Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: ps3 vs andre blu ray? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jfjkd08
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hey står og skal investere i en blu ray afspiller. Synes mange hælder til PS3 herinde, hvad er fordelen ved denne i forhold til feks. pana dmp30 /50 som jeg også hører godt om?

Hvad vil i anbefale mig at købe?

Til top Vis jfjkd08's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jfjkd08

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Med til PS3'en følger også en sjov spillemaskine ;)

Fordelen over BD30 er at PS3'en dekoder HD-lyd (både TrueHD og DTS-HD MA) og at den er profil 2.0. Det er også en væsentligt bedre dvd-afspiller end både BD30 og 50, selvom det ikke ligefrem er en high end afspiller. Men den slags er jo også alligevel lidt pebrede.

Udover dét er PS3'en også væsentligt hurtigere til at starte op og loade, men det er jo i småtingsafdelingen.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

jfjkd08
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke penge til en high end afspiller. Jeg har bare en xbox i forvejen så på spillefronten er jeg dækket ind:-) Hvad er det der gør den til en bedre afspiller end panaerne? Og er der en bedre stand alone blu ray afspiller end ps 3 i den prisklasse?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Husk at BD30/50 kan gøres Reg. kodefri på DVD og Blu-ray siden, noget som PS3 ikke kan.

Og som den enste der kan det samme som en PS3 er en BD50, så hvis man har mange DVD afspille og ønske at bruge Blu-ray afspille som DVD
afspille og er ligeglad med om den kan gøre Reg. kode fri, er der kun PS3 (lige nu), og så er PS3 jo også en del billge end BD50.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

hvad med billedkvaliteten,den må da være vigtigst eller hur?
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Med den klasse du er i "music 4 all" tro jeg at du skal begynde at kikke på de nye Blu-ray topmodel fra Pioneer og Denon eller Onkyo, du ville
ikke kunnde leve med lyden og billde fra en PS3 og BD30/50

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

ahh jeg har da en BD30,det er vel ok billede men så heller ikke mere(på blueray)kunne jo være PS3 var bedrehar en decideret dvd afspiller jo.

jfjkd08
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Men ja billedkvaliteten er da en væsentlig faktor. Hvordan er billedkvaliteten sammenlignet mellem ps3 og bd30?

Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige lånt min gode vens ps3, for at prøve den som bluray-afspiller.
Egentlig syntes jeg at billedet stod rigtig godt, men det irriterede mig gevaldigt at man, i de stille scener, kan høre konsolens blæser ret tydeligt. Ved ikke om dette også er et problem på de nye ps3'ere - den lånte var en 80gb-model; altså en af de første der kom.
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Du skal op på 40gb model, da den gammle 60gb model (er 80gb model ikke US udgaven, mene at 60 gb model er Europa udgaven) er kendt for
at lamer som en hel lufthavn

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
du ville ikke kunnde leve med lyden og billde fra en PS3 og BD30/50

Det er jo noget sludder, for PS3'en (og BD30/50) har jo netop ligeså god lyd og billedkvalitet som de dyre afspillere.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

jfjkd08 skrev:
Men ja billedkvaliteten er da en væsentlig faktor. Hvordan er billedkvaliteten sammenlignet mellem ps3 og bd30?

Præcis den samme.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

skal det forstås således at pana bd 30  og ex denon 3800bd er ens rent lyd/billedmæssigt?den finder meget svær at sluge må jeg nok indrømme,der er jo også kæmpe forskel på alm dvd'ere!

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hvor mange penge har du tænkt dig at bruge på en afspiller?

Jeg står nemlig i samme problem, jeg har allerede en xbox 360'er og kunne godt tænke mig en blu-ray afspiller til omkring de 3000kr, så jeg smutter af tyskland og henter en 40GB med metal gear solid til 3200kr :)

Er pengene ikke noget problem så skulle du jo nok kunne finde noget der var lidt bedre, men så vidt jeg har hørt så decoder ps3'eren de nyeste lydformater og ved ikke hvor mange af de andre som kan det. :)

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
skal det forstås således at pana bd 30  og ex denon 3800bd er ens rent lyd/billedmæssigt?den finder meget svær at sluge må jeg nok indrømme,der er jo også kæmpe forskel på alm dvd'ere!

Naiera er af den opfattelse at PS3 er verdens 8. vidunder og intet kan slå den i hverken lyd eller billede kvalitet på BD delen  Men det er ikke alle som deler hans opfattelse

(Naiera.... Undskyld, kunne bare ikke lade vær )

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

Der er stor forskel på at outputte 1080p fra en Blu-ray-afspiller og at få et godt progressivt output fra en dvd-afspiller. Blu-ray-formatet er lavet sådan, at man meget enkelt kan løfte præcis det der ligger på skiven, og sende det videre til displayet. Det kan ikke sammenlignes med dvd-afspilning, hvor der  kan være store problemer med ting som de-interlacing, så der er ikke nogen logisk kobling at hente der.

En Denon 3800 er selvsagt langt, langt bedre til dvd-afspilning end Panasonic BD30. Men det betyder ikke at der er forskel ved afspilning af Blu-ray-film med 1080p-output. På nuværende tidspunkt virker Denons store og Marantz' Blu-ray-afspiller som de eneste mulige afløsere til min PS3, men så kan jeg jo også 'skrotte' 2930'eren på samme tid. Og med de priser de nævnte Blu-ray-afspillere får har det lange udsigter

Du kan læse mere om det med Blu-ray-afspilning på tredje side i denne tråd (scroll ned til pinkfloydhomers indlæg).

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

SteffenD89 skrev:
Er pengene ikke noget problem så skulle du jo nok kunne finde noget der var lidt bedre, men så vidt jeg har hørt så decoder ps3'eren de nyeste lydformater og ved ikke hvor mange af de andre som kan det. :)

På nuværende tidspunkt er det kun Panasonic BD50 der kan alt det PS3'en kan. PS3'en har så bedre afspilning af (region 2) dvd og så er det også en spillemaskine, har jeg hørt

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Naiera er af den opfattelse at PS3 er verdens 8. vidunder og intet kan slå den i hverken lyd eller billede kvalitet på BD delen  Men det er ikke alle som deler hans opfattelse

Jeg er ikke af den opfattelse at PS3'en er verdens 8. vidunder. Jævnfør den tråd jeg linkede til ovenover, så forholder jeg mig faktisk bare til hvordan tingene rent faktuelt ser ud. Indstil PS3'en ordentligt (det kræver sådan set bare at man tænder for Superhvid), og den har korrekt 1080p-output ved Blu-ray-afspilning, hvilket betyder at den tager præcis det der ligger på skiven og sender det videre til skærmen.

Det er lidt det samme med hensyn til lyden. TrueHD og DTS-HD MA/HR kan kun dekodes på én måde. Der er ingen god eller dårlig måde at gøre det på.

troelsfilm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Pierre skrev:

Jeg er ikke af den opfattelse at PS3'en er verdens 8. vidunder. Jævnfør den tråd jeg linkede til ovenover, så forholder jeg mig faktisk bare til hvordan tingene rent faktuelt ser ud. Indstil PS3'en ordentligt (det kræver sådan set bare at man tænder for Superhvid), og den har korrekt 1080p-output ved Blu-ray-afspilning, hvilket betyder at den tager præcis det der ligger på skiven og sender det videre til skærmen.

Det er lidt det samme med hensyn til lyden. TrueHD og DTS-HD MA/HR kan kun dekodes på én måde. Der er ingen god eller dårlig måde at gøre det på.

jammen - kan f.eks alm DTS ikke også kun afkodes på en måde?

For jeg har da hørt stor forskel på rent Coax ud fra dyre og billige dvdafspillere...

Troels

Til top Vis troelsfilm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsfilm

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

jeg kan umiddelbart kun finde tre gode grunde til ikke at købe en ps3 som blu ray afspiller:

1. Formen på den umuliggør at stable noget oven på den (jeg har nogle ting med lufthuller ovenpå jeg helst ikke vil have dækket til

2. Den larmer en smule mere end en normal dvdafspiller (jeg har ikke kigget så meget nærmere på blu ray, så det kan godt være normalt).

3. Den bruger bluetooth og ikke infrarød i remoten, hvilket besværliggør min opsætning ret heftigt med min pronto remote.

Rent kvalitetsmæssigt kan jeg ikke se nogen grunde til ikke at købe en ps3

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes