| Forfatter |
|
baudits Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal jeg købe acer PH112, acer XD1170D, acer PH530 eller Optoma HD70 eller en helt anden i samme prisklasse?
PH112 har ingen digital indgange, kører 854X480 som standard opløsning og koster ca 3800.
XD1170D har en DVI indgang kører 800 x 600 og koster ca 4900.
PH5300 koster ca 7200 og har HDMI indgang og kører standardopløsning på 1080 x 720p hvilket OPtoma HD70 også gør. den koster ca 7800.
jeg ved at jeg skal bruge den til at se film fra min com(kan både køre igennem S-video og DVI), se fodboldskampe via indbygget tvkort i com, samt spille xbox 360.
de dyreste er selvfølgelig bedst, men er billedet meget bedre eller kun lidt i de forskellige situationer. vil det være smartest at købe den billige have den i måske 2-3 år og så købe en ny, eller kan det måske bedst svare sig at købe en af de dyreste nu?
jeg har også tænkt mig at se nogle projetorer live. selvom det ikke er sikkert at det lige kan blive disse.
er der nogen der har nogle ideér og bud på hvad de ville gøre?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage en Optoma HD70. De billige er så vidt jeg kan se dataprojektorer, og dem ville jeg ikke eje (med mindre det var for at vise powerpoint selvfølgelig).
Det er svært at sige, om det kan betale sig, men jeg vil i hvert fald ikke anbefale at købe noget, der ikke er beregnet til film og hjemmebio, så hellere finde en brugt udgave af en dyrere model.
|
| Til top |
|
| |
baudits Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for indlægget
hvordan kan du se de er dataprojektorer? det kan jeg ikke se.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har meget høj lysstyrke (ANSI lumens), lav opløsning og støjer meget - det plejer at være de vigtigste kendetegn.
Det lyder måske lidt sært, at det ikke er en god idé med høj lysstyrke - høj lyder jo godt - men den er alt for høj her til at kunne lave mørke
nuancer i film. Dataprojektorer er lavet til at vise powerpoint slides i rum med baggrundslys og derfor er de sjældent gode til sort.
Hvis du vil have noget billigere kan du evt se efter en brugt Sanyo Z4, Z3 eller Z2. Eller en Panasonic eller Hitachi.
Omvendt er den Optoma utrolig billig lige nu, så den ville jeg nappe, hvis det var mig
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt en Sanyo Z4 til 8000 leveret fra tyskland, og er meget tilfreds.. Indtil videre kører jeg bare med et mørklægningsgardin indtil jeg får banket et fastrammelærred sammen, og det er bare super.. Så den kan jeg sagtens anbefale..
__________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
baudits Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for indlæggene
er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med køb i tyskland. gode/dårlige butikker. kan udfra pricerunner.de se at jeg kan købe Optoma HD70 for ca 7000 kr fra tyskland. hvor den vil koste ca 7800 fra dk.
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke alle tyske netbutikker sender til danmark.. Købte hos digitalo.de dem havde jeg læst en del om herinde fra hvor en del andre havde handlet der.. valgte at købe med COD (cash on delivery) hvilket er efterkravsbetaling hvor du skal betale pakkens verdi i kontanter når UPS manden kommer og afleverer den.. Jeg bestilte Torsdag aften, og fredag morgen blev den afhentet af UPS, og jeg fik den tirsdag eftermiddag, så det gik helt fint..
__________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gode erfaringer med køb i Tyskland, men ville ikke gøre det for en besparelse på "kun" 800 kroner. Det er trods alt lidt mere besværligt at håndtere garantisager i Tyskland end i DK (forsendelse mm.).
|
| Til top |
|
| |