Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVDO Edge = Spare på afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chabang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 06 April 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Jeg er ude i at skulle have en Blue-Ray afspiller snart, og da jeg gerne ville have både en habil DVD og Blue-Ray afspiller i én havde jeg set meget på Oppo's BDP-83 afspiller. I den forbindelse kom jeg så til at overveje, om der måske ville være meget at hente ved at købe en DVDO Edge scaler i stedet og så bare købe en billige afspiller, når scaleren alligevel kan klare billedet.

OT spørgsmål:
Jeg er godt klar over at DVDO Edge'en ville være en dyrere løsning, men jeg tænker den også kan håndtere andre signaler en bare Blue-Ray og DVD signalet fra en afspiller? Ville det være muligt at køre det almindelige TV-signal igennem Edge'en og få den til at opskalere billedet? Jeg har en Zaptor box, så har egentlig digitalt TV signal, men kan man ikke sende signalet igennem Edge'en fra Zaptor boxen og så op til TV'et?
Til top Vis Chabang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chabang

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 06 April 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jo da, det er den løsning jeg har valgt. Jeg har en Pio BD - den kan sende materialet uskaleret ud. Dvs. den sender source ud - om det er 1080p eller lavere (også interlaced).
Den sidder til min DVDO egde... Jeg får snart mit nye TV, og her skal bruges en ekstern tuner (KRP 500M), og den regner jeg også med at køre over edgen.
Min Xbox er også tilsluttet.

Din Zaptor har vil HDMI ud? Så det eneste du skal tjekke er at den kan spytte source ud, så zaptor-boksen IKKE opskalerer!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 06 April 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

mit umiddelbare svar vil være: nej, det er bedre med en god afspiller. Oppo'en som du nævner mener jeg i øvrigt bruger anchor bays videoprocessorteknologi, så i den forbindelse vil det nok ikke gøre den helt store forskel. Dog er fordelen ved scaleren jo at man kan køre flere kilder igennem. Jeg er dog ikke helt hjemme i edge, men jeg mener at en del af de indstillinger som der er i nogle af deres andre mangler, hvilket ikke nødvendigvis er en fordel ved tv signaler. Her må du nok have en på banen der har erfaring med flere forskellige (Otto?). Jeg vil dog mene at du først bør investere i en videoprocessor når resten af udstyret er iorden, ellers får du ikke det optimale ud af den. Iøvrigt er der mig bekendt ingen Blu Ray afspillere der kan spytte 576i ud via HDMI ved DVD-afspilning, eller for den sags skyld "huske" at den skal bruge komponent 576i ved DVD'er.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Jo da, det er den løsning jeg har valgt. Jeg har en Pio BD - den kan sende materialet uskaleret ud. Dvs. den sender source ud - om det er 1080p eller lavere (også interlaced).

også 576i på HDMI udgangen?

Chabang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 April 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Ellers kan jeg vel lede det signal ud med et s-video stik? Edge'en opskalerer jo også analoge signaler til 1080p, ikke kun hd signaler.

Tror jeg vil se lidt nærmere på den DVDO Edge.
Til top Vis Chabang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chabang

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Asklepios skrev:

Ja, den har source direct, så det spytter det ud der ligger på skiven - OGSÅ interlaced...  Det var jo derfor jeg valgte Pio, og ikke mange af de andre udmærkede BD-afspillere.

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt kan det nævnes at Onkyo også benytter Anchor Tech. i deres recievere, men der er vel ingen der vil mene de har fået lige så meget ud af chippen som DVDO? Desværre ser man gang på gang at chippen sælger, men at den er mindre godt implementeret...

Jeg har gjort hvad Otto mener er bedst, som jeg har forstået på ham (hans tråde), nemlig en KRP-500M og en DVDO Edge - den tager ALT også fra dit TV-signal (hvis din Zaptor har "source direct"). Også jeg mener det er den helt rigtige løsning, medmindre man har råd til en af de større scalere...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Iøvrigt kan det nævnes at Onkyo også benytter Anchor Tech. i deres recievere, men der er vel ingen der vil mene de har fået lige så meget ud af chippen som DVDO? Desværre ser man gang på gang at chippen sælger, men at den er mindre godt implementeret...

nu er det jo anchor bay selv der laver DVDO, så det kan vel næppe overraske at det er dem der udnytter deres teknologi bedst. Iøvrigt mener jeg ikke at onkyos receivere kan indstilles seperat pr. indgang.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
brasch skrev:

Asklepios skrev:

Ja, den har source direct, så det spytter det ud der ligger på skiven - OGSÅ interlaced...  Det var jo derfor jeg valgte Pio, og ikke mange af de andre udmærkede BD-afspillere.

hvilken model er det? Jeg synes jeg læste et eller andet sted at lx91 ville slå hdmi udgangen fra hvis man valgte 576i?

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Asklepios skrev:

nu er det jo anchor bay selv der laver DVDO, så det kan vel næppe overraske at det er dem der udnytter deres teknologi bedst. Iøvrigt mener jeg ikke at onkyos receivere kan indstilles seperat pr. indgang.

Nææ, men det var bare lidt i analogi til Oppo og deres anvendelse af chip osv...  Bare fordi der sidder en klasse chip i, fungerer den ikke altid optimalt.

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes