| Forfatter |
|
Makrelsalat Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hi-Fi-folk!  En af mine kammerater går og overvejer køb af fladskærm! Jeg sagde til ham, at jeg lige ville finde ud af, hvilket der var det bedste...DET ER SÅ HER I SKAL HJÆLPE MIG!  Lidt kriterier: - Skærmen må maks. koste omkring de 8.000 kr.
- Skærmen skal være fra 32" - 42"
- Skærmen skal helst være sort
- Kontrast, farver, sortniveau osv. skal selvfølgelig være i orden
- Skærmen skal bruges til alt ligefra TV, film, spil
- HD-ready (gerne Full HD, hvis det da er muligt)
- Han sidder ca. 2 - 2,5 meter fra skærmen
Håber i kan hjælpe mig, så jeg kan fortælle ham hvilket fladskærms-TV han bør invistere i til kollegieværelset!  På forhånd mange tak...
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil han købe i tyskland? Så kommer han jo lidt længere for pengene.
Personligt har jeg selv købt i Danmark, har det godt med bare at kunne kaste det tilbage i nakken på dem
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldberg skrev:
Vil han købe i tyskland? Så kommer han jo lidt længere for pengene.
Personligt har jeg selv købt i Danmark, har det godt med bare at kunne kaste det tilbage i nakken på dem
|
|
|
Helst ikke... Hvis der kommer/er en fejl på skærmen, vil han have mulighed for nemt at kunne få den repareret uden problemer!  Findes der nogle tyske sider som leverer næsten samme garanti osv. som butikkerne her i Danmark? __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dunno, jeg har lige købt et 42" pz70 hos geco. dk, de levere gratis samme dag. Han kunne da tage et kik på 37" px70, kan fås til 8700,- eller hvad med et samsung m8, de har også fået megen ros, 37" kan vist fås til omkring hans budget
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldberg skrev:
| Dunno, jeg har lige købt et 42" pz70 hos geco. dk, de levere gratis samme dag. Han kunne da tage et kik på 37" px70, kan fås til 8700,- eller hvad med et samsung m8, de har også fået megen ros, 37" kan vist fås til omkring hans budget |
|
|
Det kan nu fåes til 8194,-: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=395773
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen opløsningen er 1024 x 768? Det skal være sådan at han skal kunne se Blueray/HD-DVD på TV'et... 
Er det her TV godt? Og hvad med det her? - Hvad er egentlig forskellen? Synes specifikationerne lyder ret gode...
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad dig ikke narre af Full HD, du kan ikke se forskel på mere end en meters eller 2 afstand. Prøv at gå ned i en tv shop og se hd vs full hd og plasma vs lcd
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldberg skrev:
| Lad dig ikke narre af Full HD, du kan ikke se forskel på mere end en meters eller 2 afstand. Prøv at gå ned i en tv shop og se hd vs full hd og plasma vs lcd
|
|
|
Det er vel stadigvæk dejligt at han er fremtidssikret, hvis han en dag flytter skærmen endnu længere væk!
Makrelsalat skrev:
Er det her TV godt? Og hvad med det her? - Hvad er egentlig forskellen? Synes specifikationerne lyder ret gode... 
|
|
|
Men hvilken af de 2 ovenstående skærme ville i foretrække og hvad er egentlig forskellen? __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
thomnico Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Jamen opløsningen er 1024 x 768? Det skal være sådan at han skal kunne se Blueray/HD-DVD på TV'et... 
Er det her TV godt? Og hvad med det her? - Hvad er egentlig forskellen? Synes specifikationerne lyder ret gode... 
|
|
|
Det er det samme fjernsyn.. Der står D efter som så vidt jeg ved betyder at der er digital tuner i, men det er der jo også i den anden... nogle gange viser hifipriser det samme flere gange synes jeg...
men det er et rigtigt godt valg, jeg står selv med tanken om at købe dette fjernsyn efter megen tids søgning mm.
|
| Til top |
|
| |