| Forfatter |
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa Jeg har en fornuftig stereoforstærker og et par fornuftige højtalere. Jeg kunne godt tænke mig en Blu-ray afspiller, men... Jeg vil gerne have mulighed for at udnytte den høje opløsning i de nye lydformater DTS-master osv. (eller hvad de nu hedder) og også de "gamle" DTS spor på dvd, da mine højtalere fortjener det  Kan det lade sig gøre? Altså noget med afkodning af lydsporene i en Blu-ray afspiller og samkørsel af 8.1 spor -> 2 kanaler...? Hvis ja, hvilke modeller kan dette? Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 04:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal de bare have analog stereo udgang?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
| skal de bare have analog stereo udgang? |
|
|
Nej de skal kunne afkode og mixe DTS-HD Master sammen til 2 kanaler Digital/analog, så vidt jeg forstår. Det kan SONY BDP-S550, min BDP-S350 kan f.eks ikke.
Dog vil jeg sige at vælger jeg ukomprimeret lydspor er lyden godt nok lækker og jeg kører også 2,0 Bio __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Cornell skrev:
prse skrev:
| skal de bare have analog stereo udgang? |
|
|
Nej de skal kunne afkode og mixe DTS-HD Master sammen til 2 kanaler Digital/analog, så vidt jeg forstår. Det kan SONY BDP-S550, min BDP-S350 kan f.eks ikke.
Dog vil jeg sige at vælger jeg ukomprimeret lydspor er lyden godt nok lækker og jeg kører også 2,0 Bio |
|
|
Kan BDP-S550 så "outputte" alle de formater fra dvd og Bluray man får lyst til at smide efter den, i 2.0 analog uden nogen former for komprimering? Jeg er gået fra 5.0 til 2.0 i min bio, og nyder det  - det var nemmere at få høj kvalitet lyd på denne måde...
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tvivler stærkt på det kan svare sig at hive et stereo signal ud fra de nye formater i forhold til de gamle. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
jeg tvivler stærkt på det kan svare sig at hive et stereo signal ud fra de nye formater i forhold til de gamle. |
|
|
Hvorfor? Højere opløst lyd er vel bedre end lavere opløst lyd?
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 03:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten så jeg at sony har en top model 5000ES, med følgende specs:
bitstream out
|
Ja |
|
-afkodning
|
Ja |
|
bitstream out
|
Ja |
|
Plus-afkodning
|
Ja |
|
Plus bitstream out
|
Ja |
|
-afkodning
|
Ja |
|
bitstream out
|
Ja |
|
DTS-afkodning
|
Ja |
|
DTS bitstream out
|
Ja |
|
Afkodning af DTS-HD High Resolution Audio
|
Ja |
|
DTS-HD High Resolution Audio bitstream out
|
Ja |
|
Afkodning af DTS-HD Master Audio
|
Ja |
|
DTS-HD Master Audio bitstream out
|
Ja |
|
Audio
|
192 kHz/24 bit |
Til sammenligning har 550 følgende specs:
bitstream out
|
Ja |
|
Dolby TrueHD-afkodning
|
Ja |
|
Dolby TrueHD bitstream out
|
Ja |
|
Afkodning af DTS-HD Master Audio
|
Ja |
|
DTS-HD Master Audio bitstream out
|
Ja |
|
Audio
|
192 kHz/24 bit |
Betyder det mon at det kun er topmodellen 5000ES der kan outputte 2.0 analogt fra både de "gamle dvd-lydformater" (dts) og de "nye blu-ray-lydformater" (DTS-master)? mens 550 kun kan gøre det med de "nye formater"??? ...tror jeg lige skal ringe til sony engang...   en lille ting mere jeg skal finde ud af er, om deres blu-ray afspillere kan finjustere lyden ifht. billedet...er træt af ikke at have den mulighed med min nuværende dvd-afspiller. Nogle gange så passer lyd og billede ikke sammen.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 03:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
brasch skrev:
|
jeg tvivler stærkt på det kan svare sig at hive et stereo signal ud fra de nye formater i forhold til de gamle.
|
|
|
|
|
|
ja, men i og med det skal konverteres til stereo uden at miste alt for meget information tror jeg ikke det gør så stor forskel. Den lette løsning ville være at finde en afspiller der kan spytte det hele ud analogt og nøjes med at tilkoble FL og FR til stereoforstærkeren. Men så mister man informationen i alle de andre kanaler. Om der er nogen der decideret nedkonverterer til et stereosignal på en god måde er jeg meget tvivlsom overfor __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
prse skrev:
brasch skrev:
|
jeg tvivler stærkt på det kan svare sig at hive et stereo signal ud fra de nye formater i forhold til de gamle.
|
|
|
|
|
|
ja, men i og med det skal konverteres til stereo uden at miste alt for meget information tror jeg ikke det gør så stor forskel. Den lette løsning ville være at finde en afspiller der kan spytte det hele ud analogt og nøjes med at tilkoble FL og FR til stereoforstærkeren. Men så mister man informationen i alle de andre kanaler. Om der er nogen der decideret nedkonverterer til et stereosignal på en god måde er jeg meget tvivlsom overfor |
|
|
Jeg håber virkelig der er nogen der er i stand til at gøre det ordentligt! Man kan jo håbe - det er jo ikke fordi det er raket videnskab
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
brasch skrev:
prse skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
|
|
|
ja, men i og med det skal konverteres til stereo uden at miste alt for meget information tror jeg ikke det gør så stor forskel. Den lette løsning ville være at finde en afspiller der kan spytte det hele ud analogt og nøjes med at tilkoble FL og FR til stereoforstærkeren. Men så mister man informationen i alle de andre kanaler. Om der er nogen der decideret nedkonverterer til et stereosignal på en god måde er jeg meget tvivlsom overfor
|
|
|
Jeg håber virkelig der er nogen der er i stand til at gøre det ordentligt! Man kan jo håbe - det er jo ikke fordi det er raket videnskab
|
|
|
næ, men tæt på __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha  Btw. kom lige til at tænke på hvad der sker hvis man i opsætningen på afspiller slår alle kanalerne fra undtagen højre og venstre front. og så bruger L og R front udangene fra de 7.1 analoge udgange?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
haha
Btw. kom lige til at tænke på hvad der sker hvis man i opsætningen på afspiller slår alle kanalerne fra undtagen højre og venstre front. og så bruger L og R front udangene fra de 7.1 analoge udgange?
|
|
|
Du får en dialog der kvæles af lydeffekter og musik - især ved eksplosioner o. lign. vil evt. dialog næsten forvinde.
Jeg ved ikke hvordan storebror klarer ærterne, men BDP-350S emulerer sq en udemærket DTS ud af 2 analog kanaler imo. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Cornell skrev:
prse skrev:
haha
Btw. kom lige til at tænke på hvad der sker hvis man i opsætningen på afspiller slår alle kanalerne fra undtagen højre og venstre front. og så bruger L og R front udangene fra de 7.1 analoge udgange?
|
|
|
Du får en dialog der kvæles af lydeffekter og musik - især ved eksplosioner o. lign. vil evt. dialog næsten forvinde.
Jeg ved ikke hvordan storebror klarer ærterne, men BDP-350S emulerer sq en udemærket DTS ud af 2 analog kanaler imo. |
|
|
Kan man ikke skrue ned for bagkanalerner inden man slår dem fra?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men problemet opstår når du muter din centerkanal istedet for at lade Blu-Ray'en mixe.
Centeren står stortset for al dialog alene. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Cornell skrev:
Jo men problemet opstår når du muter din centerkanal istedet for at lade Blu-Ray'en mixe.
Centeren står stortset for al dialog alene. |
|
|
Kan man så ikke tilsvarende skrue op for center kanalen før man "slukker den"?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får du ikke noget ud af, da center-sporet stadig vil mangle - Du vil få langt det bedste resultat ved at lade afspilleren mixe. Tag og prøv i hfk eller andre steder, jeg tror du bliver forbavset over hvor godt det endelige mix er. Du er også velkommen til at kigge forbi til en demo - bare smid en P.M. hvis det kunne have interesse  __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Cornell skrev:
Får du ikke noget ud af, da center-sporet stadig vil mangle - Du vil få langt det bedste resultat ved at lade afspilleren mixe. Tag og prøv i hfk eller andre steder, jeg tror du bliver forbavset over hvor godt det endelige mix er. Du er også velkommen til at kigge forbi til en demo - bare smid en P.M. hvis det kunne have interesse  |
|
|
Okay nu er forvirringen total...hvorfor vil centersporet mangle, var idéen ikke netop at hvis man "slukker" for nogle af de andre kanaler så bliver de overført til L og R front istedet? Mange tak  , det kunne det meget vel tænkes at have  Når det tekniske snakkeri er overstået så skal der helt klart demo'es
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanalerne bliver ikke overført når du slukker for dem, de kommer til at mangle. Det ville være lækkert at kunne overføre dem og lave sit eget "mix", men det kræver tanden for meget processorkraft og producenterne af afspillere regner med at folk har surround alligevel. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Chris Cornell skrev:
Får du ikke noget ud af, da center-sporet stadig vil mangle - Du vil få langt det bedste resultat ved at lade afspilleren mixe. Tag og prøv i hfk eller andre steder, jeg tror du bliver forbavset over hvor godt det endelige mix er. Du er også velkommen til at kigge forbi til en demo - bare smid en P.M. hvis det kunne have interesse  |
|
|
Okay nu er forvirringen total...hvorfor vil centersporet mangle, var idéen ikke netop at hvis man "slukker" for nogle af de andre kanaler så bliver de overført til L og R front istedet?
Mange tak , det kunne det meget vel tænkes at have
Når det tekniske snakkeri er overstået så skal der helt klart demo'es
|
|
|
nu har jeg ikke luret så meget på blu ray afspillernes analogudgange, men jeg tror det bl.a. er derfor alle alm. DVD afspillere (stort set) har både 5.1 og stereo analog udgange. Problemet er at man ikke kan "slukke" for en kanal og tro at afspilleren laver det bedste mix ud af de kanaler der er tilbage. Den sender jo konstant analog lyd på udgangene, uanset hvor mange du har tilsluttet, så du kommer til at mangle nogen af kanalerne. Det kan lade sig gøre at få det til at lyde nogenlunde, men det er typisk noget man så gør i en processor. På alm. DVD'er ligger der jo også et standard DD 2.0 stereo spor som så bliver afspillet på stereoudgangen. Om det også ligger på blu ray ved jeg ikke, men mon ikke det ligger som en del af core audio __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |