Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp valg af projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ancher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hjælp

Jeg vil gerne have en projektor, og ved ikke, hvad jeg skal vælge som koster højst kr. 15.000.

Lærredet vil blive et Diplomat 77" Greyline.

Og DVD'en vil blive en med DVI enten Arcam 79, Denon A11, Marantz 8400 eller Pioneer 868.

Jeg var indtil for få uger siden lun på Sanyo Plz2; men nu er Infocus på banen med 4805. Den har dog lavere opløsning, men nogen siger, at det er ligemeget medmindre, jeg ikke skal bruge den til computer.

Er der nogen med gode idéer her?

Ancher

Til top Vis Ancher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ancher

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skulle købe ny projektor i dag, ville jeg nok se lidt nærmere på Hitachi PJ-TX100.
Infocus kender jeg desværre ikke.

Se denne tråd.

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Z2 som jeg også brugte med DVI fra en Samsung og en Yamakawa ( ikke lige den priskalsse du nævner). Det giver et rigtigt flot billede. Ligeledes har jeg haft Hitachien på prøve en enkelt dag. Der er ingen tvivl om at i velbelyste og kontrast flydte scener producerer de begge et meget flot billede, nogle godt masterede film som fx HULK, ligner næsten HD materiale. ( Hitachien er nok den bedste af de to der ellers er næsten ens i præstationer og brugervenlighed)

MEN, så snart man kommer indenfor i halvmørke står begge disse prjektorer efter min mening af. Den manglende evne til at vise kontrast giver en fornemmelse af et gråt slør over billedet.

Jeg har førhen afvist alle tanker om DLP maskiner fordi regnbueeffekterne gjorde mig skær efter få minuters anskuning, men med de ny og hurtigere farvehjul er dette ikke længere et problem. Så mit råd vil være at anskaffe dig en DLP maskine. De har lige det nøk bedre kontrast som gør især de halvmørke scener langt mere seværdige og deres sortniveau er også noget bedre.

Ud over den ny "lille" infocus du nævner er der også en BenQ i den prisklasse som skulle være rigtigt god. PE 7800, her er et link til en Svensk forhandler hvor jeg har købt min 8700+ ( det er en ægte 16:9 maskine jeg ved ikke hvorfor de skriver XGA)

http://www.inetdata.se/tillbehorframeset.asp

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes