| Forfatter |
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg overvejer at købe en Pansonic plasmaskærm efter de prisfald der er sket på model 42PV60.
Jeg har dog et spørgsmål, vil det give problemer med burn-in hvis jeg spiller playstation med mine venner i 10-12 timer? Eller ser et 24 timer Lemans løb med et logo fra en tv kanal placeret i hjørnet af tvet ?
Håber nogen kan svare på det og har gode erfaringer med det (ingen burnin ).
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok fandt en persons vurdering:
"Men hvis du køber plasma og spiller spil, i 5+ timer ad gangen, med statiske elementer på skærmen, skal du dog huske at passe på med indbrænding. Ikke fordi det er et uundgåeligt faktum at man får indbrænding når man spiller spil (jeg og MANGE andre er f.eks. helt sluppet selvom vi er glade for PlayStation og Xbox), men man bliver nødt til at tænke over det hvis man insisterer på at spille i adskillige timer i træk uden pauser."
Nogen der kan bekræfte problemet eller er enige i at 5 timer er ca. max?
|
| Til top |
|
| |
Greekstar Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke du kan sætte noget max, men man skal hele tiden være
opmærksonm når man har et plasma tv. Hvis du ikke kan leve med det i
baghovedet, skal du gå efter noget andet..
__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo skrev:
Jeg har dog et spørgsmål, vil det give problemer med burn-in hvis jeg spiller playstation med mine venner i 10-12 timer? Eller ser et 24 timer Lemans løb med et logo fra en tv kanal placeret i hjørnet af tvet
? |
|
|
De der 10-12 timer vil jeg tro er i overkanten, men der er stor sandsynlighed for at det kan fjernes igen uden problemer. Men det er umuligt at sætte et antal timer på. Det kommer an på indstillinger, panel (alle paneler er forskellige) og 'intensiteten' af de statiske elementer. Hvis de forsvinder i ét minut for hver fire eller fem minutter de er på, så sætter de sig jo nok ikk' så nemt fast.
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige siges at den model du overvejer har ikke tendens til ligeså meget burnin som mange andre plasmamodeller.
Jeg har lg 42tommer plasma, og spiller en del xbox. I de første 20-30 timer kunne der godt komme lidt midlertidig indbrændning ved at spille 5 timer i træk(efter 5 min var det væk), men nu kan jeg roligt spille mange timer uden der sker noget.. __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret. Det er nok der det hænger for mig, at det kommer til at være en generende faktor at skulle bekymre mig om burn-in, i stedet for bare at nyde skærmen i de antal timer jeg ønsker at anvende den om det så skulle være et 24 timers Lemans løb.
Når men så håber jeg at der kommer nogle gode 42" Lcder med full HDTV opløsning......uden banding selvfølgelig som nogle nævner med sharps seneste modeller. De er ellers flotte men skal være uden bandingproblemer hvis jeg skal købe en. Hvordan kan det være Hifiklubben ikke har fået de seneste sharp op på deres hjemmeside? Måske er de i butikkerne? De sælger eller Sharp.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal skærmen kun anvendes til spillefilm, ville jeg nok stadig vælge en god plasma (Ikke de billige). Skal PCen være en del af billedet, skal du nok overveje hvor meget, i forbindelse med en plasma skærm. Ønsker du de samme friheder som computer monitorer giver, er der kun LCD.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal også være tilsluttet PC. Så det tyder på LCD er vejen, blev lige lidt jubelglad idet skærmen er sat ned i ca. 11.500 kr. men kan godt se at burn-in muligheden er der vis jeg anvender skærmen det meste af dagen i forbindelse med anvendelse af PC.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MULIGHEDEN er der ikke; RISIKOEN er der, hvis du ikke passer på.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep, det er lige det med formuleringen.
|
| Til top |
|
| |
østjyden Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
At spille 10 timer i træk synes jeg nu også lyder lidt vildt  Hold da en pause og drik lidt cola eller sådan noget  Jeg har selv en Panasonic PV60E, og billedet er utrolig flot. Jeg har dog ikke overvejet at spille på den - måske fordi min gamle playstation 1 ikke ligefrem frister mig
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver til mange timer, men sådan er det når vi er fire mand der skal igennem en golfturnering, og der siges skål en gang imellem. Der bliver da også holdt en enkelt madpause men det er også det.
|
| Til top |
|
| |
østjyden Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.  Jeg skal ikke kunne svare på om skærmen kan holde til det eller ej.
|
| Til top |
|
| |
AnfieldSE Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Luis Figo
Hvis du, som jeg, er interesseret i at spille PS2/xbox på din fladskærm og du ikke vil være bekymret for burn-in. Er LCD eneste udvej.
Ex. vil speedometret som er centralt og statisk placeret i Gran Turismo brænde sig fast efter flere timers brug.
Det kan viskes ud igen, men det er for træls,a t skulle bekymret for det hele tiden
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det kan viskes ud igen er det retention og ikke indbrænding.
|
| Til top |
|
| |
AnfieldSE Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og hvis det er retention, er det stadig et irritationsmoment, som ikke burde eksistere.
|
| Til top |
|
| |
PV600 Lukket konto

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis de stadigvæk er garanti på plasmaskærmen, kan man så ikke få den byttet, hvis der kommer burn-in?
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
| hvis de stadigvæk er garanti på plasmaskærmen, kan man så ikke få den byttet, hvis der kommer burn-in? |
|
|
Iflg. en ældre tråd, fralægger Pioneer sig ethvert ansvar for burn-in. Om andre fabrikater gør det samme, ved jeg ikke - men jeg kunne forestille mig, at Pioneer ikke var alene om holdningen. Vælger man plasma, accepterer man pr. definition risikoen for at ens investering bliver ødelagt af burn-in. Det "glemmer" man dog i reklamer, salgstaler m.m. - så de fleste opdager det først, når det er for sent.
Der er angiveligt stor forskel ml. fabrikater og årgange mht. følsomhed for burn-in - Panasonic skulle f.eks. sjældent få burn-in. Jeg ville ikke deltage i dette"lotteri"...
|
| Til top |
|
| |
jakobnygren Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Der er angiveligt stor forskel ml. fabrikater og årgange mht. følsomhed for burn-in - Panasonic skulle f.eks. sjældent få burn-in. Jeg ville ikke deltage i dette"lotteri"... |
|
|
Kaso, har du hørt om eller set nogen tråde her eller på recordere.dk eller flatpanals.dk hvor plasma ejere af de nyeste generationer pioneer og panasonic skærme har omtalt at de havde burnin problemer?? Jeg har ikke selv set nogen, men der kan være smuttere. I så fald vil jeg gerne have et link(s). Mvh
|
| Til top |
|
| |