| Forfatter |
|
lacla Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er temmeligt meget nybegynder på den digitale lydfront idet jeg indtil nu kun har kørt med Dolby Pro Logic, og er endnu ikke hoppet på blu ray vognen, så jeg har et par spørgsmål inden eg investerer i nyt udstyr:
- Hvis man har en receiver der kan dekode alle de nye lydformater, er det så lige meget hvilken Blu Ray afspiller man har? Man trækker vel bære den rå bitstrøm ud af afspilleren og sender den ind i receiveren, ikke?
- Jeg har overvejet at anskaffe mig en PS3 som afspiller. Er det kvalitetsmæssigt en ok beslutning, kontra standalone afspillere i ca. samme prisklasse/lidt billigere? Vil en PS3 sammen med en DTS-HD MA receiver kunne afvikle sidstnævnte lydformat?
/lacla __________________ // Lacla //
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er ikke fuldstændig ligegyldigt hvilken afspiller du har, hvis du har en receiver der kan dekode HD-lyd. Afspilleren skal kunne bitstreame både TrueHD, DTS HD-HR og DTS-HD MA før den kombination kan give dig dekodning af al HD-lyd. De fleste afspillere understøtter dog bitstreaming af HD-lyd, men som nævnt ikke alle.
Køber du en PS3 har du netop ikke brug for dekodning af HD-lyd i receiveren; den skal bare kunne modtage LPCM over HDMI, og så klarer PS3'en al dekodning af HD-lyd. Billede- og lydkvalitetsmæssigt er PS3'en helt på højde med andre afspillere, og der er sågar nogle afspillere den er bedre end, men det er i marginalerne.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Du kan som ovenfor nævnt nøjes med en receiver med hdmi indgang, hvis du som jeg har en ps3 til afkodning. Du skal bare være sikker på at hdmi på receiveren kan tage imod pcm. Du kan med fordel fine en lidt ældre topmodel el. tæt derpå; bare den den kan tage imod pcm...I tyskland kan du ofte finde halvbillige ældre topmodeller på div. internetshops.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
lacla Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svarene. Er der nogle BD lydformater som PS3 pt. ikke kan dekode? Jeg synes at kunne læse mig til, at der for nogen tid siden kom en opdatering der muliggjorde DTS-HD MA på PS3, så det kan vel lade sig gøre idag, eller hvad?
__________________ // Lacla //
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
lacla skrev:
| Mange tak for svarene. Er der nogle BD lydformater som PS3 pt. ikke kan dekode? Jeg synes at kunne læse mig til, at der for nogen tid siden kom en opdatering der muliggjorde DTS-HD MA på PS3, så det kan vel lade sig gøre idag, eller hvad? |
|
|
Det kan fint lade sig gøre på PS3'eren. Der enkelte film der kager rundt på 7.1 sporene, men mon ikke det løses indenfor kort tid. Sony har været rimelig skarpe mht. fejludbedring på PS3'eren via deres software-opdateringer.
|
| Til top |
|
| |
lacla Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz,
Tak for svaret. Så er der vist ikke så meget at betænke sig ved. PS3 må være svaret. __________________ // Lacla //
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Nej, det er ikke fuldstændig ligegyldigt hvilken afspiller du har, hvis du har en receiver der kan dekode HD-lyd. Afspilleren skal kunne bitstreame både TrueHD, DTS HD-HR og DTS-HD MA før den kombination kan give dig dekodning af al HD-lyd. De fleste afspillere understøtter dog bitstreaming af HD-lyd, men som nævnt ikke alle.
Køber du en PS3 har du netop ikke brug for dekodning af HD-lyd i receiveren; den skal bare kunne modtage LPCM over HDMI, og så klarer PS3'en al dekodning af HD-lyd. Billede- og lydkvalitetsmæssigt er PS3'en helt på højde med andre afspillere, og der er sågar nogle afspillere den er bedre end, men det er i marginalerne.
|
|
|
hm, du glemte DD+ __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |