| Sendt: 24 Januar 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj allesammen.
Her er forhistorien til mit spørgsmål:
Jeg har en kammerat, som er uhyre stolt af hans PS3 og dens "Fantastiske" muligheder for at opskalere alm dvdfilm på hans 46" Samsung fladskærm. Ifølge ham selv, er det "lige" før at det næsten er ligeså fantastisk som kvaliteten på blu-ray... (Jeg er klar over at dette nok nærmere er en høne, frem for egentligt fakta).
Alligevel har det dog vagt min interesse lidt. Jeg er utroligt glad for at se film, og har efterhåneden en del alm dvd film hjemme i skabet.
Mit nuværende setup består af en Denon 1920, som jo efterhånden er en ældre sag, samt en Sanyo Z5 projekter. Jeg ved at min Denon har mulighed for at opskalere en smule, men sikkert ikke særligt meget (Jeg kan i hvertflad ikke rigtigt se forskellen, når jeg retter mine indstillinger på maskinen). Jeg kører selvfølgeligt med HDMI-kabel.
Ville jeg få noget ud af at investere i enten en PS3, Samsung P2500 eller en Panasonic BD35 hvad angår opskaleringsmulighederne og resultatet af det "forbedrede" billede? Jeg ville selvfølgeligt få mulighed for at afspille blu-ray film, men nu gik mine tanker mest mod de alm dvd film...
Det er klart, at jeg langt hellere ville investere i en mere high end blu-ray afspiller, men det må vente til pengepungen ligesom er enig i den drøm ;-)
Håber I kan være en smule behjælpelige...
|