Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu-Ray: Ps3 eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DunkZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 August 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hey..

Nu må det være på tide og opgradere til blu-ray efter jeg stortset har bygget hjemmebiffen færdig. Projektor, 7,1 osv 

Må nok hellere snart ligge nogle billeder ind af det fine setup..

Men mit spørgsmål er, hvad er at fortrække til afspilning af blu-ray ang billed og lyd?

Er ps3'eren det bedste bud eller er der en afspiller som vil klare det bedre?
Og hvad med bitstream? Har læst at ps3'eren ikke kan det, men tilgengæld selv dekode de nye formater og hvad vil det få af konsekvenser for min Onkyo TX-SR805 forstærker?

Hvis det nu skal være en stand alone afspiller, hvad er så at fortrække? Behøver ikke være noget vildt eller dyrt - brugt er også en mulighed, men mit krav til sådan en, vil være, at den skal kunne bitstream 7,1 DTS MASTER HD lyd, da jeg kører med 7,1 surround.

Er bitstream at fortrække eller betyder det ikke det store, om det er min forstærker eller afspiller som dekoder lyden?

Håber der er nogle som kan hjælpe, så mit setup kan blive komplet.

Klik her
Til top Vis DunkZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DunkZ

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2008 kl. 06:14 | IP-adresse registreret  

DunkZ skrev:

Er ps3'eren det bedste bud eller er der en afspiller som vil klare det bedre?
Og hvad med bitstream? Har læst at ps3'eren ikke kan det, men tilgengæld selv dekode de nye formater og hvad vil det få af konsekvenser for min Onkyo TX-SR805 forstærker?

Hvis det nu skal være en stand alone afspiller, hvad er så at fortrække? Behøver ikke være noget vildt eller dyrt - brugt er også en mulighed, men mit krav til sådan en, vil være, at den skal kunne bitstream 7,1 DTS MASTER HD lyd, da jeg kører med 7,1 surround.

Er bitstream at fortrække eller betyder det ikke det store, om det er min forstærker eller afspiller som dekoder lyden?.

Der er lige et par ting du skal vide.

1. Dekodning i afspilleren af givende formater HD-formater, burde lyde lige så ens som Bitstream (forstærkerdekodning). Men jeg har efterhånden erfaret, er BT lyder bedre (mere detaljeret) end PCM, om der er så sker en fejldekodning eller ej, det har været diskuteret mange gange. jeg siger bare, hvad jeg kan høre.

Men hvis du skal bistreame lyden som 7.1, og du ikke har et kæmpe budget, så vil jeg da klart anbefale dig Panasonic DMP-BD30. Den gør det ekstremt godt på BD-siden, og jeg syntes også at den håndtere lyden rigtig fornuftigt.

PS. Jeg har Onkyo 875 og Pana 30 - Fungerer kanont
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

DunkZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

Uhh den ser jo lovende ud, da den understøtter bitstream af 7,1

Og prisen er også overskuelig. Så tror det bliver sådan en, hvis der ikke er andet, som kan anbefales i det prisleje..

Nu er det sådan at jeg overvejer, at købe den i den nye måned.

Vil det være et godt køb, eller er der noget nyt på vej, som jeg skal være forberedt på, ang ydelse og pris?

Klik her

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 08 August 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

DunkZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Når, så bliver det nok en Panasonic DMP-BD30 afspiller..

Har fundet en "brugt" dvs den har aldrig været pakket ud og tilsluttet til 2000kr, så det lyder jo som en godt køb synes jeg..

Så på mandag, skulle jeg vide noget mere, da sælger pt er på ferie..

Så mandag 'here I come'

Klik her

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 August 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

1. Dekodning i afspilleren af givende formater HD-formater, burde lyde lige så ens som Bitstream (forstærkerdekodning). Men jeg har efterhånden erfaret, er BT lyder bedre (mere detaljeret) end PCM, om der er så sker en fejldekodning eller ej, det har været diskuteret mange gange. jeg siger bare, hvad jeg kan høre.

Der er ikke tale om fejldekodning. Der sker noget behandling et eller andet sted der giver den forskel du hører, hvis der altså ikke er tale om placebo.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 August 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Det er (desværre) ikke lykkedes mig at finde en film endnu der understøtter 7.1 lydspor.
Har læst et sted, at -- er det New Line og LionsGate - udsender deres BluRays med 7.1 lydspor .. men vist i DTS HDMA - ellers er der næsten ingen film der har det - de bruger stadig 5.1.. godt nok i HD.. men stadig 5.1.

Er der nogen der kender en fornuftig film med et ægte 7.1 lydspor ?
[EDIT] her er en liste.. men ingen "top-film" man bare MÅ eje, eller vil genkøbe på BluRay...

Her er lige lidt snip vedr. PS3 - som jeg selv brger til BluRay.
Officiel Playstation.dk Kilde her..

The PLAYSTATION 3 system will support audio technology such as Dolby Digital 5.1 ch, DTS 5.1 ch, LPCM 7.1 ch, AAC, and others.

To output in 7.1 channel audio you must be connected via the HDMI OUT connector on the PLAYSTATION 3 system to a display or receiver that is compatible with Linear PCM 7.1 Ch. supported by Dolby TrueHD or a similar format.

The PLAYSTATION 3 system does not support output from the DTS-HD 7.1 channel.  DTS-HD 7.1 channel audio is output from a 5.1 or lower channel.

..

men jvf. ovenstående søgen efter 7.1 kanals lyd... så er det endnu ikke så vigtigt... der er næsten alligevel kun 5.1 lyd, og det kan den jo godt sende som LPCM til min amp.

Blot et indspark - lyder lækkert med dit fund af billig og god spilledåse.

Det er også kun fordi jeg kan lide multimediedelen og spilledelen af pS3én jg har den.

Den er ikke helt så lydløs som visse andre afspillere - men den ekstra funktionalitet opvejer dette for mit vedkommende.

Mvh. Offcourse

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

PS3'en kan godt sende 7.1 lyd ud. Også fra DTS-HD MA-kilder. Enkelte film er lavet så PS3'en ved en fejl sender 5.1 ud, men det er en fejl og gælder ikke for alle 7.1 film. Eftersom det virker på nogle film er det tydeligvis noget man kan kompensere for når man laver skiven.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

DunkZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Nu er det sådan, at jeg vil ha 7,1 via bitstream og mig bekendt, så kan ps3'eren ikke det og vil heller ikke komme til det, med mindre der kommer en nu udgave med updateret hardware..

Den skulle være god nok, hvis det er PCM vi snakker om - så skulle 7,1 ku' lade sig gøre, men det er ikke det jeg eftersøger..

Klik her

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Super - og min receiver modtager også LPCM 7.1 - så den skulle være i orden .. eller..

så skulle den ged være barberet !!

Tak for infoén Naiera.

Mvh. Offcourse

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 08 August 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Husk BD30 kan gøres reg. kodefri både på DVD og Blu-ray siden, noget som PS3, nok aldrig kan komme til.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Helt rigtigt - øv.. men det er både fordelen og ulempen ved de hyppige opdateringer af firmwaren - man får alle de funktioner man kan regne sig til (grundet mega regnekraft i PS3) - men ethvert forsøg på hackin stoppes sikkert i en ny firmware-version.

Er dog glad for de ting den kan nu, ifht. hvad den kunne ved første release - bl.a support af de nye formater! og BluRay versions-opdateringen også.. og det er kun film-delen.. så er der jo også alt det andet.

Blot et hjertesuk.

Mvh. Offcourse

DunkZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Husk BD30 kan gøres reg. kodefri både på DVD og Blu-ray siden, noget som PS3, nok aldrig kan komme til.

F*** hvor nice

Hvordan gør man så det? Skal man sende den et sted hen, hos en eller anden skummel mand eller er det noget man kan gøre fra sofaen ??

Klik her

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Blu-ray regionsfrihed kræver en hardwaremodificering.

DunkZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Og dvs?

Er godt klar over, at det er noget med hardwaren , men er det noget man selv kan fikse eller er der nogle steder, man skal sende den hen?

Evt nogle steder I kender?

Klik her

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 August 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

DunkZ skrev:

Og dvs?

Er godt klar over, at det er noget med hardwaren , men er det noget man selv kan fikse eller er der nogle steder, man skal sende den hen?

Evt nogle steder I kender?

Du kan enten få det gjort eller købe et kit, som skal loddes på selve boardet. Har du ingen erfaring med elektronik, diagrammer og en loddekolbe, fraråder jeg dig at gøre det selv. Der er heller ingen garanti, hvis du begår en fejl.

Blu-ray mods

Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

DunkZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Erhm, ja så skal det jo nok helst være en professionel som kaster sig ud i det..

Nogen der ved, hvor her i Danmark, der er nogle, som der er eksperter i det??

Klik her

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

DunkZ skrev:
Er godt klar over, at det er noget med hardwaren

Jeg tror ikke du forstår: Hvis det kunne tastes ind med fjernbetjeningen eller der skulle opdateres firmware, og du altså ikke skulle åbne maskinen og ændre noget fysisk i den, så var det en softwareopdatering/modificering eller et remote hack. Hardware-modificering betyder at det er indforstået at man fysisk skal lodde noget inde i maskinen, for eksempel.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
DunkZ skrev:
Er godt klar over, at det er noget med hardwaren

Jeg tror ikke du forstår: Hvis det kunne tastes ind med fjernbetjeningen eller der skulle opdateres firmware, og du altså ikke skulle åbne maskinen og ændre noget fysisk i den, så var det en softwareopdatering/modificering eller et remote hack. Hardware-modificering betyder at det er indforstået at man fysisk skal lodde noget inde i maskinen, for eksempel.

jeg tror nu at Dunkz udmærket forstår
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

DunkZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

jeg tror nu at Dunkz udmærket forstår

Det har du helt ret i

Er udemærket klar over hvad dvs at lave en hardware ændring.. Eks. få chippet sin ps3 eller whatever.. Noget der ikke kan klares med en software opdatering..

Derfor ville jeg gerne vide, hvem der laver sådan nogle hardware ændringer, nu hvor jeg ikke selv er den mest snilde med fingerne. Altså en prof, som ved hvad han laver..

Naiera forstå udemærket, hvor du vil hen  - men ellers god forklaring, til andre, som måske ikke helt kan forstå forskellen..

Klik her

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum