| Forfatter |
|
Mor4thi Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har købt en PS3 til Blueray afspildning og det ser sku ret godt ud, men jeg har problemer med lyden, min sub reagere ikke særlig meget ind imellem, og det lyder lidt fesen. Jeg har indstillet den til at køre dolby og dts - Linear PCM 2 44.1 kHz og Linear PCM 2 48 kHz og jeg går ud fra at det er de rigtige indstillinger? Jeg har testet de samme indstillinger på en anden PS3 og det lyder bragene godt Men tror i min PS3 er defekt? jeg er bare bange for at hvis jeg sender den til ombytning vil det tage 3 mdr+ inden jeg får den igen, jeg har en kamerat som arbejder i Merlin, og han oplever det hele tiden, altså lang vente tid Har i nogle gode råd?
update:
Glemte at fortælle at når jeg spiller Guitar hero 4 reagere subben måske lidt for meget. det er kun film jeg har disse problemer.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mor4thi skrev:
|
jeg har en kamerat som arbejder i Merlin, og han oplever det hele tiden, altså lang vente tid
|
|
|
Nej du har ikke, de er gået fallit, og det kan være skylden til den eventuelle ventetid du kan have hørrt om i gamle dage. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken receiver bruger du og hvordan transportere du lyden fra PS3 til receiveren?
MVH WRONG
EDIT: Den med Merlin var nu god  __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min har umiddelbart samme indstilling og virker fint, har du haft den koblet på internettet efter du har fået den og opdateret softwaren?
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg forstår dig ret, så indstiller du den til at downmixe DD / DTS til LPCM 2ch. ?
Så er der jo heller ikke noget sub spor?
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun det problem at min optisk startede med at virke hvert 2. sekund og nu virker l**tet ikke mere
__________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Har kun det problem at min optisk startede med at virke hvert 2. sekund og nu virker l**tet ikke mere  |
|
|
Har du prøvet med et andet kabel...? Evt. prøvet med en anden enhed (dvd afspiller e.lign.) og se omdet virker. Så kan du jo udelukke ente PS3 eller receiveren!
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ikke receiveren  Prøver lige senere i aften med min dvd
__________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Mor4thi Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok jeg havde en ven som arbejdede i Merlin så hehe, og det er ikke så længe siden han fik sin ombyttet men han arbejder i Expert nu, havde jeg bare glemt Det lyder lidt spøjst men ifølge ham, er det Nordisk film som tager sig af reperationerne, men har lige snakket med ham igen, og det var kun 1½ mdr. ik 3 mdr det tog men det er alligvel lang tid vil jeg mene.
Jeg har opdateret til det nyeste firmware, og jeg kører via optisk udgang til en Denon avr 1907. Det sjove er bare at det lyder meget bedre når jeg kobler en anden ps3 til :( Hvis det nu var en indstillings mulighed på forstærkeren, burde det jo også lyde forkert på den anden ps3 jeg testede?
Pugholm: Hvad er LPCM 2ch?
ps. Linear PCM 2 44.1 kHz og Linear PCM 2 48 kHz var slået til automatisk, de er i nogle grå felter som ikke kan markeres væk, men hvad de gør, ved jeg ikke
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mor4thi skrev:
|
ok jeg havde en ven som arbejdede i Merlin så hehe, og det er ikke så længe siden han fik sin ombyttet men han arbejder i Expert nu, havde jeg bare glemt Det lyder lidt spøjst men ifølge ham, er det Nordisk film som tager sig af reperationerne, men har lige snakket med ham igen, og det var kun 1½ mdr. ik 3 mdr det tog men det er alligvel lang tid vil jeg mene.
Jeg har opdateret til det nyeste firmware, og jeg kører via optisk udgang til en Denon avr 1907. Det sjove er bare at det lyder meget bedre når jeg kobler en anden ps3 til :( Hvis det nu var en indstillings mulighed på forstærkeren, burde det jo også lyde forkert på den anden ps3 jeg testede?
Pugholm: Hvad er LPCM 2ch?
ps. Linear PCM 2 44.1 kHz og Linear PCM 2 48 kHz var slået til automatisk, de er i nogle grå felter som ikke kan markeres væk, men hvad de gør, ved jeg ikke
|
|
|
Du skal ind i BD menuen på PS3eren og indstille "optisk ud" til bitstream. Det samme skal du gøre under "lydindstillinger"
Ligeledes skal du ind i menuen på din denon og fortælle den hvilke højttalere der er sat til(det kan du jo klare med autosetup hvis du ikke allerede har gjort) samt fortælle den hvilken lydkolde du benytter, altså optisk 1-2-3- eller 4 alt efter hvor mange indgange den har.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |