Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 05:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVI-HDCP? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gearned
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 03 August 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Da Jeg er nybegynder inde for området, og faldt over ordet DVI-HDCP tænkte jeg jaa!

Jeg ved godt hvad DVI vil sige, men med HDCP bagved gik det galt!

Men jeg ved at, der er en der ude der ved alt om det, så det ville være dejligt hvis en af jer lige ville give sig til kende. På forhånd TAK!

Til top Vis gearned's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gearned

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 August 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Kryptering af signalet for kopibeskyttelse, samme intention som macrovision på VHS.

HDCP bruges også på HDMI-connectoren, der bærer samme signal som DVI, blot også med digital audio.

Jeg tror det er et krav at understøtte HDCP - enten på DVI eller i form af HDMI - for at måtte kalde sig "HD Ready". 

Ved faktisk ikke om det bliver et krav for at kunne se HD-DVD når det kommer, men det er der sikkert en anden der gør  ?

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 August 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

MortenSchmidt skrev:

Ved faktisk ikke om det bliver et krav for at kunne se HD-DVD når det kommer, men det er der sikkert en anden der gør  ?

Jeg kan bekræfte at det vil blive et krav at TV/projektor understøtter HDCP for at man vil kunne afspille HD-DVD/Blu-Ray.

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

gearned
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 04 August 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

tak for svarene de var brugbare!
Til top Vis gearned's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gearned

|Neo|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 August 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Så en udsendelde forleden, hvor DR forklarede omrking HDTV udsendelser....i år 2006 skal de sammen med de andre EBU medlemmer, finde ud af strategien i udrulning af Digital tv. Derefter skal de igang, de mente at det analoge tv signal da stadig ville kører frem til år 2020.

Mange spørg jo også sig selv....hvad med HDCP...mange har jo købt fladskærme uden det men stadig med DVI port. DR er stadig i tvivl om de vil code deres signal eller ej. Problemet bliver TV3 osv de bliver sikkert bedt om at det skal kodes, og så får vi problemerne........

Til top Vis |Neo|'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af |Neo|

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hvis tv-udsendelserne sendes ukodede (ikke kodet med HDCP) vil det så være muligt at se udsendelse med udstyr (TV og afspiller) der understøtter HDCP? 

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

|Neo| skrev:

Så en udsendelde forleden, hvor DR forklarede omrking HDTV udsendelser....i år 2006 skal de sammen med de andre EBU medlemmer, finde ud af strategien i udrulning af Digital tv. Derefter skal de igang, de mente at det analoge tv signal da stadig ville kører frem til år 2020.

Nu så jeg ikke udsendelsen, men er du sikekr på de sagde at det analoge signal ville køre frem til 2020? Mon ikke det har været SD (standard definition) signalet der fortsætter?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

|Neo|
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
|Neo| skrev:

Nu så jeg ikke udsendelsen, men er du sikekr på de sagde at det analoge signal ville køre frem til 2020? Mon ikke det har været SD (standard definition) signalet der fortsætter?

Det er jeg sikker på det var...Han snakkede om at de ville ikke træde Hr. og Fru. Danmark over tæerne, og for at være sikker på at kunne tilfredstille alle ville det hører i en 10-15 år endnu. Det jo ikke alle der har råd til en flad.

|Neo|
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

nicoleif skrev:

Hvis tv-udsendelserne sendes ukodede (ikke kodet med HDCP) vil det så være muligt at se udsendelse med udstyr (TV og afspiller) der understøtter HDCP? 

Efter hvad jeg har kunnet finde ud af så ja...Det er den anden vej den ikke går...til stor sorg for os som har ofret en mindre bil på et Fladskærms TV.

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

|Neo| skrev:
MichaelWB skrev:
|Neo| skrev:

Det er jeg sikker på det var...Han snakkede om at de ville ikke træde Hr. og Fru. Danmark over tæerne, og for at være sikker på at kunne tilfredstille alle ville det hører i en 10-15 år endnu. Det jo ikke alle der har råd til en flad.

Efter hvad jeg har hørt (fra en talsmand fra DR) og læst, så lukker det ananloge sendenet i 2009. Hr og Fru DK, vil kunne få en konverter, så de stadig kan bruge deres CRT TV, sammen med det digitale sendenet...

Rune

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes