Forfatter |
|
gearned Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 03 August 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Jeg er nybegynder inde for området, og faldt over ordet DVI-HDCP tænkte jeg jaa!
Jeg ved godt hvad DVI vil sige, men med HDCP bagved gik det galt!
Men jeg ved at, der er en der ude der ved alt om det, så det ville være dejligt hvis en af jer lige ville give sig til kende. På forhånd TAK!
|
Til top |
|
|
MortenSchmidt Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 03 August 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kryptering af signalet for kopibeskyttelse, samme intention som macrovision på VHS.
HDCP bruges også på HDMI-connectoren, der bærer samme signal som DVI, blot også med digital audio.
Jeg tror det er et krav at understøtte HDCP - enten på DVI eller i form af HDMI - for at måtte kalde sig "HD Ready".
Ved faktisk ikke om det bliver et krav for at kunne se HD-DVD når det kommer, men det er der sikkert en anden der gør ?
|
Til top |
|
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 03 August 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenSchmidt skrev:
Ved faktisk ikke om det bliver et krav for at kunne se HD-DVD når det kommer, men det er der sikkert en anden der gør ?
|
|
|
Jeg kan bekræfte at det vil blive et krav at TV/projektor understøtter HDCP for at man vil kunne afspille HD-DVD/Blu-Ray.
|
Til top |
|
|
gearned Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svarene de var brugbare!
|
Til top |
|
|
|Neo| Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så en udsendelde forleden, hvor DR forklarede omrking HDTV udsendelser....i år 2006 skal de sammen med de andre EBU medlemmer, finde ud af strategien i udrulning af Digital tv. Derefter skal de igang, de mente at det analoge tv signal da stadig ville kører frem til år 2020.
Mange spørg jo også sig selv....hvad med HDCP...mange har jo købt fladskærme uden det men stadig med DVI port. DR er stadig i tvivl om de vil code deres signal eller ej. Problemet bliver TV3 osv de bliver sikkert bedt om at det skal kodes, og så får vi problemerne........
|
Til top |
|
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 723
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis tv-udsendelserne sendes ukodede (ikke kodet med HDCP) vil det så være muligt at se udsendelse med udstyr (TV og afspiller) der understøtter HDCP?
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|Neo| skrev:
Så en udsendelde forleden, hvor DR forklarede omrking HDTV udsendelser....i år 2006 skal de sammen med de andre EBU medlemmer, finde ud af strategien i udrulning af Digital tv. Derefter skal de igang, de mente at det analoge tv signal da stadig ville kører frem til år 2020. |
|
|
Nu så jeg ikke udsendelsen, men er du sikekr på de sagde at det analoge signal ville køre frem til 2020? Mon ikke det har været SD (standard definition) signalet der fortsætter? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
|Neo| Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|Neo| skrev:
Så en udsendelde forleden, hvor DR forklarede omrking HDTV udsendelser....i år 2006 skal de sammen med de andre EBU medlemmer, finde ud af strategien i udrulning af Digital tv. Derefter skal de igang, de mente at det analoge tv signal da stadig ville kører frem til år 2020. |
|
|
Nu så jeg ikke udsendelsen, men er du sikekr på de sagde at det analoge signal ville køre frem til 2020? Mon ikke det har været SD (standard definition) signalet der fortsætter?
|
|
|
Det er jeg sikker på det var...Han snakkede om at de ville ikke træde Hr. og Fru. Danmark over tæerne, og for at være sikker på at kunne tilfredstille alle ville det hører i en 10-15 år endnu. Det jo ikke alle der har råd til en flad.
|
Til top |
|
|
|Neo| Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Hvis tv-udsendelserne sendes ukodede (ikke kodet med HDCP) vil det så være muligt at se udsendelse med udstyr (TV og afspiller) der understøtter HDCP?
|
|
|
Efter hvad jeg har kunnet finde ud af så ja...Det er den anden vej den ikke går...til stor sorg for os som har ofret en mindre bil på et Fladskærms TV.
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|Neo| skrev:
MichaelWB skrev:
|Neo| skrev:
|
|
Nu så jeg ikke udsendelsen, men er du sikekr på de sagde at det analoge signal ville køre frem til 2020? Mon ikke det har været SD (standard definition) signalet der fortsætter?
|
|
|
Det er jeg sikker på det var...Han snakkede om at de ville ikke træde Hr. og Fru. Danmark over tæerne, og for at være sikker på at kunne tilfredstille alle ville det hører i en 10-15 år endnu. Det jo ikke alle der har råd til en flad.
|
|
|
Efter hvad jeg har hørt (fra en talsmand fra DR) og læst, så lukker det ananloge sendenet i 2009. Hr og Fru DK, vil kunne få en konverter, så de stadig kan bruge deres CRT TV, sammen med det digitale sendenet...
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|