Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 05:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVI-HDCP? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gearned
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 03 August 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Da Jeg er nybegynder inde for området, og faldt over ordet DVI-HDCP tænkte jeg jaa!

Jeg ved godt hvad DVI vil sige, men med HDCP bagved gik det galt!

Men jeg ved at, der er en der ude der ved alt om det, så det ville være dejligt hvis en af jer lige ville give sig til kende. På forhånd TAK!

Til top Vis gearned's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gearned

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 August 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Kryptering af signalet for kopibeskyttelse, samme intention som macrovision på VHS.

HDCP bruges også på HDMI-connectoren, der bærer samme signal som DVI, blot også med digital audio.

Jeg tror det er et krav at understøtte HDCP - enten på DVI eller i form af HDMI - for at måtte kalde sig "HD Ready". 

Ved faktisk ikke om det bliver et krav for at kunne se HD-DVD når det kommer, men det er der sikkert en anden der gør  ?

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 August 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

MortenSchmidt skrev:

Ved faktisk ikke om det bliver et krav for at kunne se HD-DVD når det kommer, men det er der sikkert en anden der gør  ?