|
jeg bedømmer heller ikke skærmen på opløsningen, jeg synes bare det er dumt man kan kalde et tv for HD ready, når det ikke engang kan vise den mindste HD opløsning med alle pixels.. det kan man da kalde misvisende..
Nej for det er kun antallet af linier der er relevant i denne sammenhæng, og grunden til at flere plasma-tv kører med 4:3 opløsninger er at plasma-tv har aflange pixels... Der er dog mange, inkl. mit eget der kører 16:9 opløsninger som de fleste lcd-tv gør det...
Det svare lidt til at sony laver et nyt 32" CRT triniton tv og kalder det HD ready, fordi farverne og kontrast forholdne er suverænt gode??
Nej, for det kan ikke lave minimum 720 linier...
jamen det er da fint nok, men nu går HD altså på at være et digitalt billede på mindst 1280*720, og ikke på farver og kontrast...
Forkert igen... HD har ikke en skid med digitalt tv at gøre, og det er der mange blander tingene sammen... HD-tv er bare almindeligt analogt tv, men i en højere opløsning... At der så er digitale indgange i langt de fleste fladskærme er noget helt andet...
Nu vi er ved det med plasma VS LCD.
1. kan et panasonic PX70 gode tåle at stå 10 timer og vise en blå skærm med lidt tekst på midten uden nogen bevægelse uden at lave burn in?(kæresten har det med at gå fra tv, så den optaget udsendelse hun så bliver færdig også står tv'et bare med den skærm på til jeg slår væk fra det igen)
Hvorfor i sådan et spørgsmål, det lyder som om det er et krav når du skal købe tv... Nej der er ikke noget tv der har godt af det selvom der meget sjældent forekommer burn-in på de nyere plasma... Heller ikke engang et CRT-tv har godt af den behandling, så spørgsmålet er om i overhovedet skal købe nyt tv før din kæreste kan finde ud af at slukke det gamle...
2. kan det tåle at kassen ligger ned på vej hjem fra forhandleren?, min bil er ikke stor nok til det kan stå op.
Der er ingen tv der har godt af at ligge ned, hverken CRT, LCD eller Plasma... Men rådet ved især plasma er at det skal stå op... Så jeg ville låne en større bil...
3. hvordan er det med sol lys der kommer id sidefra, har hørt det skulle være lidt skidt med plasma, og vores stue for solen ind fra siden fra kl ca 16 til 21.
De nye Pioneer plasma der kommer på gaden til maj efter hvad jeg har hørt, har en anden overflade der er mindre modtagelig overfor sollys...
4. hvor meget strøm bruger et 42" plasma i forhold til et 42" Lcd, mit nuværende 32" lcd bruger ca 87Watt når det kører, har selv målt det..
Det er som regel angivet på producenternes hjemmeside, men det er med forbehold du skal tage disse tal, for de passer som oftest ikke... Læs hellere nogle anmeldelser, de bruger nok ca. det samme, hvor plasma førhen var en strømsluger er det vendt lidt...
5. er fodbold på et plasma ikke bedre end Lcd, pga. plasma vist kun har 1 ms opdatering hvor Lcd typisk ligger på 6-8 ms ?? (jeg tænker på ghosting)
Mange plasma har under 1ms i opdatering, inkl. mit eget... Så jo der er plasma bedre...
6. under PX70 på edbpriser står der Video input formater: 720p, 1080i, 576p, 480p, 480i, 576i betyder det at den ikke kan klare inputtet på 1080p fra f.eks PS3 ? altså jeg ved godt den ikke kan vise det i 1920*1080, men kan den ikke nedscalere inputtet fra 1080P?
Jo det kan godt klare 1080P på HDMI-portene og nedskalere det til 1024*768P
bare lige et par spørgsmål, da jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.. |