Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: PS3 eller dedikeret Bluray afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ML77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 December 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg står for at skulle skifte til de nye HD-formater, og dermed også få fingrene i en bluray afspiller.

Det store spørgsmål er, om det stadig kan svare sig at købe en PS3(eller har det nogensinde kunnet det) - eller om jeg skal købe en dedikeret BD afspiller?

Mit budget ligger fra omkring 2500-4000 og jeg regner med at min receiver bliver en Onkyo i 80x klassen!

Håber I kan hjælpe med et par gode råd!

Til top Vis ML77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML77

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008
Sendt: 09 December 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Køb en PS3

Det er en konge multimediemaskine, fedt med Blu touth controller.

Du kan måske hente lidt bedre billed i nogle af de nye BD afspiller, men det kan ikke måle sig med hvad du for ekstra i en PS3 

Og vigtigst af alt den er hurtig til at indlæse menuer og bevæge sig rundt i.

Til top Vis C_Baune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C_Baune

mike dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 December 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke er interesseret i at bruge en PS3 som spillemaskine, så bør du også overveje en Panasonic BD35. Den kan fås til 2500 kr.

Den kan også købes helt kodefri på både dvd og Blu-Ray siden (dog til en dyrere pris).
En PS3 er ikke kodefri hverken på dvd eller BD siden.

Til top Vis mike dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mike dk

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 December 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

jeg har lige købt en panasonic BD55 til 3000 som er den største fra dem lige nu. er super tilfreds og med online opdatering og BDlive til extra matriale på nettet lækker maskine.. som sagt hvis du ikke har brug for de funktioner som en ps3 har er der ingen grund til dette køb desuden er den svær og plasere i en pænt setup pga den form den har..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 December 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

ML77 skrev:
Det store spørgsmål er, om det stadig kan svare sig at købe en PS3(eller har det nogensinde kunnet det) - eller om jeg skal købe en dedikeret BD afspiller?

Det har altid kunnet svare sig at købe en PS3. Det er til stadighed den mest fremtidssikrede Blu-ray-afspiller, og har aldrig haft problemer med at køre den ene eller den anden film, ligesom et utal af dedikerede afspillere har haft. Firmwareopdatering er legende let, og PS3'en loader stadig meget, meget hurtigere end dedikerede afspillere. 40 og 80GB-modellerne larmer væsentligt mindre end den første model, så der ikke er nogen væsentlig forskel til de dedikerede afspiller på det punkt heller.

Sammen med en anbefaling af PS3'en som Blu-ray-afspiller, hører også en anbefaling af bluetooth-fjernbetjeningen, som er rigtigt god. Det kan slet ikke anbefales at bruge controlleren til at styre filmene.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 December 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

C_Baune skrev:
Du kan måske hente lidt bedre billed i nogle af de nye BD afspiller, men det kan ikke måle sig med hvad du for ekstra i en PS3

Det kan man sådan set ikke, med mindre man køber Oppo'en eller den dyre fra Denon, og taler om billedkvaliteten ved dvd-afspilning
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

wepboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 December 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Man skal heller ikke glemme at PS3 har mulighed for at streme trådløst over ens internet. Det er lækkert at bruge hvis man f.eks. skal afspille musik eller se film fra computeren.

Denne funktion er vildt lækker, men mange er slet ikke klar over at den findes. Har selv brugt den rigtig meget. Synes da at denne funktion burde tælle med i ens overvejelser hvis man skal købe PS3.
Til top Vis wepboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wepboy

ML77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2007
Sendt: 10 December 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Jamen, jeg tror da næsten at det bliver en PS3 så.

Sidder i forvejen med en Macbook og er lidt irriteret over at skulle have den tændt hver gang for at se og høre film og musik. I forvejen har jeg en NAS så det kunne jo være perfekt at koble den op via PS3'eren.

Jeg har bestilt et par Supra HDMI kabler - og så må PS3'eren blive det næste :-)

Tak for kanon svar!
Til top Vis ML77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML77

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes