| Forfatter |
|
RVGiUIe8 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
For noget tid siden faldt jeg over et topic som omhandlede noget om hvad man "skal" gøre, når man har købt ny plasma. Jeg har prøvet at søge efter topic'et, men kan ikke finde det. Men det jeg husker var noget med, at i et vis antal timer (skærmens første) skulle man skrue ned for flere ting? kontrasten og lyset osv? Kan dette passe, eller huske jeg forkert? Og hvornår kan det betale sig/skal man indstille plasma'en rigtigt med hjælp fra sådan en test/kalibrerings dvd? Og er dette den bedste måde?
På forhånd tak!
Eller hvis nogen bare har linket til topic'et...
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En test DVD kan købes i de fleste seriøse radio butikker, med sådan en kommer man langt når kontrast, farve, lys, skarphed osv skal indstilles.
Du huska ganske rigtigt det anbefales at man sætte lys og kontrast lidt ned i starten for at "brænde" skærmen til. dvs du skal ikke have fuld knald på billedet de første timer.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. tak! hvor mange timer plejer man sådan ca at sige?? før man kan skrue op igen og indstille den helt rigtigt..?
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget forskelligt nogen siger 10 timer andre 500.. Hvis du kører tv'et i 50-100 timer er jeg sikker på at der ikke er nogen problemer.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener man plejer at sige ca 200 timer. Hvilken skærm er det?
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skruer ned for lysstyrke og kontrast går der længere tid før indkørselsperioden slutter. For så 'slider' du skærmen mindre, og du er derfor længere tid om at nå hen til den stabile henfaldsperiode for phosphoren i cellerne.
Så nyd i stedet dit tv ved den korrekte lysstyrke og kontrast, og sørg for at skift kanal og widescreen format et par gange i løbet af tv-kigningen.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
Hvis du skruer ned for lysstyrke og kontrast går der længere tid før indkørselsperioden slutter. For så 'slider' du skærmen mindre, og du er derfor længere tid om at nå hen til den stabile henfaldsperiode for phosphoren i cellerne.
Så nyd i stedet dit tv ved den korrekte lysstyrke og kontrast, og sørg for at skift kanal og widescreen format et par gange i løbet af tv-kigningen.
|
|
|
det er rigtigt, men det øger jo også risikoen for indebrænding __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| jeg mener man plejer at sige ca 200 timer. Hvilken skærm er det? |
|
|
Det er en Panasonic TH-42PX70...
|
| Til top |
|
| |
RVGiUIe8 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
|
|
|
|
Du siger at der går længere før "indkørselsperioden" slutter, men hvad er denne periode så? der står ikke noget om det i specifikationerne til selve skærmen jo! Er det bare et ca. antal timer man er kommet frem til, uden der er nogen der rigtig ved det med sikkerhed?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVGiUIe8 skrev:
NriK skrev:
|
|
|
|
Du siger at der går længere før "indkørselsperioden" slutter, men hvad er denne periode så? der står ikke noget om det i specifikationerne til selve skærmen jo! Er det bare et ca. antal timer man er kommet frem til, uden der er nogen der rigtig ved det med sikkerhed?
|
|
|
ja og nej, du slider på phosphoren ved at se tv, men det er specielt slemt i starten hvor den er helt ny, der brænder det hurtigere af, efter noget tid har det stabiliseret sig __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |