Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt TV - er de nye LCDer fremtidssikre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend_Rost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Hej folkens,

jeg har gennem et stykke tid godt kunnet tænke mig en afløser til mit 20" "konfirmations tv" :D

Jeg har set på både LCD'ere og Plasma og har besluttet mig for et LCD - enten 32" (højest sandsynligt) eller 37". Jeg har fravalgt én Plasma fordi: a) gerne vil have muligheden for at købe en XBOX/PS på et tidspunkt, b) man må ikke ligge en plama skærm ned.

Mht. LCD'ere har jeg primært set på Samsungs modeller (model M), som burde giver et godt "display" for pengene - og desuden har de et pænt design.

Jeg har fået at vide, at man skal være opmærksom på, at et fjernsyn købt idag ikke nødvendigvis vil virke om 3-4 år pga. MPEG 4 format, ægte HD format, opløsning og lign.

Er det sandt? køber jeg et LCD idag - vil jeg så skulle ud og have et nyt når man lukker ned for det analoge signal (eller hvad det nu er der sker)?

Jeg håber ikke mit indlæg er for rodet.. på forhånd tak.

Mvh Svend.

Data:

Afstand fra TV til sofa: 2.5 - 3 M / budget: ca. 8000 kr (+/- 1k) / Formål: alm TV (TV-avisen, fodbold) samt DVD film. Jeg vil desuden gerne have muligheden for at købe en spillemaskine på et tidspunkt.

Til top Vis Svend_Rost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend_Rost

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

fremragende valg af tv efter min mening. og nej det er nogen sludder at de ikke kan bruges om 3-4 år. men det er korrekt at til den tid vil der være kommet noget meget smartere og nyere.

hvis du får tv via antenne skal du have en der har et D i model navnet, så kan den modtage digitale kanaler.

jeg kan kun sige at hvis man vil have et tv der er up to date om 4 år så skal man købe tv'et om 4 år. køber man det nu er det up to date nu. men vil også kunne bruges om 4 år. der kan ikke laves ændringer således at hele dk's befolkning skal ud og have nyt tv med et slag. det vil der aldrig være politisk belæg for

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Svend_Rost skrev:

Jeg har set på både LCD'ere og Plasma og har besluttet mig for et LCD - enten 32" (højest sandsynligt) eller 37". Jeg har fravalgt én Plasma fordi: a) gerne vil have muligheden for at købe en XBOX/PS på et tidspunkt, b) man må ikke ligge en plama skærm ned.

A: Prøv at læse lidt omkring mængden af Panasonic ejere der har Xbox og PS3, uden at have nogen problemer med det overhovedet. B: Det er en skrøne, der sker ikke noget ved at lægge en plasma ned. Men de er mere følsomme overfor slag når de ligger ned. Derfor skal du ikke lægge den ned når du afleverer den til en fragtmand, men jeg har aldrig hørt om nogen der har ødelagt et plasma-tv fordi de har kørt det hjem i bilen liggende ned, der skal trods alt mere end et fartbump til. Og så synes jeg helt generelt det er noget pjat at lade mulighederne for transport afgøre hvilket tv man køber - helt ærligt, hvis man hellere vil risikere at vælge et dårligere tv end spare 3-400,- i fragt for at få det leveret på dørtrinnet, så synes jeg altså man er lidt hysterisk.

Jeg har ikke samme entusiasme for Samsung's M-modeller som mange andre.

Bortset fra dét, mht. fremtidssikring: Jeg er generelt fortaler for at du lige så godt først som sidst kan erkende at på ét eller andet tidspunkt kommer du til at få en separat box at modtage tv med, uanset hvad du investerer i nu. Hvis du køber ét med alle DVB-standarderne, MPEG-4, HD og hele baduljen, så kan det stadig sagtens være at du ser internet-baseret TV om et par år, og så er du lige vidt. Derfor anbefaler jeg at du betragter tv'et som et display der har en simpel opgave: Gengiv billedet fra eksterne kilder så godt som muligt. Så er du fuldstændigt frit stillet til at vælge TV uafhængigt af hvilke tunere osv der sidder i tv'et, og kan koncentrere dig om billedkvalitet.

Svend_Rost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2007
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hej,

mange tak for jeres svar.

ad Andersena: jeg har pt. Telia kabel tv og som jeg læser dit indlæg, så behøver jeg ikke at købe en bestemt model (imodsætning til hvis jeg fik signalet fra en antenne).

ad Otto: hmm, ja - jeg har læst noget om det og har også overvejet PX 71'eren, som ligger indenfor mit budget. Jeg har dog også læst noget om, at en Plasma først er "sikker" efter de første 1000 timer hvilket er lang tid.

Nuvel, konklusionen må være at jeg ligeså godt kan købe mit TV nu, som om ét år. Forudsat jeg finder et der opfylder kravet til såvel $$ som kvalitet :)

Tak igen.

Mvh. Svend

Til top Vis Svend_Rost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend_Rost

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Svend_Rost skrev:
ad Otto: hmm, ja - jeg har læst noget om det og har også overvejet PX 71'eren, som ligger indenfor mit budget. Jeg har dog også læst noget om, at en Plasma først er "sikker" efter de første 1000 timer hvilket er lang tid.

Det er noget vrøvl, og jeg har ingen anelse om hvor folk finder på disse tal henne. Sikkert samme sted som de har hørt at gassen løber ud hvis man lægger tv'et ned, eller at der skal fyldes ny gas på en gang om året... BS med andre ord. Sørg for at undgå for meget statiske billeder de første 50-100 timer, kør evt. en break-in DVD hvis du vil være hysterisk, og så skulle du være home safe (så længe du ikke kører med overdreven kontrast, som alligevel ikke giver bedre billede)

rafaltx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

hej man kan købe fladskærmen til ca vide ud ad ørene og der er ligeså meget afbændnings tid på alminelig plasma og lcd  og om 2 år så fører pengene af ud af vinduet ren tyveri istedet sagt long live panasonic

mvh rafal

Til top Vis rafaltx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rafaltx Besøg rafaltx's Websted

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

rafaltx skrev:

hej man kan købe fladskærmen til ca vide ud ad ørene og der er ligeså meget afbændnings tid på alminelig plasma og lcd  og om 2 år så fører pengene af ud af vinduet ren tyveri istedet sagt long live panasonic

mvh rafal

Pas på m at spise svampe , -nogle af dem kan være giftige ! ! !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
rafaltx skrev:

mvh rafal

Pas på m at spise svampe , -nogle af dem kan være giftige ! ! !

kan noget koste det hvide ud af ørerne? Det vil jeg godt se Og den med at føre pengene ud af vinduet lyder også lidt spændende

Sorry rafal, men jeg smilte lidt da jeg læste dit indlæg. Intet ondt ment i det

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

rafaltx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

det gør ikke noget , jeg syntes om flere år har skærmene (eller modelen er biligere og kan købes i elgiganten

jeg tør ikke købe modelen i år jeg sparer sjanterne

rafal

Til top Vis rafaltx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rafaltx Besøg rafaltx's Websted

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Det lidt en forkvaklet holdning, at vente med at købe til det hele bliver billigere  så får man jo aldrig noget nyt, fordi alt bliver billigere på et tidspunkt. Man kunne også købe ting brugt, SÅ det billigt .

Hvis man vil have et nyt TV, skal man bare gå ud og kig og købe det man mener er det bedste for ens eget behov, og så være GLAD for det. Ikke sidde og glo i tilbuds aviserne om 1 år og ærge sig over man ikke ventede. I så fald har man jo ikke fået den glæde at eje et dejligt TV det ene år

Til OP: Det er en stor omgang AND at folk ligeså godt kan smide deres TV ud om 3-4 år fordi hele sende nettet bliver lavet om. Som otto skriver så skal folk bare indstille sig på, at på et eller andet tidspunkt bliver de nødtil at have en ekstern boks som styre signalet til TV'et .

Og du skal ikke lade transport og burn-in teori'er skræmme dig fra at få den store oplevelse som Panasonic(eller pioneer(dog kun fra 42" og op efter)?) plasma skærme kan give en .

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

rafaltx skrev:

det gør ikke noget , jeg syntes om flere år har skærmene (eller modelen er biligere og kan købes i elgiganten

jeg tør ikke købe modelen i år jeg sparer sjanterne

rafal

Hvad har du røget?

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg troede kun det var jeg som Røg   

Det med for eller imod digitale tunere i Sit Ny Tv, jeg mener, er det virkeligt saa mange som er stoppede med optage noget overhovedet? Jeg mener det der med dengang "Boksene bestod af Video'er". Lidt i sjov men alligevel. I tidernes morgen da samme Video'er havde de S-kanaler som mange tv jo ikke havde, mit eget for eksempel   

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes