| Forfatter |
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen der kan opklare om denne maskine sender DTS-HD ogDolby Digital True HD ud i High Resolution super-kvalitet via de analoge 7.1 udgange?
Syntes der er nogen forviring på det område.
Skal have mig en Blur-ray spiller da min DVD er ved at være kaput; men vil have en der kan afkode de nye lydformater via 5.1 el. 7.1 analoug udgange, da min processor er af "ældre" dato, en Arcam AV9 nogen der måske ved om man kan få den opgraderet, den har HDMI men kun 1.1
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
dhansen666 Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent!
Jeg er den lykkelige ejer af en BD 55 og så vidt jeg har kunne læse mig frem til så ja, den kan udsende de HD lydformater du omtaler igennem de analoge udgange. Jeg har dog ikke selv prøvet det, jeg har den p.t. tilsluttet med optisk kabel til min receiver, da den er for gammel til at have en hdmi indgang. Men skal da prøve at få fat i nogle phono kabler på den anden side af nytår, så jeg kan teste om jeg kan høre forskel. Mht. din Arcam AV9 ved jeg ikke om man kan få opgraderet HDMI, tvivler dog på det. Ydermere kan jeg sige at DB 55 er en super afspiller, er utrolig glad for den. Har set en 7-8 BD film indtil videre og meget tilfreds med det billede den udsender via hdmi til min Sanyo projektor. Opstarts tiden er faktisk også meget god i forhold til nogle af de andre Blu-Ray afspillere jeg har set og testet.
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel smartere at sende det ud som PCM via HDMI til din acam? Så har Bluerayen kun stået for dekodningen, og ikke for konverteringen, det kan jo være at D/A konverteren i din acam er bedre end i en bluerayafspiller i kavlitet med BD55.
Bare et forslag.
Jeg har ingen praktisk erfarring endnu, men jeg overvejer også at købe en BD 55, alternativt en LX71
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dhansen666 skrev:
| Jeg har dog ikke selv prøvet det, jeg har den p.t. tilsluttet med optisk kabel til min receiver, da den er for gammel til at have en hdmi indgang. Men skal da prøve at få fat i nogle phono kabler på den anden side af nytår, så jeg kan teste om jeg kan høre forskel. |
|
|
Det kan du 100%, optisk/coaxial kan ikke levere mulit kanal HD-lyd til din reciver.
|
| Til top |
|
| |
dhansen666 Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
dhansen666 skrev:
| Jeg har dog ikke selv prøvet det, jeg har den p.t. tilsluttet med optisk kabel til min receiver, da den er for gammel til at have en hdmi indgang. Men skal da prøve at få fat i nogle phono kabler på den anden side af nytår, så jeg kan teste om jeg kan høre forskel. |
|
|
Det kan du 100%, optisk/coaxial kan ikke levere mulit kanal HD-lyd til din reciver.
|
|
|
Ok, jamen det er da helt klart også noget jeg bliver nød til at prøve. Så er næste spørgsmål hvor meget man skal ofre for seks 6 phono kabler...
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarerne.
Havde også tænkt lidt på LX71 virker lidt mere tanksagtig. Men den kan så kun smide DTS-HD Master Audio (bitstream output only).
Vil man så altid kunne afspille det som PCM uden at skulle ind i opsætningen hvergang, når den nu kan smide Dolby TrueHD og Digital Plus ud som analouge 7.1.
Har som sagt ikke fået undersøgt sagerne ordentlig, hvad er det mest brugte lydspor på Blue-Ray Dolby-HD el. DTS-HD, og er der nogen der har nærlyttet forskellen på PCM og DTS-HD.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |