Forfatter |
|
AngelOfAgony Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 09 December 2003 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står kraftigt og overvejer at bestille en Panny AE500 fra tyskland! Er der nogen som har gode/dårlige erfarringer dermed og måske kan anbefale en web butik?
|
Til top |
|
|
Danzig Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 10 December 2003 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve http://www.computeruniverse.net/ som jeg selv er blevet anbefalet herinde. De har en ret overskuelig hjemmeside (mange af siderne er på engelsk) og man har fuld returret i 14 dage.
Jeg har selv bestilt en projektor sidste torsdag. Den fik de på lager i går og afsendte den med UPS i dag....så nu varer det forhåbentlig ikke længe.
De har Panny 500 til 1.719 Euro + forsendelse per efterkrav 57 Euro
|
Til top |
|
|
Mr. Lunds Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
Sendt: 10 December 2003 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
På Panasonics tyske hjemmeside står der er at PT-AE500E kan leveres fra den 15.12.03??????
http://www.panasonic.de og søg på PT-AE500E
Er det en fejl????
Niels
|
Til top |
|
|
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 31 December 2003 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der andre der har haft erfaringer med køb af projektor i Tyskland. Overvejer selv meget kraftigt at investere i en panny 500 fra Tyskland. 
Mhv.
Michael
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 31 December 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft gode erfaringer med http://www.technikdirekt.de/main/mailform.asp i andre sammenhænge. Jeg har bla. købet et digital kamera, bestilte mandag aften og fik det fredag så det må siges at være hurtigt. Jeg har dog ikke købt en projektor der.
Anders
|
Til top |
|
|
Mlarsen Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt, skulle selv lige til at komme med en forspørgsel på samme firma, da de har billige priser, en fornuftig hjemmeside og stadig muligheden for at betale med visakort. Det kan være det er derfra man skal bestille...
Michael
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil meget gerne høre om dine erfaringer hvis du bestiller en projektor i Tyskland. Jeg har selv overvejet det, og valget står også mellem Z2 og AE500, men jeg hælder til Z2 pga. den mekaniske justering af linsen.
Anders
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 01 Januar 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underligt...!
Inde på www.panasonic.de koster AE300 500 Euro mere end AE500!  __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Mlarsen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man bestiller ved fx. http://www.technikdirekt.de så står der at hvis man ikke selv henter produktet så vil de sørge for at tildele én, et transport firma som så vil stå for transporten ( If the customer designates a delivery address outside the Federal Republic of Germany, customer herewith authorizes TECHNIKdirekt.de to mandate a transport company with delivery of the goods on customer's behalf, unless otherwise agreed.)
Kan man så stole på det firma der skal stå for transporten eller er der ingen problemer dér? Det kan måske også være at man kan aftale at få et kendt firma som UPS til at levere??
Hvordan fungerede det da du bestilte kamera Woody?
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte kameraet og de sendt det til mig. Jeg ved ikke hvilket firma de bruger til forsendelse, men dem som leverede pakken var Post Danmark. I øvrigt har jeg flere gange brugt technikdirekt og har ikke haft problemer med at mine ting ikke er blevet leveret. Men med en dyr ting som en projektor vil det selvfølgelig være en god ide at få forsendelsen forsikret. Men prøv at skriv til dem og hør hvilket firma de bruger, de forstår engelsk, hvis du som jeg har problemer med Tysk. De skriver i øvrigt også på deres hjemmeside:
We authorize in your name a transport company with the pick up and the delivery of your ordered goods, provided in our logistics center. The mentioned costs are the over-all costs for the delivery to your home
|
Til top |
|
|
WebLock Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danzig: Nå har du modtaget projektoren fra tyskerlandet af? Der er ikke noget mystisk med den, at den kun er på tysk eller sådan noget?
|
Til top |
|
|
Mlarsen Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man bestiller en vare på efterkrav i Tyskland, skal man så ligge inde med et par tusinde euro i lejligheden indtil den dag den bliver leveret eller hvordan fungerer det? I så fald ville det da være at foretrække at bestille et sted hvor der kan betales med VISA...? Er der nogen med erfaringer der?
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mlarsen skrev:
Hvis man bestiller en vare på efterkrav i Tyskland, skal man så ligge inde med et par tusinde euro i lejligheden indtil den dag den bliver leveret eller hvordan fungerer det? I så fald ville det da være at foretrække at bestille et sted hvor der kan betales med VISA...? Er der nogen med erfaringer der? |
|
|
På pr. efterkrav betaler du leverandøren ved din egen dør. Så det er en fordel frem for forudbetaling. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
På pr. efterkrav betaler du leverandøren ved din egen dør. Så det er en fordel frem for forudbetaling. [/QUOTE]
Men du kommer til at betale efterkravsgebyr - både tysk og dansk  . Betalingen sker i DKK ved efterkrav - postmanden regner om, og spørgsmålet er så, hvilken kurs han bruger og gebyret for omregningen er.
Jeg har også prøvet TecknikDirekt. Jeg forudbetalte, men jeg kan ikke huske, hvordan det blev leveret. Men der var ingen problemer. __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Men du kommer til at betale efterkravsgebyr - både tysk og dansk . Betalingen sker i DKK ved efterkrav - postmanden regner om, og spørgsmålet er så, hvilken kurs han bruger og gebyret for omregningen er. "
[/QUOTE]
Pr. efterkrav er en fordel fordi at man er sikker på at få varen før man betaler. Der har jo været så mange problemer med kunder som forudbetaler og slet ikke får deres varer.
Det gebyr de tager, kan ikke være ret meget. Hvis gebyret ikke er inkluderet i fragtprisen, har jeg ikke betalt gebyr fra sidst jeg handlede der nede.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
logmigpå Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 05 Januar 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har oprettet et nyt emne hvor man kan skrive hvis man har fundet AE500 billigt...
Det er under TV/PROJEKTION
emne: billigste Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
Mlarsen Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville bare lige fortælle at nu har jeg bestilt en Panasonic AE500 fra http://www.technikdirekt.de til 1657 + fragt så nu får vi at se hvornår den dukker op. Glæder mig meget 
De bruger forresten DPD (www.dpd.de) til at levere varen.
|
Til top |
|
|
logmigpå Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke med den!, Det er et godt valg! helt sikkert...
Bare lige et forslag: Lad være med at købe kabler osv før du har den eller har forhørt dig, for der er flere forskellige meninger om hvad der er bedst(mest optimale billedkvalitet) til den... opret evt et emne og bed om hjælp til det!!!! Nogle siger at du skal køre Scart (ja det lyder skørt, men...) og andre siger gennem computer-stikket og endelig er der nogle der sige component.... Jeg har selv købt en 300'er og er lidt i tvivl om hvilken indgang jeg skal bruge fra min DVD.
Men det kan jo være du er en HAJ til det :) og allerede har taget beslutningen... (men jeg har set i manualen til 300 at Panasonic skriver at scart er bedst...)
Og jeg skal ik spille klog eller noget... deler bare lige ud af mine egne bekymringer! 
Michael
|
Til top |
|
|