Forfatter |
|
gearned Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 03 August 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Jeg er nybegynder inde for området, og faldt over ordet DVI-HDCP tænkte jeg jaa!
Jeg ved godt hvad DVI vil sige, men med HDCP bagved gik det galt!
Men jeg ved at, der er en der ude der ved alt om det, så det ville være dejligt hvis en af jer lige ville give sig til kende. På forhånd TAK!
|
Til top |
|
|
MortenSchmidt Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 03 August 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kryptering af signalet for kopibeskyttelse, samme intention som macrovision på VHS.
HDCP bruges også på HDMI-connectoren, der bærer samme signal som DVI, blot også med digital audio.
Jeg tror det er et krav at understøtte HDCP - enten på DVI eller i form af HDMI - for at måtte kalde sig "HD Ready".
Ved faktisk ikke om det bliver et krav for at kunne se HD-DVD når det kommer, men det er der sikkert en anden der gør ?
|
Til top |
|
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 03 August 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenSchmidt skrev:
Ved faktisk ikke om det bliver et krav for at kunne se HD-DVD når det kommer, men det er der sikkert en anden der gør ?
|
|
|
Jeg kan bekræfte at det vil blive et krav at TV/projektor understøtter HDCP for at man vil kunne afspille HD-DVD/Blu-Ray.
|
Til top |
|
|
gearned Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 04 August 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svarene de var brugbare!
|
Til top |
|
|
|Neo| Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|