højt til loftet, men kun omkring 4,3 meter fra projektor til lærred (Mørkelagt rum og primært film)

2: Da jeg har sparet lidt på projektoren, overvejer jeg den nævnte Onkyo 875. Det virker som en ret fed HQV chip:) Skal jeg helt glemme Denon 3808? Den har netværk og upscaler også alle kilder.

3: Jeg prøver at lytte til et par B&W. Nogen kommentarer til sub'en?

4: Kan i anbefale højtaler- og HDMI-kabel?

Edit: Hov... Havde ikke opdateret, og så derfor ikke de seneste indlæg. Jeg kigger nærmere på de tyske bio-højtalere:)

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jamen tillykke med det...

Har du 4.3 meter fra selve projektorens optik og til lærredet (ikke væggen), så kan du masse dig op på et 100"... Men det er ikke sikkert at det er optimalt iforhold til hvor tæt sofa og møbler er placeret på lærredet..

Du kan prøve at lege lidt med størrelse og placering for at finde den optimale størrelse på dit kommende lærred (alt efter sidde afstand osv) her..

Husk at "Recommended Seating" nok mest er baseret på dvd opløsning, ved HD film er der vel nærmest frit spil... men som tommelfinger regel er deres anbefalinger ikke helt ved siden af, det er rart nok ikke at skulle flytte hovedet fra side til side fordi man sidder alt for tæt på lærredet

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Håber du bliver glad for den BenQ.

Kabler: HDMI: syntes især at det er vigtigt med et godt kabel for det lange træk op til projektor; bruger selv et 10m Supra fra min Onkyo 875.

Lærred: Jeg nævnte tidligere
   "Lissau's nye whiteflex på en simpel fastramme burde kunne fåes indenfor din pris ramme - såvidt jeg husker Gain 1.0 - 1.1"

ellers er der også Quality Screen.

Jeg kiggede selv på disse "mærker" da jeg kiggede bio udstyr. Syntes er de kvalitets mæssigt ligger i den bedre ende uden at prisen sprænger banken.

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Kan kun sige at teufel er et glimrende  mærke til hjemmebio. Jeg har netop for 5 uger siden købt deres mindste THX system (system 5) og er ovenud tilfreds med det. Det kostede 800 kr at få sendt til silkeborg og jeg havde det om mandagen hvor jeg havde bestilt det onsdag aften omkring midnat, så det var hurtig levering. Og selv om det er deres mindste THX system så kan det sagtens spille selv større rum op, og subben er der virkelig knald på. Men det er ikke et system hvor man skal forvente high end stereo gengivelse, men det er da absolut til at holde ud og høre på. Men det er lidt utroligt hvor meget lydtryk så små højtalere kan gengive.

MVH Michael

Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979

Willsbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Så er jeg tilbage igen.

Kabel: Har hørt mange historier om kabler der ikke var gode nok, når vi snakker 1080p over 10m. Hvilken model fra Supra eller lign. kan i anbefale? Der laves jo utallige versioner! Men ønsker heller ikke overkill, så et til 4.000 er udelukket:)

Lærred: slate, er du sikker på at Lissau og Quality Screen er gode nok til 1080p? Kan ikke finde så meget information om dem:( Hører bare, at en projektor ikke er bedre, end det lærred den bliver vist på. I følge det link abj_eskimo har givet mig, så kan lærredet ikke blive større end 90".

Højtaler: Kan sagten følge jer i at Teufel er meget "Heimkino", men er lidt bange for at give ~15.000 for et sæt jeg ikke har hørt. Vil hellere have mere korrekt lyd, i forhold til et højt lyd niveau. Kan man sammenligne Teufel, rent lyd mæssigt, med Cervin Wega, eller hvordan? Er lidt på bar bund.

AV-reciver: Nogen kommentarer til Denon 3808 vs Onkyo 875?

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Kiggede selv på Denon 3808 vs Onkyo 875 - endte med 875 da den har sin REON chip som kan et par ting som 3808's Faroudja ikke kan.... 3808 har så sit LAN stik men det kan jeg så undvære... og lyden jo der er da forskel, men det er svært at udtale sig om når ikke har dem ved siden af hinanden med de samme højtalere... for mig var valget ikke så svært, men det var så udfra mine preferencer.

Hmm kan ikke lige huske hvad mit Supra kabel hedder .... har de mere end en type?! mener at have set det til måske 900,- for 10 meter.

Lærred: I efteråret afholdte Otto et par shootout arrangementer hos Lissau i Vejle. Her blev brugt et 130"" (?) fastramme med deres nye white flex lærred. Der var udbredt enighed om at det fungerede fint fint. Det var min kandidat; at jeg så endte med et Steward er en anden historie

Har ikke selv haft erfaring med Quality Screen; men har set at Henrik300 lige har fået et "100 tommer fastrammelærred med Veltes kant og tension system til at spænde dugen ud" og han gav vist 6000 http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54892

Men ellers prøv at kontakte CSN-teknik, han bor ikke så langt fra dig og kan hjælpe med kabel og lærred.  Du kan se hans egen bio her  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55007&K W=cinemania

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

AV-reciever: Hvad med Pioneer VSX-LX 50/60/70 eller Sony str-da5300es ?
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Willsbo skrev:

Højtaler:  men er lidt bange for at give ~15.000 for et sæt jeg ikke har hørt.

Du kan overveje at aflægge CSO et besøg og lytte til M&K.

Willsbo skrev:

AV-reciver: Nogen kommentarer til Denon 3808 vs Onkyo 875?

Hvilke af de forskellige features har du brug for?

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes