Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alternative og billige projektor-ophæng (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Molokgehenna
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har undersøgt en del om ophæng priser, modeller mm. for at få min projektor op at hænge.
Og et ordentligt ophæng f.eks. Vogels ophæng koster jo godt 1.000 kroner.

Jeg faldt over Mads Doss' idé der ser sådan ud:

Og så er der denne løsning (jeg også fik tip til af ham)
Fremgangsmåde:
Man tilpasser et stykke træplade så det har den rette form og størrelse. Det er vigtigt at pladens areal er større end projektorens bundareal. I bunden af projektoren er der gjort klar til tre skruer - og man borer nu tre tilsvarende huller i pladen og monterer projektoren til pladen (det er muligt at skruerne skal undersænkes i pladen for at de ikke laver mærker i loftet når det bliver hængt op). Hele molevitten kan nu hænges op, ved at man skruer pladen op i loftet. To skruer foran (ved linse-siden) og én skrue bagved (ved tilslutnings-siden) er den optimale metode. Det giver mulighed for at justere projektoren i vatter.
Fordelen ved denne metode er at projektoren kommer helt op under loftet og hænge, fremfor at den hænger i en arm, ned fra loftet

og så er der den klassiske og lidt dyre løsning fra vogel

Her er LB's ophæng så

Her har vi Ingeniørens

Tisto's ophæng

Her er anders_h's ophæng

OBS. Hvis konstruktørene/ejerne til nogle af de ophæng jeg allerede har vist ønsker at jeg skal fjerne deres billede, selv lave oplæget til det pågældende ophæng eller tilføje en guide eller kommentarer, kontakt da mig og så fikser vi det

Så jeg vil høre jer, har i brugt eller har en idé på hvordan et alternativt ophæng kan se ud uden at det skal koste 1.000 kroner??

Jeg har valgt at lave denne tråd, på trods af der er nogle lidt lignende, for at prøve på at få samling på hvilke ideér i har der ude, og måske få inspiration til mit eget ophæng.
Til top Vis Molokgehenna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molokgehenna

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

DIY: 150 kr

En plade med afstandsstykker til loftet, så det muligt at justere projektoren vha. møtrikker på maskinbolte placeret i projektorens ophængshuller.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Lidt fra rodeskuffen 

to hyldeknægte og en hylde samt lidt patentbånd!

hyldeknægtene er monteret med gennemgående bolte, da de sidder på oversiden af hylden og patentbåndet sikre at hylden ikke vipper forover. dette er en midlertidig opsætning, jeg er igang med at lave lidt pænere hyldeknægte

Jeg vil have en hylde, da jeg sidder lige under PJ og syntes at blæseren larmer for meget hvis den ikke er skærmet lidt! hylden gør at larmen er dæmpet lidt, så nu er det til at holde ud.

og bemærk venligst DVD ophænget, det er da DIY

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes