Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ingen HD lyd med PS3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Da min receiver stod af igår er jeg nu på jagt efter en ny. Og da jeg har en PS3 kunne det jo være fedt med lidt HD lyd! Men da jeg var nede i Hi-Fi Klubben idag fik jeg at vide at PS3 ikke kan køre HD lyd.

Det er jeg mildest talt lidt overrasket over, den har jo alle dekoderne indbygget!

Er der nogen kan gøre mig lidt klogere?

Havde ellers lige fundet en mulig ny receiver, men hvis jeg ikke kan køre HD lyd er det ikke så spænde...
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Men da jeg var nede i Hi-Fi Klubben idag fik jeg at vide at PS3 ikke kan køre HD lyd.

Der er tale om løgn eller uvidenhed. PS3'en kan netop dekode samtlige HD-lydformater, og sende dem via HDMI til receiveren som Lineær PCM. Receiveren skal bare understøtte PCM via HDMI, og det gør alle undtagen de allermindste modeller med HDMI på. Denon AVR-1610 og Marantz SR4003 er f.eks. de respektive fabrikanters mindste modeller som understøtter PCM via HDMI, og de fås til ret få tusinde kroner.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg syns da osse det lød helt forkert. Har du selv erfaring med PS3 og HD lyd?

Og ved du hvor man kan se om en receiver understøtter PCM gennem HDMI?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt HD-lyd fra PS3 indtil for nylig, hvor jeg skiftede PS3 ud med en Oppo.

Det fungerer uden problemer, hvis bare man indstiller PS3 til multikanal PCM. Der står godt nok ikke noget om
HD-lyd i receiverens display, men man skal jo også kigge på filmen og ikke på displayet.

Næsten alle receivere med HDMI understøtter PCM. Det var kun i de første modeller med HDMI, at nogle producenter
ikke gav mulighed for lyd via HDMI. Dvs. alle receivere, der i dag sælges i Hifiklubben fx, ville jeg gætte på kan det.
Og i hvert fald alle receivere, der selv kan afkode HD-lyd.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Han må da have været lidt af en tumpe. Det er virkelig dårlig rådgivning i en "ekspert butik" må jeg nok sige.

Men tak til jer alle, det er da rart at vide hvor man kan få kvalificeret hjælp!

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Jeg syns da osse det lød helt forkert. Har du selv erfaring med PS3 og HD lyd?

Ja, indtil for et halvt år siden brugte jeg en PS3 sammen med min Marantz SR4001.

Mr_Tarantino skrev:

Og ved du hvor man kan se om en receiver understøtter PCM gennem HDMI?

Det kan læses i apparatets specifikationer. Inde på HFK's hjemmeside kan det f.eks. ses på AVR-1509 produktsiden under minus i boksen 'kort og godt'.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Næsten alle receivere med HDMI understøtter PCM. Det var kun i de første modeller med HDMI, at nogle producenter ikke gav mulighed for lyd via HDMI. Dvs. alle receivere, der i dag sælges i  hifiklubben fx, ville jeg gætte på kan det.

De allermindste modeller kan i visse tilfælde ikke. Som nævnt er Denon AVR-1509 (som vel er sidste års model) en af disse, og sidste års mindste Onkyo AV-receiver kunne såvidt jeg husker heller ikke.

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg ikke husker fejl, så er der da blevet snakket om herinde at det ikke var alle de nye lyd formater man fik udnyttet ved en PS3

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

De er kommet til den med en opdatering for snart længe siden.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Ja, det er godt nok ved at være lang tid siden, at PS3'en også fik understøttelse af de to DTS-HD formater. Det var en af de allerførste afspillere, hvis ikke den allerførste, der kunne dekode DTS-HD HR og MA internt.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Af de receivere vi har der kan de fleste håndterer det. Undtagelsen er Denon AVR1509, AVR1709 og NAD T737, NAD T765 (kommer snart med HD modul) og så alle Cambrigde modellerne.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Så er det jo ikke så smart at en person i en af jeres butikker siger det stik modsatte... 

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Det har du sådan set ret i, men det er ikke alle der har hovedet på sømmet når det kommer til surround. En del af vores personale er stereo-freaks og så kan der godt smutte lidt ting ind imellem.

Jeg kan kun beklage, men jeg har ansvaret for Randers og kan af gode grunde ikke holde for andre.

Vil dog opfordre til evt. at sende en mail til den pågældende og gøre dem opmærksom på, at de har villedt istedet for vejledt. Den eneste måde vi kan lære på er når vi får at vide vi tager fejl.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Frimann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 August 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Ved I om Denon AVR-1910 eller Denon AVR-1610 vil kunne bruges sammen med PS3, eller understøtter de ikke PCM gennem HDMI?
Der står følgende under "Specielle fordele":

+ indbyggede dekodere for alle HD-lydformater

Og lige et lille tillægsspørgsmål.
Vil receiveren løse eventuelle "Handshake" problemer mellem en InFocus X10 projektor og en Playstation 3?
Til top Vis Frimann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frimann

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

De understøtter begge PCM via HDMI. Ellers ville det stå der, at de ikke gjorde.

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 05 August 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg havde fået lidt samme idé, da jeg anskaffede mig en PS3. Jeg tænkte YES nu er den bare hjemme både billed og lydmæssigt, men nej jeg blev også hurtigt klogere på det punkt. Så jeg gjorder det at jeg anskaffede mig en nu Surround Reciver og lavede en lyd test sammen med en kammerat som hedder PS3 vs Panasonic DMP-BD 35, hvor vi blev enige om at Panaen var bedre på lyd siden, så sådan måtte ejg også anskaffe mig, hvilket jeg så har gjort og helt klart tilfreds og glad. Nu bliver PS3 kun brugt til at spille spil på og bliver på ingen måde brugt til at afspille film på, da i mine og min kammerats øre er PS3eren dårlig på lyd siden. Dette blev min løsning for at få HD formater og på en ordenligt måde efter min mening.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Hvis din forstærker kan modtage LPCM via HDMI laver PS3 jo HD lyden med dens indbyggede dekodere. Men om der er forskel på lyden mellem de to kan jeg ikke udtale mig om. Personligt synes jeg at PS3 lyder ualmideligt godt bare med alm. DTS og DD. 

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 August 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Personligt synes jeg at PS3 lyder ualmideligt godt bare med alm. DTS og DD. 

Så har du godt nok nogle lave referancer

For mig er PS3 noget af det ringeste man kan anskaffe sig rent lydmessigt

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 05 August 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enige med Pierre. Jeg er på heller ingen måde overrasket over lyden på en PS3 ved afspilling af film. jeg blev på ingen måde tilfreds da jeg fandt ud af at der er forskel lydmæssigt.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Pierre: Efter have set dit setup som nok har stået dig i 100.000 kr er der jo nok særdeles meget som lyder knap så godt i dine øre, men for en som mig der ikke gider bruge den slags penge på lyd er en PS3 jo sikkert mere end nok til alm. brug? 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes