Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 01:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fastrammelærred til Sanyo projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg går lidt og overvejer at skifte mit rullelærred ud med et fastramme. Dels fordi jeg godt kunne tænkte mig en lidt større model ca. 100" fremfor mit 86" greyline Diplomat lærred, men også for at kunne eliminere samtlige ujævnheder på overfladen som et rullelærred godt kan give. Jeg synes nu ikke det er så slemt, men det irreterer mig alligevel en smule.

Umiddelbart ser det jo ud til at fastramme er en smule dyrere end rullelæreder, hvordan kan det egentlig være? og hvad skal jeg gå efter. Jeg tro en grå model vil være en fordel, da det skal bruges sammen med en Sanyo Z2 LCD projektor. Økonomisk set er smertegræsen på ~5000kr, og gerne meget billigere. Jeg ville fortrække en model med sort ramme omkring, synes det giver en rigtig god effekt.

Så det ville da være rart med nogle anbefalinger på fasterammelærreder.

Mvh Tobias

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Mit umiddelbare gæt, på hvorfor at rammelærred koster mere, vil være at de nok ikke har ligeså høj omsætning som træk og slip lærrederne (mere af et special produkt). Derfor vil de faste omkostningerne ikke kunne fordeles ud på et tilsvarende højt antal enheder. Det kan muligvis også være dyrt at transportere og opbevare et rammelærred da det fylder mere end de traditionelle modeller.

Der er en del herinde, som har lavet deres egne modeller og der er så vidt jeg har forstået en del at spare på dette. Jeg vil tro at du kan finde nogle af de forskellig indlæg igennem søge funktionen.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Maj 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej Fenris

Tak for dit svar, jeg ser det dog ikke som et alternativ at skulle lave mit eget lærred. Dels gider jeg ikke bruge tid på det, og så vil jeg bare gerne have et der er 100% i orden uden bølv

Men jov, der kan da være meget rigtigt i din teori omkring prisen - jeg undrede mig bare

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes